Szkoła Współpracy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Współpraca szkoły z rodzicami
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Szkoła wspomaga wychowanie
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Szkoła Współpracy – pierwsze wspólne działanie
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
RODZICE W SZKOLE.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Szkoła Współpracy

Szkoła Współpracy 5 lutego 2014r. członkowie Rady Pedagogicznej uczestniczyli w debacie na temat: Co powinno się zmienić, aby zarówno uczniowie jak i rodzice chcieli się angażować w życie szkoły, byli aktywni, mieli poczucie wpływu i dobrze się czuli w „Naszej szkole”?

Szkoła Współpracy Debatę poprzedziło wystąpienie dyrektora szkoły Pani Barbary Zdybek, która przedstawiła cele projektu „Szkoła Współpracy – uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” oraz kompetencje działających w szkole organów Rady Rodziców i Samorządu Szkolnego.

Szkoła Współpracy Debatę przeprowadzono metodą „wędrującego plakatu”. Nauczyciele w grupach odpowiadali na pytania: Jaka jest nasza szkoła – co w niej cenimy, co nam przeszkadza? Jak wygląda współpraca w naszej szkole – tzn. jak przedstawiają się relacje między trzema grupami: uczniów, rodziców, nauczycieli? Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie?  Co powinno się zmienić w naszej szkole, żeby poszczególne grupy chciały się włączyć/angażować we wspólne działania na rzecz szkoły? Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów w związku z tym - oczekujemy?    

Szkoła Współpracy

Efekty pracy nauczycieli Szkoła Współpracy Efekty pracy nauczycieli

Szkoła Współpracy Jak jest nasza szkoła? Co w niej cenimy? Dobrą atmosferę, przyjazny klimat. Zaangażowanie w pracę wszystkich nauczycieli. Bardzo dobre warunki pracy. Wysokie osiągnięcia uczniów w konkursach. Dobrą opinię w środowisku. Doskonałe relacje na linii dyrektor-nauczyciele. Co nam przeszkadza? Bierność uczniów i rodziców. Brak konsekwencji w podejmowanych przez uczniów zobowiązaniach. Nieprzestrzeganie przez uczniów i rodziców ustalonych zasad. Roszczeniowy stosunek uczniów i rodziców. Hałas na przerwach. Brak windy dla niepełnosprawnych. Brak współpracy w zespołach przedmiotowych, komisjach.

Szkoła Współpracy Jak wygląda współpraca w naszej szkole – tzn. jak przedstawiają się relacje między trzema grupami: uczniów, rodziców, nauczycieli? Nauczyciel-Uczeń Dobre relacje, właściwa komunikacja, atmosfera szacunku, konsekwencja w działaniu, podmiotowe traktowanie uczniów, dyskrecja. Nauczyciel-Rodzic Organizowanie spotkań indywidualnych, zebrań, kontakt telefoniczny. Wspólne rozwiązywanie problemów dydaktyczno-wychowawczych. Współpraca w organizacji życia klasowego. Rodzic-Nauczyciel Brak kontroli nad dzieckiem. Brak szacunku dla nauczyciela i jego pracy. Podważanie kompetencji i autorytetu nauczyciela. Krytykowanie nauczycieli w obecności dzieci. Uczeń-Nauczyciel Uczniowie często nie wywiązują się ze swoich zadań, obowiązków. Brak szacunku dla nauczycieli. Uczeń zawsze może zwrócić się o pomoc do nauczyciela .

Szkoła Współpracy Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie?  Co powinno się zmienić w naszej szkole, żeby poszczególne grupy chciały się włączyć/angażować we wspólne działania na rzecz szkoły? Uświadomić rodzicom i uczniom zakres ich praw i obowiązków. Podjąć działania zmierzające do większego zaangażowania uczniów i rodziców. Powierzać uczniom, rodzicom, nauczycielom konkretne działania do realizacji. Nagradzać, doceniać rodziców, którzy podejmują działania na rzecz szkoły. Uczniowie- Rodzice- Nauczyciele powinni współpracować dla wspólnego dobra. Pozyskiwać sponsorów.

Szkoła Współpracy Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów w związku z tym - oczekujemy? Wspólnie opracować kalendarz imprez i uroczystości szkolnych. Współpracować w realizacji powierzonych zadań. Dzielić się pomysłami. Respektować wspólne postanowienia. Organizować zajęcia otwarte dla rodziców. Wykorzystywać zdolności, talenty rodziców. Powołać stowarzyszenie, którego celem będzie promocja szkoły i pozyskiwanie sponsorów. Dbać o dobry wizerunek szkoły w środowisku.

Szkoła Współpracy Wnioski z debaty Nauczyciele są otwarci na problemy i kontakt z uczniami, na nowe pomysły, jeżeli będą przemyślane i zaplanowane, a podjęte przez uczniów zobowiązania będą konsekwentnie realizowane. Należy rozpoznawać potrzeby rodziców w zakresie współpracy ze szkołą, tak aby maksymalnie wykorzystywać ich możliwości i chęci do wzięcia udziału w zaplanowanych działaniach. Warto wykorzystywać rodziców jako źródło informacji i wiedzy (spotkania, prelekcje, pogadanki, zajęcia warsztatowe). Organizować wspólne spotkania Uczniów-Rodziców-Nauczycieli celem planowania działań szkoły oraz podsumowujących zrealizowane zadania. Mobilizować rodziców do pozyskiwania sponsorów.

Szkoła Współpracy „Praca z innymi ludźmi najczęściej wyzwala u większości osób więcej energii i kreatywności, zgodnie z przysłowiem „co dwie głowy, to nie jedna”, różne perspektywy i propozycje mogą zaowocować twórczymi rozwiązaniami”

Dziękujemy !