KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH WROCŁAW, 26 LISTOPADA 2010
WYBRANE WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH I FOKUSOWYCH PRZEPROWADZONYCH W PROJEKCIE dr Marek Wąsowicz dr Janusz Lichtarski
Wyobrażenia uczniów o przyszłej pracy
Wpływ przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości na zainteresowania i plany uczniów
Najlepsze w opinii uczniów metody dydaktyczne w nauczaniu Podstaw przedsiębiorczości
Środki dydaktyczne
Najczęściej wykorzystywane metody dydaktyczne
Wnioski Kształtowanie postaw przedsiębiorczych oraz właściwe przygotowanie uczniów w zakresie tematycznym przedmiotu jest niezmiernie ważne dla ich skutecznego startu na rynku pracy. Uczniowie dostrzegają ważność poszczególnych tematów poruszanych w ramach przedmiotu, znacznie gorzej jednak oceniają ich atrakcyjność. Głównym środkiem dydaktycznym wykorzystywanym w trakcie lekcji jest podręcznik (blisko 70% respondentów wskazało ten wariant odpowiedzi). Uczniowie nie widzą praktycznego przełożenia przedmiotu na ich przyszłe życie zawodowe i powodzenie na rynku pracy. Uczniowie preferują metody aktywne prowadzenia zajęć.
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ