Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Advertisements

Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Przygotowanie ucznia do wyboru zawodu – rola doradztwa zawodowego w planowaniu kariery dr Marian Piekarski.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Sześciolatek idzie do szkoły
TEORIA I METODYKA GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Co to jest spacer edukacyjny?
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Podstawa programowa WF założenia
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Trening Funkcjonalno-siatkarski
Sześciolatek w obliczu zmian
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Sześciolatek idzie do szkoły
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Przedszkole Promujące Zdrowie
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
WYCHOWANIE FIZYCZNE W SZKOŁACH PONADPODSTAWOWYCH
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Aspekt edukacyjny normalizacji w ochronie środowiska
Czym jest Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo?
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Ania Bogusz - Corkill Monika Górecka Ania Kołakowska Stefanini
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego Propozycje dobrej praktyki Opracowała Dr Mirosława Śmiglewska Katedra i Zakład Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz UMK Toruń

PIERWSZY KROK Zapoznanie z podstawą programową dla realizowanego etapu edukacyjnego znajomość niezbędnych kompetencji ucznia NABYTYCH w poprzednich etapach edukacyjnych.

Podstawa programowa obszar - trening zdrowotny Przedszkole: Dziecko jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości Klasy I-III szkoła podstawowa przyjmuje pozycje wyjściowe i ustawienia do ćwiczeń oraz wykonuje przewrót w przód, Klasy IV-VI szkoła podstawowa demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała Gimnazjum opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne, w tym wzmacniające mięśnie brzucha, grzbietu oraz kończyn górnych i dolnych, rozwijające gibkość, zwiększające wytrzymałość, a także ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała Szkoła ponadgimnazjalna wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze; (bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista

WSKAZANIA ROZWOJOWE I ZDROWOTNE Zalecenia zdrowotne specjalistów Zalecenia Instytutu Matki i Dziecka Informacje od rodziców, opiekunów, uczniów Karta zdrowia ucznia Własne informacje diagnostyczne

DIAGNOZA PRZYKŁAD Postawa ciała – karta diagnostyczna Zdolności koordynacyjne – test np. eurofit

DOBÓR MATERIAŁU EDUKACYJNEGO Literatura metodyczna Istniejące programy Własne zasoby – doświadczenie zawodowe, własne opracowania, materiały edukacyjne pozyskane na formach doskonalenia zawodowego

DOBÓR TREŚCI DO PROGRAMU Potrzeby wynikające z diagnozy Wskaźniki zawarte w podstawie programowej Kompetencje nabyte w poprzednich etapach edukacyjnych

DLACZEGO PLANOWANIE WYNIKOWE Pozwala systematycznie monitorować planowane wymagania Pokazuje uczniom do czego dążyć, jakie efekty uzyskiwać Ważna funkcja motywacyjna

DLACZEGO CELE OPERACYJNE Wymuszają myślenie o uczniu podmiocie procesu edukacyjnego Pomagają w obserwować skuteczność procesu edukacyjnego Pokazują narastanie umiejętności Wymusza autorefleksję czego nauczyłem, czego się nauczyłem? Ukazuje narastanie samodzielności w oparciu o taksonomię celów – klasyfikacja od naśladowania do samodzielnego stosowania

JAK ANALIZOWAĆ SKUTECZNOŚĆ EDUKACJI Wskaźniki podstawy programowej Przewidywane osiągnięcia programowe Lekcje koleżeńskie Wymagania zawarte w planie pracy