Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
Informacje na temat lekcji
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
Sprawdzian szóstoklasisty
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Projekt Kim będziesz?.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis gimnazjum, język niemiecki na poziomie A2+ według ESOKJ Przedział wiekowy trzecia klasa gimnazjum – uczniowie w wieku 15 lat 1. Doskonalenie czterech sprawności językowych: mówienia, pisania, czytania i rozumienia ze słuchu. 2. Wzbogacenie, usystematyzowanie i utrwalenie słownictwa z zakresu tematów zawartych w katalogu tematów obowiązującego na egzaminie gimnazjalnym z języka niemieckiego. 3. Wprowadzenie i wyćwiczenie struktur gramatycznych przewidzianych w standardach egzaminacyjnych. 4. Wspieranie uczniów w samodzielnym planowaniu i sterowaniu własnym procesem uczenia się oraz w refleksji nad jego rezultatami. 5. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do kształcenia. Cele Opis Projekt został stworzony przede wszystkim dla uczniów klas trzecich dojeżdżających do gimnazjum z ościennych miejscowości, ale mogli brać w nim udział również inni chętni uczniowie. Projekt zakładał przeprowadzenie kursu przygotowującego uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego metodą blended learning, czyli poprzez połączenie tradycyjnych zajęć stacjonarnych z zajęciami online. pakiet programów MicrosoftOffice, Adobe AcrobatReader, Adobe Photoshop 7.0, Macromedia Fireworks MX, Audacity 1.3, HotPotatoes 6, pakiet LMS Moodle 1.9.5+, dostępne przeglądarki internetowe Oprogramowanie kurs e-learningowy, blended learning, platforma e-learningowa, nauczanie hybrydowe, standardy egzaminacyjne, egzamin gimnazjalny z języka obcego Słowa kluczowe Autor Katarzyna Wilk, Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Pankach

Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Zaplecze i planowanie Idea stworzenia projektu została podyktowana potrzebą przygotowania uczniów klas trzecich do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego. Przyczyną poszukiwania nowatorskich metod zajęć pozalekcyjnych była specyfika warunków lokalowych (gimnazjum dzieli niewielką ilość pomieszczeń ze szkołą podstawową) oraz fakt, że większość uczniów uzależniona jest od zorganizowanych dojazdów do szkoły (co wielu uniemożliwia uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych na terenie szkoły). Wykorzystanie w projekcie metody blended learning (czyli połączenia nauczania bezpośredniego z nauczaniem przez Internet) miało umożliwić większej liczbie uczniów bardziej efektywne przygotowanie do egzaminu pod opieką nauczyciela przedmiotu. Szczegóły organizacyjne zawiera dokument „Zaplecze i planowanie”. Zdjęcia z klasy Prezentacja multimedialna zamieszczona poniżej zawiera nie tylko zdjęcia z klasy podczas zajęć stacjonarnych, ale również zrzuty ekranowe przykładowych narzędzi i funkcji platformy e-learningowej wykorzystanych w projekcie. Z trosce o bezpieczeństwo i prywatność uczestników projektu, fotografie zostały przygotowane w taki sposób, aby uniemożliwić ewentualną identyfikację ich personaliów. Dokumenty

Zasoby dydaktyczne Opis projektu dla ucznia Zasoby dydaktyczne Uczniowie dowiedzieli się o projekcie podczas zajęć obowiązkowych języka niemieckiego w szkole. Została im przedstawiona prezentacja multimedialna (umieszczona również na stronie www szkoły), która zawierała najważniejsze założenia projektu i stanowiła zaproszenie do wzięcia w nim udziału. Zasoby dydaktyczne Zasoby dydaktyczne w kursie pochodzą ze zbiorów autorki projektu. Powstały one lub zostały zgromadzone w ciągu ostatnich kilku lat pracy w charakterze nauczyciela gimnazjum. Podczas pracy nad projektem większość materiałów została przetworzona na formę interaktywną. Oprócz materiałów szkoleniowych w postaci lekcji interaktywnych, słowników tematycznych oraz testów w formacie egzaminacyjnym zawartych w kursie na platformie, uczniowie mieli dostęp do szeregu materiałów dodatkowych w postaci dokumentów tekstowych, audio i wideo umieszczonych w bazie danych „Lernhilfen – Pomoce naukowe”. Uczniom udostępniono również bazę „Nützliche Webseiten – Przydatne adresy www”. Dokumenty umieszczone poniżej zawierają przykładowe materiały dydaktyczne wykorzystywane do nauczania w tym projekcie edukacyjnym: Dokumenty

Ocenianie i Standardy Kryteria i sposoby oceniania W opisywanym projekcie ocena pełniła funkcję wspierającą. Oznacza to, że osiągnięte wyniki nie były celem samym w sobie, ale stanowiły jasną informację zwrotną dla uczniów: Co potrafię? Ile wiem i umiem? Co powinienem powtórzyć? Czego powinienem się jeszcze nauczyć? Uczniowie oceniani byli w skali ocen szkolnych. Większość zadań punktowana była automatycznie dzięki narzędziom LMS Moodle (testy, lekcje), część natomiast wymagała oceny opisowej nauczyciela (zadania otwarte) lub jego komentarza (wpisy w słowniku). Uczniowie mieli również możliwość skomentowania otrzymanej oceny. Istotnym elementem motywującym uczniów do pracy była możliwość wielokrotnego podejścia do zadań – uczeń mógł powtarzać próby dopóty, dopóki nie osiągnął satysfakcjonującego go wyniku (skutkiem czego był stały przyrost jego wiedzy i umiejętności). Szczegółowe kryteria i sposoby oceniania zawiera dokument „Ocenianie”. Powiązanie ze standardami Projekt opierał się na podstawie programowej i standardach egzaminacyjnych języka obcego nowożytnego oraz standardach nauczania języka niemieckiego jako języka obcego ujętych w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego. Szczegóły znajdują się w dokumencie „Powiązanie ze standardami”. Dokumenty

Gimnazjum im Stanisława Staszica Informacje o szkole i nauczycielu Gimnazjum im Stanisława Staszica ul. Tysiąclecia 17 42-140 Panki Telefon: (34) 317 90 24 Strona internetowa: gimpanki.prv.pl E-mail: gimpanki@poczta.onet.pl Katarzyna Wilk Autorka jest absolwentką Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego, od 8 lat pracuje jako nauczycielka języka niemieckiego w Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Pankach. Posiada uprawnienia egzaminatora z zakresu języka niemieckiego w gimnazjum oraz ETS Accredited Test Supervisor. Jest absolwentką kursu e-learningowego w Goethe Institut Mailand „Multimedia Führerschein – Expertenkurs“ (Wykorzystanie multimediów w dydaktyce nauczania języka niemieckiego – kurs dla ekspertów). Od sierpnia 2009 roku jest administratorem i autorką kursów na własnej platformie e-learningowej (opartej o system Moodle), od stycznia 2010 roku jest członkiem Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Kontakt: katarzyna.wilk@e-lerner.pl