TYTUŁ PREZENTACJI 14-15 listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach 2007-2013 oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
"Nowoczesny Nauczyciel
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Podsumowanie rezultatów na Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kompleksowe podejście do szkolnictwa zawodowego na Dolnym Śląsku.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej w województwie śląskim

Źródło: Opracowanie IP (wg stanu na r.)

FUNDUSZE EUROPEJSKIE W OBSZARZE EDUKACJI W LATACH : Najwyższy stopień osiągnięcia oczekiwanych efektów oraz wartości docelowych wskaźników: Liczba ośrodków wychowania przedszkolnego, które uzyskały wsparcie w ramach Priorytetu. Wskaźnik na koniec okresu czerwca 2012r. osiągnął 102,27% wartości docelowej 440.

FUNDUSZE EUROPEJSKIE W OBSZARZE EDUKACJI W LATACH : Niski stopień osiągnięcia oczekiwanych efektów oraz wartości docelowych wskaźników: Liczba szkół (podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne), które zrealizowały projekty rozwojowe w ramach Priorytetu – w tym na obszarach miejskich, w tym na obszarach wiejskich. W ramach danego wskaźnika podwskaźnik dotyczący Liczby szkół (…), które zrealizowały projekty rozwojowe w ramach Priorytetu na obszarach wiejskich na koniec czerwca 2012r. stanowi 54,49% wartości docelowej (624). Wskaźnik główny dot. liczby szkół wynosi 78,16% wartości docelowej (1 296), natomiast podwskaźnik dot. szkół z obszarów miejskich przekracza wartość docelową (672) i stanowi 100,15%.

FUNDUSZE EUROPEJSKIE W OBSZARZE EDUKACJI W LATACH : Niski stopień osiągnięcia oczekiwanych efektów oraz wartości docelowych wskaźników: - Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe - na koniec czerwca 2012r. osiągnięto wykonanie wskaźnika na poziomie 52,87% wartości docelowej wskaźnika (331).

FUNDUSZE EUROPEJSKIE W OBSZARZE EDUKACJI W LATACH : Źródło: Opracowanie IP (wg stanu na r.)

Niewielki wzrost liczby osób w wieku lata, które uczestniczyły w formalnym kształceniu ustawicznym (o 13%) – 28,6 tys. osób tj. 21% WD

DOBRE PRAKTYKI:

PROJEKT SYSTEMOWY DLA NAUCZYCIELI BELFER ONLINE: Celem głównym projektu było podniesienie jakości i efektywności systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli w WŚL i dostosowanie ich do strategicznych kierunków rozwoju regionu oraz budowa społeczeństwa opartego na wiedzy. Cel został osiągnięty poprzez podniesienie do końca 2012r. kompetencji metodycznych 1008 nauczycieli z terenu WŚL w zakresie wykorzystywania w swojej pracy TIK oraz wskazanie możliwości i sposobów prowadzenia zajęć dydaktycznych z zastosowaniem platformy eLearningowej oraz cyfrowych metod i narzędzi edukacyjnych: WebQuest, eXe, ePortfolio.

REZULTATY PROJEKTU: 1008 nauczycieli podniosło swoje kompetencje metodyczne i merytoryczne w zakresie wykorzystywania w swojej pracy ICT oraz wykształciło umiejętności do prowadzenia zajęć dydaktycznych i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów przy wykorzystaniu platformy e- learningowej oraz cyfrowych narzędzi edukacyjnych takich, jak WebQuest, eXe czy ePortfolio; 900 nauczycieli, zaprojektowało własne kursy e-learningowe i stworzyło własne multimedialne materiały edukacyjne oraz udostępnili je na platformie e-learningowej uruchomionej w projekcie. uruchomiono platformę e-learningową z zasobami edukacyjnymi w formie 400 lekcji on-line do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe uczniów i dorosłych.

PROJEKT SYSTEMOWY DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH MAM ZAWÓD – MAM PRACĘ W REGIONIE: Celem głównym projektu jest zwiększenie atrakcyjności, jakości oraz prestiżu szkół oraz placówek kształcenia zawodowego w województwie śląskim. W projekcie docelowo weźmie udział ponad uczniów zasadniczych szkół zawodowych oraz techników z 258 szkół. Projekt jest realizowany przez Samorząd Województwa Śląskiego w szerokim partnerstwie ze Śląskim Kuratorium Oświaty oraz 30 powiatami.

DZIAŁANIA: grupowe i indywidualne doradztwo zawodowe, kursy, w tym kursy certyfikowane (m.in. ECDL, AutoCAD, spawanie TIG/MAG, grafika komputerowa, prawo jazdy kat. B i C i wiele innych) kursy na platformie e-learningowej, praktyki i staże zawodowe u pracodawców, zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych w zakresie technologii informatycznych, języków obcych, przedsiębiorczości, czy nauk matematyczno-przyrodniczych, zajęcia wyrównawcze, wizyty studyjne u pracodawców.

DZIAŁANIA: doposażenie 258 szkół i placówek w nowoczesne materiały dydaktyczne, doposażenie 185 pracowni praktycznej nauki zawodu w szkołach kształcących w kierunkach zbieżnych z obszarami specjalizacji technologicznych określonymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego (m.in. branża energetyczna, telekomunikacyjna, informatyczna, transport, ochrona środowiska) opracowanie Programu Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego w województwie śląskim na lata , wytyczającego główne kierunki działań mających na celu podniesienie jakości i efektywności kształcenia zawodowego, zgodnie z potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy.

WYZWANIA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ W OBSZARZE EDUKACJI: Powiązanie rynku pracy z system edukacji poprzez dostosowywanie oferty szkolnictwa zawodowego do potrzeb rynku pracy (włączanie przedsiębiorców i organizacji branżowych / praktyczna nauka zawodu / odbudowywanie prestiżu szkolnictwa zawodowego / jakość). Programy rozwojowe szkół odpowiadające na kompleksową diagnozę problemową szkół. Doradztwo zawodowe.

WYZWANIA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ W OBSZARZE EDUKACJI : Opieka nad dziećmi do lat 6 poprzez wydłużenie godzin pracy w przedszkolach oraz tworzenie przyzakładowych placówek opiekuńczo- edukacyjnych. Sytuacja zawodowa nauczycieli związana z niżem demograficznym - organizacja studiów podyplomowych oraz kursów kwalifikacyjnych. Life – long – learning. Wspieranie oddolnych inicjatyw edukacyjnych. Kwalifikacyjne kursy zawodowe dla osób dorosłych.

Konferencja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Tomasz Macioł Zastępca dyrektora wydziału EFS Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego