Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NAZIEMNA TELEWIZJA CYFROWA Zasady przygotowania abonentów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej.
Advertisements

Wykonała : Natalia wielgos
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Kazus Pan Jan Kowalski prowadzi działalność w Polsce. Jego firma zajmuje się prowadzeniem niemieckojęzycznego, odpłatnego serwisu internetowego przeznaczonego.
Analiza ryzyka projektu
Sieci komputerowe.
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Wydarzenie, jakiego jeszcze nie było!
Dlaczego edukacja medialna?
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
badania rynku turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Rozpoznawanie Twarzy i Systemy Biometryczne, 2005/2006
Wykład 3 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Panel sterowania.
Tradycyjne media w internecie
Pedagogika ogólna.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Tylko w naszej szkole otrzymujecie Państwo 2 x więcej!
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
PowerPoint – Wprowadzenie
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Magdalena Nowosielska
Segmenty rynku prasowego
Business Integration Knowledge System
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Technologia informacyjna
Odkryjmy razem - Allegro
Bezpieczny Internet.
Metodologia badań wydatków reklamowych
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
To w informatyce, telewizji, sprzęcie elektronicznym zdolność do odbierania informacji z równoczesnym reagowaniem na nie.
Programowanie obiektowe
ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom.
W 2010 r. komputery staną się niewidzialne, zaś w 2020 r. za 1000 USD można kupić komputer, którego moc obliczeniowa sięgnie 10 kwadrylionów operacji.
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
Telefony Świata.
Badania oglądalności telewizji
Konsorcja a polityka gromadzenia czasopism w bibliotekach Jolanta Stępniak Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie.
PHP + MySQL Podstawy pracy z bazą danych Damian Urbańczyk.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
System międzybibliotecznych wypożyczeń elektronicznych Academica i jego rola w bibliotekach publicznych Academica System międzybibliotecznych wypożyczeń.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
SIECI KOMPUTEROWE JAN STOSIO KLASA 1 E Sieć komputerowa – zbiór komputerów i innych urządzeń połączonych ze sobą kanałami komunikacyjnymi. Sieć komputerowa.
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Spotcamera24.com Niezależna energetycznie stacja pogodowa Hubert Krawiec, Przemysław Balikowski.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Struktura rynku mediów po 1989 roku Wykład II. Spuścizna PRL-u Charakterystyka rynku prasowego do 1989 roku: nakład uzależniony od przydziału papieru,
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Dominika Muś TiR, grupa 2b
materiały dla uczestników
Pojęcie usługi publicznej a otwarty dostęp
Badanie rynku mediów. Problem targetowania przekazów reklamowych
Badanie rynku mediów Wskaźniki
REGIONALNY SYSTEM OSTRZEGANIA (RSO)
Paweł Jędrysiak Informatyk NIPiP
Zapis prezentacji:

Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI

Dlaczego w ogóle się przejmować? Oczywiste oczywistości: im więcej odbiorców, tym większa sprzedaż samego medium, im więcej odbiorców, tym większe wpływy ze sprzedaży przestrzeni reklamowej. Są to kluczowe dane dla funkcjonowania ekosystemu medialnego (patrz wykład III). Problemem pozostaje kwestia: JAK?!

Badać deklaracje Badania typowe w przypadku radia i prasy: w przypadku prasy można uwzględnić nakład i liczbę sprzedanych egzemplarzy, ale … Wady danych deklaratywnych: wsteczna racjonalizacja (pamięć jako proces), mechanizm autokreacji, efekt ankieterski, krótki horyzont czasowy, efekt fotografii, samospełniające się i samonegujące się przepowiednie.

Ukryte założenie Znając deklaracje w obszarze poznawczym i emocjonalno-oceniającym… …możemy przewidywać faktyczne zachowania

Jakie wyniki? Deklaracje dotyczące słuchalności czy czytelnictwa posegregowane wg: cech społeczno-demograficznych, deklaracji (ponownie) na temat stylu życia, psychografii. Profile czytelników konkretnych tytułów lub słuchaczy konkretnych stacji radiowych.

Badać odruchy 1 W przypadku telewizji sprawa jest dość prosta – telemetria. Wady rozwiązań telemetrycznych: brak weryfikacji, czy badany przez cały czas jest przed telewizorem, brak weryfikacji, czy badany cały czas ogląda, brak możliwości rozróżnienia między patrzeniem a oglądaniem, brak możliwości sprawdzenia, czy badany nie ogląda w innym miejscu lub na innym nośniku (chyba że deklaratywnie), arbitralne założenie, że skoro ogląda, to znaczy, że lubi.

Badać odruchy 2 W przypadku Internetu sprawa jest jeszcze prostsza, bowiem postępująca cyfryzacja umożliwia gromadzenie właściwie nieograniczonego zbioru metadanych. Wady prostych statystyk na portalach: anonimizacja użytkownika, kwestia urządzeń i oprogramowania modyfikujących informacje o IP. Wady badań panelowych: modyfikacja zachowań ze względu na wiedzę o byciu monitorowanym, brak wiedzy na temat korzystania z Internetu na innych urządzeniach niż to z zainstalowanym oprogramowaniem (zwłaszcza kwestia mobilnego dostępu do Internetu).

Znając faktyczne zachowania… Ukryte założenie Znając faktyczne zachowania… …możemy poprawnie zinterpretować obszar poznawczy i emocjonalno-oceniający

Jakie wyniki? Faktyczne działania posegregowane wg: cech społeczno-demograficznych (o ile to możliwe), deklaracji na temat stylu życia. Profile zachowań użytkowników telewizji lub Internetu. Bardzo szczegółowa informacja na temat konkretnych przedziałów czasowych, średnich czasów reakcji.

Konkluzja Nie ma rozwiązania idealnego. Metody i techniki ilościowe umożliwiają prezentację masowych zachowań lub deklaracji, ale koncentrują się na tendencjach centralnych, nie radząc sobie zupełnie z ekstremami. Metody i techniki jakościowe pozwalają na pogłębioną analizę szczególnych przypadków, ale nie mają charakteru reprezentatywnego i nie można estymować wyników na populację.