„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Dojrzałość szkolna.
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Znaczenie wychowania przedszkolnego
6-latek w szkole – radość czy problem?.
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
„Sześciolatek w szkole”
Sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
ROZWÓJ RUCHOWY PRZEDSZKOLAKA
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
Monika Gołubiew – Konieczna PP-P Nr 7 w Gdańsku
Cechy rozwojowe sześciolatka
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
DEFINICJA POJĘCIA DYSLEKSJI
POTENCJAŁ DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO
Izabela Modzelewska mgr psychologii
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
GOTOWOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Gotowość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
SZEŚCIOLATEK STARSZAKIEM CZY JEDNAK PIERWSZAKIEM ? -DYLEMATY RODZICÓW-
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Gotowość szkolna dziecka
Grupa „Kotki” PODSUMOWANIE PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
„Sześciolatek w szkole”
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Zapis prezentacji:

„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.” Carl Rogers

Zakres kompetencji, jakimi musi dysponować dziecko, które rozpocznie naukę w szkole został określony w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

Moment pójścia dziecka do szkoły jest przełomem w jego życiu Moment pójścia dziecka do szkoły jest przełomem w jego życiu. Aktywność przedszkolaka z zabawy przenosi się na naukę. Wcześniej uczył się tylko okazjonalnie, sporadycznie, teraz nauka staje się dla niego obowiązkiem. Nie każde dziecko jest gotowe na to nowe wyzwanie.

Rodzice często martwią się, czy ich dziecko jest gotowe na to, żeby pójść do pierwszej klasy. Przedstawię kilka umiejętności, które powinno posiadać dziecko, idąc do szkoły.

ROZWÓJ INTELEKTUALNY dziecko powinno: skoncentrować uwagę na co najmniej 15 minut nad jedną aktywnością (np. malowaniem, czytaniem), układać zdania, dzielić je na wyrazy, wyrazy na sylaby i głoski, opisywać kilkuobrazkowe historyjki, układać w logiczną całość obrazki, znajdować związki przyczynowo- skutkowe między nimi,

tworzyć pojęcia np. : Jak nazwiesz ogórek i pomidor tworzyć pojęcia np.: Jak nazwiesz ogórek i pomidor?(warzywa); kwiatek, drzewo, trawę(rośliny), itp., rozpoznawać cyfry od 1 do 9, określać wielkość zbiorów do 4-5 elementów, powtarzać cyfry, zdania dwu, trzywyrazowe, zapamiętywać wierszyki, opisywać obrazek z pamięci, znać stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy, rozróżniać i odtwarzać proste figury geometryczne: trójkąt, kwadrat, koło.

ROZWÓJ MOTORYCZNY dziecko powinno: mieć dobrą koordynację ruchową (biegać, skakać, pokonywać przeszkody, chodzić po równoważni, łapać i celnie rzucać piłką), malować na dużych płaszczyznach pędzelkiem, lepić z plasteliny, rysować szlaczki w linijkach, wycinać nożyczkami z papieru, rozróżniać prawą i lewą stronę, określać kierunki, położenie.

ROZWÓJ SPOŁECZNY dziecko powinno: umieć nawiązywać kontakty z innymi dziećmi, współdziałać w zabawie, wykazywać zainteresowanie zabawą, książką, nauką, umieć się przedstawić, podając imię, nazwisko i adres, ale też wiedzieć komu takich informacji nie należy przekazywać, umieć pokonywać trudności, potrafić samodzielnie pracować.

Dziecko dojrzałe do pójścia do szkoły chce się uczyć, rozwijać swoje zainteresowania, dowiadywać się nowych rzeczy. Interesuje je otaczający świat i zjawiska w nim zachodzące.