Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny II semestr 2016/ 2017
DZIAŁANIA ZESPOŁU 1. Diagnozowanie wiedzy i umiejętności uczniów Przeprowadzono wszystkie diagnozy z matematyki, przyrody zgodnie z kalendarzem diagnoz. Opracowano wyniki i wnioski z przeprowadzonych diagnoz.
2. Rozwój ucznia- organizacja i uczestnictwo uczniów w konkursów Sukcesy w konkursach Międzynarodowy Konkurs Kangur: F. Knapiński 4b- wyróżnienie. Ogólnopolski konkurs z przyrody ALBUS 2017: E. Grygorowicz 5c- 13 miejsce, Ł. Sudoł 4c, M. Wiewiórski 4a- 15 miejsce, Z. Jackowska 6b, Sz. Szczęśniak 6b- 18 miejsce. Międzynarodowy Konkurs Ekologiczny „Woda źródłem życia”: Z. Jackowska 6b- 3 miejsce w kategorii grafika komputerowa (etykieta na butelkę), K. Nych 6b- wyróżnienie w kategorii malarstwo (pejzaż z wodą w tle). Międzyszkolny Turniej Matematyczny dla klas V- 7 miejsce
3. Wdrażanie metod, programów, projektów wspomagających rozwój uczniów Przygotowanie i realizacja projektu interdyscyplinarnego „Świat miar i wag”. Realizacja projektu własnego „Przygoda z czasem” w klasie 4b.
4. Poszerzanie wiedzy uczniów Kółko matematyczne dla uczniów klas V- VI Kółko plastyczne dla uczniów klas IV- VI Kółko przyrodnicze dla uczniów klas IV Kółko przyrodnicze dla uczniów klas V Kółko przyrodnicze dla uczniów klas VI Kółko informatyczne dla uczniów klas IV- VI
5. Wspieranie uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów klas IV, V, VI
6. Organizacja imprez i uroczystości Organizacja balu karnawałowego dla klas IV- VI. Organizacja obchodów Dnia Ziemi 2017 pod hasłem „W kierunku Natury” dla klas IV- VI.
6. Wnioski Dostosowanie rozkładów materiału z matematyki, przyrody, informatyki do nowej podstawy programowej. Podniesienie efektywności nauczania matematyki i przyrody, min. przez kształcenie myślenia przyczynowo- skutkowego, planowanie w rozwiązywaniu problemu. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem poleceń do zadań na lekcjach matematyki, przyrody, informatyki. Zwiększenie liczby uczniów w szkolnych konkursach przedmiotowych. W celu wspierania nauczycieli, wymiany spostrzeżeń, informacji spotykać się wspólnie z pedagogami specjalnymi i nauczycielami uczącymi w danej klasie. Udostępnienie „w chmurze’ folderu „konkursy” w celu systematycznego jego uzupełniania przez wszystkich nauczycieli. Realizacja programu własnego dla przyszłej klasy 3d z matematyki.