czwarte spotkanie Zespołu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Absencja w III LO Program pilotażowy (rok szkolny 2007/2008)
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Współpraca szkoły z rodzicami
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Izabela Kołodziejczyk
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Szkoła Współpracy – pierwsze wspólne działanie
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Warsztat II Zielona Góra, r.. Plakaty z poprzednich warsztatów.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Co to jest spacer edukacyjny?
Realizacja szkolnego programu wspierania uzdolnień
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Program eTwinning Planowanie projektów
Przyszłością edukacji
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zapis prezentacji:

czwarte spotkanie Zespołu Ewaluacja działań

agenda 1. Przypomnienie planu działań wraz z terminami i osobami odpowiedzialnymi i określenie wskaźników sukcesu; 2. Zebranie wniosków z informacji zwrotnej od szkolnej społeczności; 3. Podsumowanie wniosków i uwag zebranych podczas realizacji działań; 4. Ewaluacja końcowa: podsumowanie i refleksja; 5. Plany na przyszłość.

NASZ CEL SZCZEGÓŁOWY  Zespół Szkół nr 1 jest przyjaznym miejscem angażującym uczniów, nauczycieli i rodziców w proces podejmowania partnerskich decyzji, pozwalającym na rozwój pasji, potrzeb i inicjatyw.

Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji Cel – pokazuje, co chcemy osiągnąć, jaki jest stan idealny Osiągnięcie wskaźników sukcesu – dowód na to, że mamy stan idealny 

Nasze wskaźniki sukcesu 1. Szkolenia dla nauczycieli dotyczące budowania relacji i integracji grupy: realizowane szkolenia w zakresie WDN (plan, cele, treści, tematyka – w załączniku) - każdy nauczyciel weźmie udział w co najmniej jednym zaplanowanym szkoleniu (listy obecności). – JUSTYNA M. 2. Przygotowanie przez wychowawców zajęć nt. pozytywnych relacji w grupie oraz zorganizowanie przez wychowawców co najmniej jednego wyjazdu na wycieczkę/wyjścia poza szkołę z klasą - odnotowane tematy godzin wychowawczych w Librusie, wzrastające statystyki dot. wyjść i wyjazdów klasowych, statystyki w e-dzienniku. – JOLA D. 3. Wyzwanie dla klas – „Pokaż (swoją) klasę)” – ilość klas biorących udział (ok.40%); dokumentacja i relacje na stronie www szkoły oraz FB – PAWEŁ/JUSTYNA

Nasze wskaźniki sukcesu 4. Komunikacja  – położenie nacisku na kontakt poza szkołą – grupy na FB, blogi klasowe, strony www. Kontakt z rodzicami (Librus)dokumentowanie ciekawych wydarzeń z życia klas, np. konkurs „wydarzenie miesiąca” - wzrost statystyk wejść na stronę www oraz FB szkoły; dobry nabór do I klas – SU (EWA P./AGA K.), media społecznościowe - PAWEŁ + JUSTYNA 5. Próba zbudowania przestrzeni w klasach, sprzyjających budowaniu dobrych relacji, bliskości i otwartości - rozstrzygnięcie konkursu dotyczącego projektowania przyjaznej przestrzeni, fotorelacja z działań, ankiety uczniowskie badające stopień zadowolenia ze zmian. –DOTOTA W./ ŁUKASZ L., ławki - MARZENA K.

Nasze wskaźniki sukcesu 6. Zaprojektowanie wspólnej przestrzeni w holu szkoły – fotele z palet i poduchy, gdzie mogliby spotykać się na przerwach uczniowie i nauczyciele - rozstrzygnięcie konkursu; wykonanie mebli i ustawienie w holu/świetlicy szkoły. – DOROTA W. 7. Skrzynka pozytywnych pomysłów w holu szkoły - udział młodzieży w kreowaniu wizerunku centralnego miejsca w szkole. – ŁUKASZ L. 

Ewaluacja – jak przeprowadzać? Ciągły proces gromadzenia informacji, oceniania działań, wyciągania wniosków, formułowania rekomendacji na dalszą i bliższą przyszłość. Proces ewaluacji – 3 części: 1. Ewaluacja początkowa 2. Bieżąca ewaluacja zadań realizowanych w szkole 3. Ewaluacja końcowa

Ewaluacja bieżąca 1. Rozmowy – przeprowadzane na godzinach wychowawczych oraz podczas spotkań z rodzicami,  2. Obserwacje relacji międzyludzkich (uczeń-uczeń, nauczyciel-uczeń) 3. Ankiety ze szkoleń - analiza i wnioski.

Ewaluacja końcowa 1. Wnioski z obserwacji oraz po rozmowach z uczniami - odbiorcami zmian, ale także uczniami - kreatorami zmian. 2. Ankieta na FB szkoły. 3. Festiwal-debata młodzieży na zakończenie programu w roku szkolnym 2016/2017 - pt. „Nauczyciel partnerem ucznia”.

Dziękuję 