AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chcia ł by ś wiedzie ć …. jaki jest poziom satysfakcji Twojego klienta od razu po wykonaniu us ł ugi? kryteria : jedzenie, otoczenie, servis… …który z.
Advertisements

Marianne Lowlie i Werner Fahrenholz – czyli pieszo przez Swiat
Wolność.
Prąd elektryczny Paweł Gartych kl. 4aE.
Czym różni się radość od miłości?
Z historii naszej szkoły…
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Przeprowadziłam wywiad z moim wujkiem – Januszem Twarogiem. Rozmawiałam z nim na temat jego pracy w kopalni siarki w Machowie.
GwiAzda Drupi jest w ł oskim artyst ą, który osi ą gn ął wyj ą tkowy rodzaj sukcesu w Polsce. Urós ł do miana symbolu. Systematyczne odwiedziny do Polski.
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Gatunki dziennikarskie
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Niektórzy ludzie tak przeżyli swoje życie, że pamięć o nich wciąż trwa. Aby uwiecznić tę pamięć, budujemy pomniki, ich imionami nazywamy ulice, czy miasta.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Dziedzictwo kulturowe
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Prezentację przygotowała: Pwd. Małgorzata Stępień Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn PONAD GRANICAMI.
Czynniki wpływające na kursy walut
WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
NA TROPIE MARSJAŃSKICH LUDZIKÓW
Poetka ludowa na sta ł e zwi ą zana z Ziemi ą Ż u ł awsk ą, tworzy i mieszka w Wiercinach w gminie Nowy Dwór Gda ń ski. Pisze nie tylko wiersze, tworzy.
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Ul. Kuźnicza Wrocław
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
W ł adcy przestworzy. Franciszek Ż wirko – urodzi ł si ę 16 wrze ś nia 1895 roku, zmar ł 11 wrze ś nia 1932 roku. By ł porucznikiem pilotem Wojska Polskiego.
KODEKS 2.0 Szko ł y Podstawowej w Mi ł aczewie Kodeks 2.0 SP Mi ł czew Poradnik Jak w ł a ś ciwie korzysta ć z Internetu.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
Asystent Rejestr Umów.
PROGRAM ELS EVALUACJA ŁĄCZY SZKOŁY. CELE PROGRAMU Wymiana do ś wiadczenia i wiedzy na temat oceny student ó w we wszystkich uczestnicz ą cych krajach.
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Co to jest 112 Numer alarmowy „112” jest jednolitym ogólnoeuropejskim numerem alarmowym zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.
Mateusz Siuda klasa IVa
MOCNE I SŁABE STRONY NARZĘDZI PLANISTYCZNYCH
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
Stop piratom drogowym ! Kierowco przejrzyj na oczy !
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Przedszkola.
Parlament oraz europarlament PytaniaPodsumowanie.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Kawalerowie Orderu Uśmiechu
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
Głównym organizatorem jest: Patronat honorowy: Partner:
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Edukacja w Burkina Faso
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
8 listopada- DZIE Ń ZDROWEGO Ś NIADANIA W KLASIE III C SZKOŁA PODSTAWOWA NR 28 im. KONSTANTEGO ILDEFONSA GAŁCZYŃSKIEGO Białystok ul. Warmińska 55.
DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież lokalnej społeczności brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Wspó ł praca naszego Wolontariatu z Gliwickim Centrum Organizacji Pozarz ą dowych.
Bartosz Góral Kacper Mizerski Damian Dziekanowski.
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Prawa kobiet w XXI wieku
Uczniowie wzięli udział w warsztatach dotyczących Akcji Burza 44. Poznali jej podstawowe założenia i przebieg.
Wolę narody, które są sumą „ja”, niż członków narodów, którzy są cząstką „my”. Stanisław Jerzy Lec Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu.
Zapis prezentacji:

AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y

SONDA ULICZNA NT. AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ Dlaczego tak niewielu respondentów zauwa ż y ł o aktywno ść m ł odzie ż y i potrafi ł o wskaza ć pola tej aktywno ś ci. Dlaczego tak niewielu respondentów zauwa ż y ł o aktywno ść m ł odzie ż y i potrafi ł o wskaza ć pola tej aktywno ś ci.

WIEK I PŁEĆ BADANYCH

CZY JEST PAN/PANI AKTYWNY SPOŁECZNIE? 1) TAK 2) NIE

CZY GŁOSUJE PAN/PANI W WYBORACH/ CZY W PRZYSZŁOŚCI MA PAN/ PANI ZAMIAR GŁOSOWAĆ? 1) TAK 2) NIE

JAK OCENIA PAN/PANI AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNĄ MŁODZIEŻY? 1) DOBRZE 2) ŹLE 3) NIE MAM ZDANIA

CZY OBECNA SYTUACJA POLITYCZNA ZNIECHĘCA PANA/ PANIĄ DO CZYNNEO UDZIAŁU W WYBORACH? 1) TAK 2) NIE

CZY PAN/PANI ORIENTUJE SIĘ W OBECNEJ SYTUACJI POLITYCZNEJ KRAJU? 1) TAK 2) NIE

PROJEKTY O KTÓRYCH WARTO WSPOMNIEĆ Projekt "M ł ody obywatel Projekt "M ł ody obywatel 20 lat wspólnie 20 lat wspólnie M ł odzie ż w dzia ł aniu ( Erasmus+) M ł odzie ż w dzia ł aniu ( Erasmus+) M ł odzie ż w dzia ł aniu: W ca ł ym 2013 roku dofinansowali ś my 757 projektów. W 2013 przyznali ś my ,107 na Wasze projekty!

WIEK WYBORCZY – 16+? Rada Europy rekomendowa ł a przyj ę cie wszystkim krajom, uznaj ą c tak ą granic ę wieku za najbardziej optymaln ą i nieprzekraczaln ą. Szybko jednak, bo ju ż w latach 90. XX w Europie, zasada nabywania czynnego prawa wyborczego nie wcze ś niej ni ż w wieku 18 lat zacz ęł a by ć podwa ż ana. Wiek wyborczy poni ż ej granicy pe ł noletnio ś ci ustanowi ł wówczas parlament Dolnej Saksonii w Niemczech w 1995 r. Idea g ł osowania 16-latków zyskiwa ł a sobie coraz wi ę ksze grono zwolenników w rozwini ę tych demokracjach europejskich, w tym tak ż e przychylno ść instytucji mi ę dzynarodowych w rodzaju Parlamentu Europejskiego i Rady Europy, ł agodz ą cej swoje stanowisko wzgl ę dem nabywania czynnego prawa wyborczego. Najbardziej spektakularnym przyk ł adem tego trendu sta ł o si ę przyznanie prawa g ł osu we wszystkich wyborach w Austrii w 2008 osobom, które uko ń czy ł y 16 rok ż ycia. Pomys ł g ł osowania 16-latków wci ąż wzbudza jednak wiele kontrowersji, wywo ł uj ą c rozmaite dylematy natury politycznej, prawnej i spo ł ecznej.

Austria to pierwszy kraj nale żą cy do Unii Europejskiej, który zdecydowa ł si ę na przyznanie czynnego prawa wyborczego 16-latkom we wszystkich wyborach. Po raz pierwszy 16- i 17-latkowie w Austrii mieli okazj ę zag ł osowa ć w wyborach parlamentarnych przeprowadzonych w 2008 r. WIEK WYBORCZY – 16+?

Badanie zrealizowane przez SMG/KRC na zlecenie Instytutu Spraw Publicznych w 2010 roku. WIEK WYBORCZY – 16+?

AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DZI Ę KUJEMY ZA UWAG Ę !