czwarte spotkanie Zespołu Ewaluacja działań
agenda 1. Przypomnienie planu działań wraz z terminami i osobami odpowiedzialnymi i określenie wskaźników sukcesu; 2. Zebranie wniosków z informacji zwrotnej od szkolnej społeczności; 3. Podsumowanie wniosków i uwag zebranych podczas realizacji działań; 4. Ewaluacja końcowa: podsumowanie i refleksja; 5. Plany na przyszłość.
NASZ CEL SZCZEGÓŁOWY Zespół Szkół nr 1 jest przyjaznym miejscem angażującym uczniów, nauczycieli i rodziców w proces podejmowania partnerskich decyzji, pozwalającym na rozwój pasji, potrzeb i inicjatyw.
Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji Cel – pokazuje, co chcemy osiągnąć, jaki jest stan idealny Osiągnięcie wskaźników sukcesu – dowód na to, że mamy stan idealny
Nasze wskaźniki sukcesu 1. Szkolenia dla nauczycieli dotyczące budowania relacji i integracji grupy: realizowane szkolenia w zakresie WDN (plan, cele, treści, tematyka – w załączniku) - każdy nauczyciel weźmie udział w co najmniej jednym zaplanowanym szkoleniu (listy obecności). – JUSTYNA M. 2. Przygotowanie przez wychowawców zajęć nt. pozytywnych relacji w grupie oraz zorganizowanie przez wychowawców co najmniej jednego wyjazdu na wycieczkę/wyjścia poza szkołę z klasą - odnotowane tematy godzin wychowawczych w Librusie, wzrastające statystyki dot. wyjść i wyjazdów klasowych, statystyki w e-dzienniku. – JOLA D. 3. Wyzwanie dla klas – „Pokaż (swoją) klasę)” – ilość klas biorących udział (ok.40%); dokumentacja i relacje na stronie www szkoły oraz FB – PAWEŁ/JUSTYNA
Nasze wskaźniki sukcesu 4. Komunikacja – położenie nacisku na kontakt poza szkołą – grupy na FB, blogi klasowe, strony www. Kontakt z rodzicami (Librus)dokumentowanie ciekawych wydarzeń z życia klas, np. konkurs „wydarzenie miesiąca” - wzrost statystyk wejść na stronę www oraz FB szkoły; dobry nabór do I klas – SU (EWA P./AGA K.), media społecznościowe - PAWEŁ + JUSTYNA 5. Próba zbudowania przestrzeni w klasach, sprzyjających budowaniu dobrych relacji, bliskości i otwartości - rozstrzygnięcie konkursu dotyczącego projektowania przyjaznej przestrzeni, fotorelacja z działań, ankiety uczniowskie badające stopień zadowolenia ze zmian. –DOTOTA W./ ŁUKASZ L., ławki - MARZENA K.
Nasze wskaźniki sukcesu 6. Zaprojektowanie wspólnej przestrzeni w holu szkoły – fotele z palet i poduchy, gdzie mogliby spotykać się na przerwach uczniowie i nauczyciele - rozstrzygnięcie konkursu; wykonanie mebli i ustawienie w holu/świetlicy szkoły. – DOROTA W. 7. Skrzynka pozytywnych pomysłów w holu szkoły - udział młodzieży w kreowaniu wizerunku centralnego miejsca w szkole. – ŁUKASZ L.
Ewaluacja – jak przeprowadzać? Ciągły proces gromadzenia informacji, oceniania działań, wyciągania wniosków, formułowania rekomendacji na dalszą i bliższą przyszłość. Proces ewaluacji – 3 części: 1. Ewaluacja początkowa 2. Bieżąca ewaluacja zadań realizowanych w szkole 3. Ewaluacja końcowa
Ewaluacja bieżąca 1. Rozmowy – przeprowadzane na godzinach wychowawczych oraz podczas spotkań z rodzicami, 2. Obserwacje relacji międzyludzkich (uczeń-uczeń, nauczyciel-uczeń) 3. Ankiety ze szkoleń - analiza i wnioski.
Ewaluacja końcowa 1. Wnioski z obserwacji oraz po rozmowach z uczniami - odbiorcami zmian, ale także uczniami - kreatorami zmian. 2. Ankieta na FB szkoły. 3. Festiwal-debata młodzieży na zakończenie programu w roku szkolnym 2016/2017 - pt. „Nauczyciel partnerem ucznia”.
Dziękuję