PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Advertisements

Projekt międzyprzedmiotowy
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Niepubliczne Gimnazjum nr 1 Fundacji Familijny Poznań Klasa II.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Szkoła Współpracy.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Realizacja programu rozwojowego
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
PROJEKT EDUKACYJNY KLASY II B
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Lekcje z komputerem, 2006.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
czwarte spotkanie Zespołu
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Rezultaty projektu „Szkoła równych szans”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI „Londyn wirtualnie i realnie” Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie CELE PREZENTACJI Zaprezentowanie wykorzystania metody projektu w pracy z dziećmi, w szkole podstawowej. Przedstawienie możliwości zastosowania narzędzi TIK podczas realizacji projektu. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie O METODZIE PROJEKTU „Indywidualne lub wspólne przedsięwzięcie, które jest starannie zaplanowane i zaprojektowane tak, aby osiągnąć konkretny cel…”. Oxford English Dictionary Współpraca Zaangażowanie Odpowiedzialność Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie O METODZIE PROJEKTU W szkole podstawowej nie obowiązują procedury i wymagania prawne dotyczące pracy metodą projektu takie jak w gimnazjum, tym łatwiej jest z niej korzystać. Ważne, by spełnionych było kilka podstawowych warunków projektu: zdefiniowanie tematu zaplanowany cel i efekt rozplanowany czas działań rozłożenie zadań w logiczny ciąg czynności realizowanych krok po kroku pozwolenie dzieciom na jak największą samodzielność w działaniu zaplanowanie prezentacji efektów i podsumowanie Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie O METODZIE PROJEKTU Metoda projektu to strategia postępowania dydaktycznego realizującego nowoczesną edukację. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

PROJEKT „Londyn wirtualnie i realnie” Główne cele projektu: Planujemy i organizujemy wycieczkę do Londynu. Wspólnie odpowiadamy za efekty naszej pracy. Grupa projektowa składała się z 12 uczniów klasy VI integracyjnej, w tym 4 dzieci niepełnosprawnych - 1 uczeń korzystał z wózka inwalidzkiego oraz 3 nauczycieli: wychowawcy, pedagoga specjalnego, nauczyciela j. angielskiego. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

ETAPY PROJEKTU „Londyn wirtualnie i realnie” „Świat jest wspaniałą książką, z której Ci, co nigdy nie oddalili się od domu, przeczytali tylko jedną stronę” Św. Augustyn PLANOWANIE I REALIZACJA Marzec – planowanie wyjazdu, zebranie i przygotowanie materiałów przez uczniów w poszczególnych grupach zadaniowych, wyszukiwanie informacji na temat miejsc, zabytków, atrakcji Londynu. Nauczyciele - planowanie wyjazdu od strony organizacyjnej: gromadzenie dokumentów, rezerwacja biletów lotniczych, hotelu, biletów wstępu do muzeów i innych atrakcji Londynu, opracowanie kosztorysu. Kwiecień – opracowanie prezentacji, przygotowanie przewodnika w wersji elektronicznej w aplikacji Issuu, wydrukowanie wersji książkowej, wycieczka. Maj – przygotowanie zdjęć, prezentacji i filmów, opracowanie relacji z wycieczki. PODSUMOWANIE I PREZENTACJA EFEKTÓW Czerwiec - Szkolny Festiwal Projektów - prezentacja i podsumowanie projektu. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

WYCIECZKA DO LONDYNU Jeden z etapów projektu Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

NARZĘDZIA TIK WYKORZYSTANE W PROJEKCIE Uczniowie i nauczyciele podczas realizacji projektu wykorzystywali następujące narzędzia TIK: wyszukiwarki internetowa: Google, Bing do wyszukiwania informacji dotyczących zabytków i atrakcji Londynu, hoteli, biletów lotniczych, biletów wstępu do muzeów, sposobu poruszania się po mieście, korzystanie ze stron www również w języku angielskim programy użytkowe takie jak: edytor tekstu - MS Word do tworzenia dokumentów tekstowych, MS PowerPoint – do tworzenia prezentacji, MS Excel – do tworzenia kosztorysu wycieczki, Windows Movie Maker – do tworzenia filmów, Audacity - edytor plików dźwiękowych do nagrywania wypowiedzi aplikacje: Issuu – do opracowania przewodnika w wersji elektronicznej, Glogster – do przygotowania plakatu interaktywnego poczta elektroniczna – do komunikacji uczniów w zespole i z nauczycielami, a także do kontaktu z odpowiednimi instytucjami w Londynie. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

EFEKTY WYKORZYSTANIA NARZĘDZI TIK W PROJEKCIE Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

PREZENTACJA EFEKTÓW PROJEKTU Szkolny Festiwal Projektów Publiczna prezentacja projektu odbyła się podczas Festiwalu Projektów realizowanych w naszej szkole w ramach programu Szkoła z klasą 2.0: Wywiad z uczestnikami wycieczki – relacja na żywo, w języku angielskim. Quiz o Londynie. Prezentacje, plakat interaktywny, przewodnik, film prosto z Hyde Parku. Gadżety związane z Londynem, m.in. wydrukowana wersji przewodnika, mapy, mini słowniczek, plan zabytków, herbata angielska czy flaga brytyjska itp. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

PODSUMOWANIE Mocne i słabe strony realizowanego projektu Sukcesy: Powstanie przewodnika po Londynie Rozwinięcie świadomości językowej Integracja zespołu klasowego Przełamanie stereotypów myślenia Trudne momenty: Pierwszy dzień wycieczki Odprawa celna na lotnisku w Londynie Słabe strony: Nie udało się nawiązać współpracy ze szkołą w Londynie Brak czasu - Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Nauki Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

PODSUMOWANIE Refleksje Dla nas pedagogów wycieczka do Londynu to możliwość uczestniczenia z dziećmi w nowych sytuacjach, których nie sposób stworzyć w rzeczywistości szkolnej, okazja do ćwiczenia umiejętności językowych, logistycznych czy kształcenia poczucia odpowiedzialności za siebie i innych. Możliwość obserwacji kultury brytyjskiej np. wrażliwości Londyńczyków wobec osób niepełnosprawnych – na każdym kroku spotykaliśmy się z chęcią niesienia pomocy, co było dla całej grupy pouczającym doświadczeniem. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie

Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie PODSUMOWANIE Zachęcamy do realizacji podobnych projektów i organizacji takich wyjazdów edukacyjnych. Pomimo, że podejmowane działania są dużym wysiłkiem i wielką odpowiedzialnością, to pozytywne doświadczenia związane z pracą zespołu projektowego są tego wynagrodzeniem. DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Sylwia Budzyńska Anna Szum Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi w Lublinie