Teresa Grąziewicz - Jóźwik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja.
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
czyli zostań kowalem swojego losu
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Dojrzałość szkolna dziecka
Opracowały: Wirginia Krzemińska Edyta Krajewska-Cyrwus
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
„Uczeń zdolny – wyzwanie dla szkoły i środowiska”
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Przygotowanie dziecka do szkoły
Problemy wychowawcze szkoły
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Rozwój społeczny dziecka
Moja przedsiębiorczość
„Zainteresowania i predyspozycje zawodowe”
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Szkoła Promująca Zdrowie
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Odkrywanie zdolności dziecka to przywilej i obowiązek rodziców. Nauczyciele powinni im w tym pomagać.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
ASERTYWNOŚĆ.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Dojrzałość szkolna dziecka
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
The Leader in Me.
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Celem pracy inżyniera telekomunikacji jest zabezpieczenie sprawności i niezawodności funkcjonowania różnorodnych systemów łączności. Praca inżyniera telekomunikacji.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
KLASA Społeczno-prawna
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Teresa Grąziewicz - Jóźwik „UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE KLUCZEM DO SUKCESU” Teresa Grąziewicz - Jóźwik

DZIECKO ZDOLNE W ŚRODOWISKU SZKOLNYM Dziecko zdolne charakteryzuje wysoki poziom zdolności ogólnych i kierunkowych. Jaki to ma wpływ na jego funkcjonowanie w środowisku? - wiedza szkolna i pozaszkolna, - różnorodność zainteresowań i zdolności, - szybkie rozumienie, zapamiętywanie, - szybkie wykonywanie zadań, - sprawność językowa, - ciekawość i dociekliwość, - podzielność uwagi, - dostrzeganie związków przyczynowo skutkowych, - aktywność intelektualna,

Zdolności twórcze – co z tego wynika: - wyobraźnia, - umiejętność dokonywania odległych skojarzeń, - widzenie inaczej, - nowe sposoby rozwiązywania zadań, - potrzeba rozwiązywania problemów, - poczucie humoru,

R Covey, „ ....tak bardzo zajęci jesteśmy budową, którą tworzymy, że zapominamy o fundamentach.” R Covey,

Kilka ważnych, często zaniedbywanych potrzeb: - bliskości, przynależności do grupy, - zrozumienia i bycia zrozumianym, - akceptacji, - szacunku, - bezpieczeństwa, - wyboru, - samorozwoju, - zabawy,

Umiejętności społeczne: - nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktu z ludźmi, - rozpoznawanie i wyrażanie emocji, - realizowanie swoich potrzeb z poszanowaniem potrzeb innych, - rozwiązywanie konfliktów, - radzenie sobie z presją otoczenia, - odporność na krytykę, - wyrażanie własnych opinii, - wywieranie wpływu,