TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski
Przygotował: Piotr Kociszewski
DLACZEGO WARTO ZAPISAĆ DZIECKO DO NASZEJ SZKOŁY
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Zespół Szkół w Starzynie
TIMSS i PIRLS 2011 Prezentacja wyników badań PIRLS 2011 oraz TIMSS 2011 minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas Warszawa, 11 grudnia 2012 r. godzina.
A Umiejętności Polaków - wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych PIAAC dr Agnieszka Chłoń-Domińczak oraz Zespół badawczy PIAAC, Instytut.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Szkoła Podstawowa nr 238 im. Christo Botewa
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Międzynarodowe Stowarzyszenie
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Opracowanie – Joanna Grządka
Idea oceniania kształtującego
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Kto handluje z kim?.
Informator dla rodziców
TIMSS 2011 Międzynarodowe badania wyników nauczania z matematyki i przyrody w klasach 4 i 8, powtarzane co 4 lata od roku 1995 W roku 2011 uczestniczyły.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
MOJE HOBBY.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Dzień z życia homo sapiens globalus Krzysztof Rybiński Wiceprezes NBP 21 września 2006 r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
GOSPODARCZE ASPEKTY WSPÓŁPRACY PODLASKICH PRZEDSIĘBIORSTW Z KAZACHSTANEM I UZBEKISTANEM Białystok, dn r. Projekt jest finansowany ze środków.
WYNIKI PISA 2015 W POLSCE.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
International Association for the Evaluation of Educational Achievement Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie.
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1

Umiejętności matematyczne w badaniu TIMSS 2015

Matematyka

Matematyka

Matematyka

Matematyka – poziomy osiągnięć Świat 7% 18% 39% 30% 6% Polska 4% 16% 36% 34% 10% Finlandia 3% 15% 35% 8%

Przebieg badania W badaniu osiągnięć matematycznych użyto 169 zadań. Wśród nich były 94 zadania użyte w poprzednim badaniu w 2011 r. Uczeń do rozwiązania otrzymywał zeszyt, w którym było 40-50 zadań. Zeszyt składał się z dwóch części – matematycznej i przyrodniczej, w każdej po mniej więcej tyle samo zadań. Na każdą z części uczeń miał nie więcej niż 36 minut. Po pierwszej części była 15 minutowa przerwa. Jeden z zeszytów został po badaniu ujawniony.

Rodzaje zadań Zadania, w których trzeba było wskazać poprawną odpowiedź. Zadania, w których trzeba było sformułować odpowiedź. 8

9

10

PROBLEMOWE (Reasoning) Matematyka w badaniu TIMSS ARYTMETYKA Treści przedmiotowe GEOMETRIA STATYSTYKA MATEMATYKA ZASOBY (Knowing) Funkcje podmiotowe ZASTOSOWANIA TYPOWE (Applaying) ZASTOSOWANIA PROBLEMOWE (Reasoning) 11

Zastosowania problemowe Kraj Zastosowania problemowe Korea Południowa 619 Singapur 603 Hong Kong 600 Japonia 595 Tajwan 576 Federacja Rosyjska 570 Norwegia 556 Kazachstan 553 Irlandia Północna 550 Dania 548 POLSKA 546 Czechy 544 Holandia 543 Anglia 540 …. … Finlandia 534 14

15

Procent prawidłowych odpowiedzi Polska Badane kraje 50,2% 56,8% Singapur 90,5% Federacja Rosyjska 83,1% Irlandia 75,5% Włochy 71,9% Holandia 47,9% Finlandia 41,8% 16

Postawa wobec matematyki Lubię uczyć się matematyki. Marzę o tym, żeby nie trzeba było się uczyć matematyki. Matematyka jest nudna. Na lekcjach matematyki uczę się wielu ciekawych rzeczy. Lubię matematykę. Lubię wszystkie zajęcia, w których pojawiają się liczby. Lubię rozwiązywać zadania z matematyki. Czekam niecierpliwie na lekcje z matematyki. Matematyka to jeden z moich ulubionych przedmiotów. 17

Postawa wobec matematyki Kraj Postawa wobec matematyki Turcja 11,3 Jordania 11,0 Oman … Niemcy 9,5 Polska 9,4 Słowenia Holandia 9,3 Finlandia 9,2 Japonia Korea Południowa 8,9 Tajwan 18

Matematyka - podsumowanie Wyniki polskich uczniów są wyraźnie lepsze od średniej wyników krajów biorących udział w badaniu. Istotnie lepsze wyniki ma 15 krajów (lub terytoriów) na 49 badanych. W Unii Europejskiej lepsze wyniki uzyskali uczniowie 5 krajów. Poziom umiejętności matematycznych polskich czwartoklasistów jest taki sam jak poziom uczniów fińskich. Średni wynik polskich chłopców nie różni się statystycznie od średniego wyniku dziewczynek. 19

20