Dominika Muś TiR, grupa 2b

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
P O P Y T , P O D A Ż.
Podstawy wyboru strategii marketingowej
ANALIZA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH
Katedra Marketingu Usług
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Biznesplan.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzenie do segmentacji rynku
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Monopol.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Wprowadzenie teoretyczne
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Firmy globalne.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
SEGMENTACJA RYNKU.
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Dominika Muś TiR, grupa 2b Segmentacja rynku Dominika Muś TiR, grupa 2b

Segmentacja rynku – podział i zbadanie cech danego rynku i jego segmentów

Segment - część rynku, która została wyodrębniona ze względu na należącą do niej grupę konsumentów charakteryzujących się podobnym postępowaniem wobec danego produktu lub usługi.

Cele segmentacji rynku - określenie i wybór obszaru działania - sformułowanie i sprecyzowanie profilu działalności oraz określenie aparatu narzędziowego podmiotu gospodarczego, - wyznaczenie skali działalności przedsiębiorstwa, - wyjście naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów - umocnienie pozycji przedsiębiorstwa na rynku

Kryteria segmentacji Tożsamości grupowej: czynniki demograficzne (płeć, rasa, wiek itd.) czynniki ekonomiczne (zawód, majątek itd.) czynniki socjologiczne (klasa społeczna, grupa odniesienia itd.) Kryteria te pozwalają odpowiedzieć na pytanie ‘’kto kupuje produkt?’’

Kryteria segmentacji Tożsamości behawioralnej - system wartości - reakcja na strategie marketingowe Kryteria te umożliwiają odpowiedzieć na pytanie ‘’dlaczego nabywcy kupują dany produkt?’’

Kryteria segmentacji Geograficzna -klimat -cechy środowiska naturalnego -tradycje -potrzeby informacyjne

Kryteria segmentacji Demograficzna -płeć -wiek -wykształcenie -dochód -narodowość -wyznanie -zawód

Kryteria segmentacji Psychograficzna -przynależność do klasy społecznej - styl życia -zainteresowania -osobowość Polega na badaniu nieobserwowalnych cech psychologicznych, wymaga wiedzy w dziedzinie motywacji i osobowości.

Etapy identyfikacji segmentów rynkowych: Badania jakościowe. Badania ilościowe. Analiza. Sprawdzenie wiarygodności. Tworzenie profili.

Cechy poprawie wyodrębnionego segmentu: Mierzalność Rozległość Dostępność Wrażliwość

Korzyści wynikające z segmentacji: Segmentacja pomaga wybrać rynek, na którym działalność firmy będzie opłacalna. Łatwiej jest dzięki niej zaplanować strategie związane z produktem, promocją, dystrybucją i ceną. Pozwala przedsiębiorstwu lepiej dostosować się do potrzeb klientów. Łatwiej jest obserwować zmiany zachodzące na rynku i dostosować się do nich. Wyodrębnienie segmentów ułatwia komunikację między producentem i klientami. Pomaga dotrzeć do tych konsumentów, których preferencje zostały uwzględnione przy kształtowaniu działań marketingowych.

Bibliografia http://www.findict.pl/slownik/segmentacja-rynku http://mfiles.pl/pl/index.php/Kryteria_segmentacji_rynku http://www.sciaga.pl/tekst/34472-35-segmentacja_rynku http://www.exporter.pl/zarzadzanie/marketing/2segmentacja.html ‘Menedżment Podstawy Zarządzania’ Leszek F. Korzeniowski