T7. Reengineering a inne programy usprawnień. Metody usprawnień, najczęściej stosowane, dla realizacji celów strategicznych. Przyczyny realizacji BPR (zdaniem zarządów firm). Najczęściej usprawniane procesy. Najważniejsze procesy z punktu widzenia strategii i klienta. Najważniejsze cele organizacji w USA i w Polsce. Przeszkody w realizacji reengineeringu w USA i w Polsce. Porównanie reengineeringu z innymi metodami usprawnień. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Metody najczęściej stosowane dla realizacji celów strategicznych Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Przyczyny realizacji BPR, zdaniem zarządów firm. [13], s.33 Konku- rencja Udział w rynku, zyski Cena akcji Technologia Najważniejsze Najmniej ważne Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Najczęściej usprawniane grupy procesów. [13], s. 35 3% 17% 64% 16% Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki Najważniejsze procesy z punktu widzenia strategii i klienta. [13], s. 35 Sprzedaż Zarządzanie zmianą Zaprojektowanie produktów i usług Sformułowanie wizji i strategii Zrozumienie rynków i klientów Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Najważniejsze cele firm w USA Wzrost zyskowności !!!. Zwiększenie satysfakcji klientów !!. Obniżka kosztów !. Zwiększenie obrotów. Poprawa jakości. Poprawa produktywności. Zwiększenie udziału w rynku. Zwiększenie dokładności. Zwiększenie szybkości działania. Najmniej ważne Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Przeszkody w realizacji reengineeringu w USA Najważniejsze Możliwości organizacyjne !!! Czas !! Ryzyko ! Koszty Najmniej ważne Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Porównanie reengineeringu z innymi metodami usprawnień Lp Programy Kwestionowane Zakres Koncentracja Stawiane usprawnień Założenia Zmiany na ... Cele 1. Reengineering fundamentalne radykalny procesy zmiana skokowa (radykalna) 2. Downsizing zatrudnienie zatrudnienie funkcje zmiana cząstkowa 3. Restrukturyzacja przekazywanie organizacja funkcje zmiana cząstkowa raportów firmy 4. TQM potrzeby od dołu procesy zmiana cząstkowa klientów do góry 5. Automatyzacja stosowanie systemy procedury zmiana cząstkowa technologii 6. JIT poziom zapasów dostawy funkcja zmiana cząstkowa 7. CPI niedostosowanie korekty procesy zmiana cząstkowa procesów elementów procesów Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki
Pytania kontrolne do tematu 7. 1. Wymień trzy najczęściej stosowane metody usprawnień, dla realizacji celów strategicznych firmy; przedstaw istotę tych metod. 2. Określ dwa najważniejsze czynniki skłaniające zarządy do stosowania BPR. 3. Wymień grupę procesów najczęściej usprawnianych. 4. Podaj trzy procesy, najważniejsze z punktu widzenia strategii i klienta. 5. Określ trzy najważniejsze cele firm w USA 6. Określ dwie najważniejsze przeszkody w realizacji BPR w USA. 7. Określ typ relacji BPR z metodami usprawnień, prowadzącymi do zmian cząstkowych. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki