2000 - 2012 Na podstawie materiałów polskiego zespołu realizującego badanie PISA 2012, www.ibe.edu.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Ekonomia polityczna – przegląd problematyki
Praktyczne aspekty badań relacji człowiek - środowisko przyrodnicze
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Projekt Przedmiot Program nauczania. Innowacyjny, interdyscyplinarny program nauczania.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
 Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów.
KONIECZNOŚĆ PROWADZENIA ZINTEGROWANYCH MIĘDZY-DYSCYPLINARNYCH BADAŃ NAUKOWYCH DOTYCZĄCYCH WDRAŻANIA KONCEPCJI TRWAŁEGO, ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU A SZCZEGÓLNIE.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Informator dla rodziców
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
WYNIKI PISA 2015 W POLSCE.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Nazwiska autorów Afiliacje autorów
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Zapis prezentacji:

2000 - 2012 Na podstawie materiałów polskiego zespołu realizującego badanie PISA 2012, www.ibe.edu.pl

Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (Organisation for Economic Co-operation and Development - OECD) jest ważną międzynarodową, międzyrządową organizacją gospodarczą, skupiającą 34 wysoko rozwinięte państwa, w tym od listopada 1996 r. Polskę, które łączy akceptacja dla zasad demokracji i gospodarki rynkowej. Organizacja została powołana do życia na mocy Konwencji Paryskiej, podpisanej 14 grudnia 1960 r. Rozpoczęła działalność z dniem 30 września 1961 r. Jest bezpośrednią sukcesorką Organizacji Europejskiej Współpracy Gospodarczej (Organisation for European Economic Co-operation - OEEC), powstałej w 1948 r. dla integrowania odbudowujących się ze zniszczeń wojennych gospodarek państw europejskich, korzystających z pomocy w ramach Planu Marshalla.

Populacja Główna populacja: piętnastolatki w krajach OECD Dodatkowe populacje: piętnastolatki w krajach spoza OECD, które przystąpiły do badania Wykluczenia i stopy realizacji badania

Kalendarz badania PISA Rok Dziedzina 2000 2003 2006 2009 2012 czytanie główna, rok bazowy dodatkowa główna matematyka niezakotw. nauki przyrodnicze

Czytanie W badaniu PISA zadania sprawdzają umiejętność czytania w zakresie trzech składowych kompetencji: wyszukiwania informacji, interpretacji oraz refleksji i oceny. W poleceniach dotyczących wyszukiwania informacji uczeń miał odpowiedzieć na pytania dotyczące konkretnych informacji zawartych w tekście. W poleceniach dotyczących interpretacji oczekiwano od niego, że wydobędzie sens, który nie został wyrażony wprost, dostrzeże nieoczywiste związki między częściami tekstu, wyciągnie wnioski dotyczące znaczeń zdań i słów. W poleceniach dotyczących refleksji i oceny od ucznia wymagano, by zestawił informacje zawarte w tekście z wiedzą czerpaną z innych źródeł, w tym celu powinien posłużyć się zwięzłą i trafną argumentacją.

Matematyka Badanie PISA mierzy, w jakim stopniu 15-letni uczniowie potrafią wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności matematyczne do rozwiązywania problemów, jakie mogą napotkać w praktyce. W 2010 roku OECD dokonała modyfikacji dokumentu opisującego założenia teoretyczne badania PISA 2012. Wyodrębniono w nim kilka podstawowych umiejętności matematycznych, w tym trzy najbardziej złożone: matematyzowanie, myślenie strategiczne oraz rozumowanie i argumentację.

Nauki przyrodnicze Testowanie w naukach przyrodniczych obejmuje zagadnienia takie, jak: zdrowie, zasoby naturalne, ochrona środowiska w skali lokalnej i globalnej, a także granice nauki i techniki. Zadania zebrano w trzech grupach, z których każda mierzy inną składową rozumowania naukowego: rozpoznawanie zagadnień naukowych, wyjaśnianie zjawisk przyrodniczych w sposób naukowy, interpretację oraz wykorzystanie wyników i dowodów naukowych.

Skalowanie wyników

Skalowanie wyników, model pomiarowy Model IRT, jednoparametryczny (Rascha) 300 400 500 600 700

Skalowanie wyników, cd Poziomy wykonania (6 poziomów) Próbkowanie zadań (macierzowe) Uwzględnienie błędu pomiaru w analizach (plausible values – pv)

Czytanie 2000 - 2012

Czytanie – wyniki przeskalowane Na podstawie: Dolata, Jakubowski, Pokropek (2013)

Czytanie 2012 – poniżej 2. poziomu

Czytanie 2012 – powyżej 4. poziomu

Matematyka 2003-2012

Matematyka - przeskalowane Na podstawie: Dolata, Jakubowski, Pokropek (2013)

Matematyka – poniżej 2. poziomu

Matematyka – powyżej 4. poziomu

Nauki przyrodnicze 2006 - 2012

Nauki przyrodnicze - przeskalowane Na podstawie: Dolata, Jakubowski, Pokropek (2013)

Nauki przyrodnicze – poniżej 2. poziomu

Nauki przyrodnicze – powyżej 4. poziomu