Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Informacje o projekcie
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zespół szkolny w Cegłowie
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Opracował J. Stryjkowski
Co to jest TIK?.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Biblioteka przy Gimnazjum w Okonku 2007 Biblioteka.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ewaluacja w pracy nauczyciela
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis fizyka, historia Pokazanie roli i miejsca fizyki w historii ludzkości. Uświadomienie uczniom roli nauki w podnoszeniu poziomu życia człowieka. Wykazanie powiązań pomiędzy rozwojem fizyki, techniki i przemysłu. Pokazanie wpływu przemian gospodarczych na zmianę statusu społecznego człowieka. Aktywizacja uczniów poprzez indywidualizację zadań. Microsoft Word, Microsoft PowerPoint, Internet Explorer, System Operacyjny Windows 98 Projekt łączy w sobie treści fizyki i historii odnoszące się do rozwoju nauki i techniki na przełomie XIX i XX wieku Dokumenty AutorzyBogusława Skowron- Zespół Szkół w Woli Mieleckiej Marta Wojtowicz-Publiczne Gimnazjum w Wólce Krowickiej Ewelina Borowska-Pawluś-Publiczne Gimnazjum w Kunowej

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Planowanie i Zarządzanie Działaniami Nauczyciela Ustalenie tematu i planu ogólnego projektu. Temat: Nauka i technika przełomu XIX i XX wieku w służbie gospodarki i człowieka Problem: Rola nauki w rozwoju gospodarki i wzrostu poziomu życia człowieka. Ustalenie zakresu treści nauczania z fizyki i historii w ramach realizowanego projektu. Ustalenie korelacji z innymi przedmiotami nauczania (konsultacja z nauczycielami innych przedmiotów). Zbadanie zainteresowania młodzieży realizacją projektu. Podłoże i Planowanie: Projekt jest przewidziany do realizacji dla uczniów gimnazjum, pod kierunkiem nauczycieli fizyki i historii. Założyłyśmy, że po realizacji projektu uczeń potrafi: planować i organizować własną pracę, korzystać z różnych źródeł informacji, wyszukiwać i selekcjonować informacje, analizować posiadane informacje w aspekcie fizycznym i historycznym, wygłaszać krótkie wykłady, atrakcyjnie przedstawiać zebrane treści (wykorzystując środki audiowizualne, modele, eksponaty, przygotowane plansze, gazetki, foliogramy i demonstrując zjawiska fizyczne). Inspiracją projektu był artykuł zamieszczony w czasopiśmie Młody Technik przyniesiony przez zainteresowanego ucznia Dokumenty

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Podstawa programowa Projekt edukacyjny Nauka i technika przełomu XIX i XX wieku w służbie gospodarki człowieka jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego wydaną w formie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 roku. FIZYKA - treści związane z tematem: Elektryczność i magnetyzm. Zjawisko indukcji elekromagnetycznej. Fale elektromagnetyczne. Fale dźwiękowe. Przesyłanie informacji. Urządzenia do przekazywania informacji. Wytwarzanie i przesyłanie energii elektrycznej. HISTORIA - treści związane z tematem: Przemiany społeczne i cywilizacyjne XIX wieku: epoka napoleońska, tworzenie podstaw nowoczesnej demokracji w Europie i Ameryce Północnej, przemiany na mapie politycznej Europy i świata, kolonializm, rozwój ekonomiczny i społeczny w XIX w. Świat między wojnami: kryzys demokracji, najistotniejsze problemy gospodarcze, społeczne i polityczne świata. Dokumenty

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Materiały Dydaktyczne - czasopisma, słowniki, encyklopedie, Internet, -mapy historyczne, plansze, schematy, -modele urządzeń, -foliogramy, gazetki. Metody pracy: - instruktaż, -dyskusja, -burza mózgów, -mapa pojęciowa, -gry dydaktyczne (inscenizacja). Formy pracy: -indywidualna, -grupowa. Dokumenty

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Wdrażanie Projektu: Uczniowie po zapoznaniu się z tematem projektu zostali podzieleni na cztery kilkuosobowe zespoły. Liderzy zespołów otrzymali następujące zagadnienia: 1. Rozwój wielkiego przemysłu. 2. Zjawisko elektryczności i jego wykorzystanie. 3.Rozwój komunikacji (silniki spalinowe). 4. Społeczeństwo na przełomie wieków. Każda osoba w zespole otrzymała zadanie do realizacji w formie referatu, rysunku, schematu, mapy. Czas realizacji: Kilka miesięcy (w zależności od tempa pracy) Dokumenty

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Ogólny plan projektu: Szczegóły zostały zamieszczone w dokumencie: Ogólny plan projektu Przebieg prezentacji: I Rozwój wielkiego przemysłu. (10 min.) II Zjawisko elektryczności i jego wykorzystanie. (20 min.) III Rozwój komunikacji (silniki spalinowe). (10 min.) IV Społeczeństwo na przełomie wieków. (15 min.) V Podsumowanie. (5 min.) Dokumenty

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Ocenianie Zgodność z tematem (0-3 pkt.). Kompozycja wypowiedzi (0-3 pkt.). Współpraca w zespole (0-3 pkt.). Atrakcyjność prezentacji (0-3 pkt.). Funkcjonalność pomocy naukowych i eksponatów (0-3 pkt.). Kryteria Oceniania: Razem można było uzyskać 15 pkt. W przełożeniu na oceny szkolne przedstawiało się to następująco: 15 pkt. – celujący, pkt. – bardzo dobry, 12 pkt. – dobry +, 11 pkt. – dobry, 10 pkt. – dostateczny +, 9 pkt. – dostateczny. Powiązanie ze Standardami: Informacja o standardach jest zamieszczona w dokumencie poniżej Standardy do projektu Dokumenty

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Refleksje Nauczycieli Zastosowana metoda nauczania zapewniła uczniom możliwość aktywnego i różnorodnego zdobywania wiedzy. Stała się przyczynkiem do ich rozwoju intelektualnego. Odnajdywanie powiązań między nauką i gospodarką oraz dostrzeżenie konsekwencji, wynikających stąd dla człowieka, przyczyniło się niewątpliwie do zmiany stosunku uczniów do książek i czasopism technicznych. Zajęcia, które przygotowałyśmy wspólnie jako nauczycielki fizyki i historii, były fantastycznym doświadczeniem. Pozwoliły nam wyzwolić w uczniach pasję odkrywania i uświadomiła im, że świat nie jest podzielony na przedmioty ścisłe i humanistyczne, że nauka to część kultury i gospodarki, a wszystko razem ma wpływ na losy człowieka. Dokumenty

Przegląd Projektu Plan Działań Nauczyciela Podstawa Programowa Materiały Dydaktyczne Wdrażanie Projektu Plan Projektu Ocenianie i Standardy Refleksje Nauczycieli Literatura Projekt edukacyjny Literatura: Podręczniki: T. Makowski, J. Rześniowiecki, Historia dla gimnazjum, GWO. M. R. Rozenbajger Fizyka dla gimnazjum, ZamKor G. Francuz – Ornat, T. Kulawik, M. Nowotny – Różańska Fizyka i astronomia dla gimnazjum, Nowa Era Encyklopedie i słowniki: Encyklopedia: przyroda i technika, wyd. Wiedza Powszechna, W-wa Encyklopedia techniki wojskowej, wyd. MON, W-wa Ilustrowany słownik techniczny, W-wa Mała Encyklopedia Techniki, PWN, W-wa Nowa Encyklopedia PWN, T.5, W-wa Słownik polskich pionierów techniki, wyd. Sląsk, Katowice Czasopisma: Życie świata. Dzieje i wydarzenia, T.3 Życie i technika. Wiedza i Życie Świat nauki Młody Technik Przez wieki