compulsory full-time education

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym
Program Comenius Asystentura Comeniusa Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Język angielski na lekcjach historii
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Zasady ubiegania się o grant na wizyty studyjne krok po kroku.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Projekty szkolne w latach 2002/2007
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
CLIL across Europe for innovative intercultural knowledge and understanding Wizyta studyjna Monfalcone – Zintegrowane nauczanie przedmiotu.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
BE MY GUEST: GO ON A UNIQUE EUROPEAN STUDENT TOUR Partnerski projekt wielostronny szkół w ramach programu Comenius.
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
CLIL LONDYN.
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Partnerstwo strategiczne szkół w ramach programu Erasmus+
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
COMENIUS.
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

compulsory full-time education CLIL cross Europe for better knowledge and understanding Wizyta studyjna - Monfalcone Friuli Venezia Giulia, Włochy Laura Słocka –Przydróżna 15 grudnia 2010r.

compulsory full-time education Monfalcone 24.10-27.10.2010r. Liczba uczestników: 13 Język roboczy wizyty studyjnej: język angielski Kraje, z których pochodzili uczestnicy wizyty: Polska, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Finlandia, Grecja, Turcja, Austria wizyta studyjna „uczenie się przez całe życie”

compulsory full-time education Tematyka Uczestnicy wizyty studyjnej prezentowali narodowe systemy edukacji. wizyta studyjna „uczenie się przez całe życie

compulsory full-time education Tematyka Głównym celem wizyty było poznanie systemu nauczania i uczenia się języka obcego, na różnych poziomach przy pomocy metod i zasad stosowanych w zintegrowanym systemie nauczania przedmiotu i języka - CLIL (liceum w Udine) wizyta studyjna „uczenie się przez całe życie”

compulsory full-time education Tematyka Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu (CLIL) polega na nauczaniu przedmiotu programowego w języku innym niż zazwyczaj. Przedmiot ten może nie mieć nic wspólnego z językiem wykładowym, jak na przykład lekcje historii prowadzone w języku angielskim. Nauczanie metodą CLIL okazało się efektywne w różnych sektorach edukacji, poczynając od szkół podstawowych, a skończywszy na nauczaniu dorosłych i szkolnictwie wyższym. Metoda ta jest od 10 lat z powodzeniem stosowana w wielu ośrodkach. wizyta studyjna „uczenie się przez całe życie”

Korzyści płynące z nauczania metodą CLIL compulsory full-time education Korzyści płynące z nauczania metodą CLIL Wieloaspektowe podejście do nauczania w ramach CLIL przynosi wiele korzyści: buduje wiedzę na temat innych kultur i ułatwia ich zrozumienie, rozwija zdolności komunikacyjne w ramach wielu kultur, podnosi kompetencję językową i rozwija zdolność komunikacji ustnej, rozwija zainteresowanie wielojęzycznością, wizyta studyjna „uczenie się przez całe życie”

compulsory full-time education sprzyja zdobywaniu wiedzy z różnych perspektyw, umożliwia uczniom częstsze obcowanie z językiem docelowym, nie wymaga poświęcania dodatkowego czasu na naukę języka, raczej uzupełnia inne przedmioty niż współzawodniczy z nimi, różnicuje metody i formy pracy podczas zajęć, stymuluje motywację uczniów i zachęca do uczenia się zarówno języka, jak i wykładanego przedmiotu. wizyta studyjna „uczenie się przez całe życie”

Korzyści dla uczestnika wizyty compulsory full-time education Korzyści dla uczestnika wizyty Udział w wizycie studyjnej pogłębił i poszerzył rozumienie znaczenie wymiaru europejskiego w pracy zawodowej. Dotyczy to zwłaszcza sposobu przygotowania młodego człowieka do podjęcia nauki w różnych szkołach europejskich oraz do pewnego wejścia na rynek pracy (globalny). Dotychczasowe bariery związane m. in. z problemem swobodnej komunikacji, w tym także w zakresie zawodowym oraz uprzedzeniami kulturowymi można wyeliminować wprowadzając np. kształcenie umiejętności komunikacji w języku obcym na różnych przedmiotach ogólnokształcących i zawodowych.

Korzyści dla uczestnika wizyty i instytucji compulsory full-time education Korzyści dla uczestnika wizyty i instytucji Inspiruje do zmiany i poszukiwania nowych rozwiązań edukacyjnych w różnych obszarach. Znacznie wpływa na wzrost kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych uczestnika.

Korzyści dla instytucji compulsory full-time education Korzyści dla instytucji Podniesienie poziomu znajomości języka przez dyrektora i nauczycieli może mieć znaczący wpływ na rodzaj podejmowanych działań, motywację do kształcenia uczniów i realizacji założonych celów, w wymiarze europejskim.

Korzyści dla instytucji compulsory full-time education Korzyści dla instytucji Podczas wizyty została podjęta rozmowa na temat możliwości opracowania projektu partnerskiego Comenius lub Leonardo da Vinci ze Szkołą Gastronomicznej z Triestu.

compulsory full-time education A wszystko to umożliwia udział w wizycie studyjnej, w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” i znajomość języka obcego (podstawowa). Polecam i dziękuję za uwagę.