Obserwacja wybranych uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Advertisements

Prezentacja badań Johna Hattiego
Zanim wybierzesz program nauczania
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
ocenianie, które pomaga się uczyć
KOMUNIKUJEMY SIĘ!.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Ocenianie kształtujące
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Dobre Praktyki OK.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
Co to jest spacer edukacyjny?
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
czwarte spotkanie Zespołu
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Sopocka Akademia Tenisowa
Obserwacja wybranych uczniów
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Obserwacja wybranych uczniów Serock, styczeń 2014

Cele stosowania procedury Na podstawie obserwacji wybranych z klasy uczniów: odnajdywanie najskuteczniejszych metod i technik w pracy z konkretnymi uczniami i stosowanie ich w perspektywie całej klasy/ szkoły określenie koniecznych zmian w nauczaniu i uczeniu się monitorowanie wdrażanych zmian i określanie ich skuteczności

Opis procedury Do obserwacji wybieramy uczniów, którzy nie osiągają sukcesów na miarę swoich możliwości. Gromadzimy fakty, dotyczące ich uczenia się na lekcji. Dzięki skutecznym metodom i technikom w pracy z grupą tych uczniów, uczymy bardziej efektywnie wszystkich uczniów w klasie. Dzięki obserwacji stwierdzimy, kiedy nasz uczeń uczy się najbardziej efektywnie – co mu w tym pomaga i co przeszkadza. Zastanowimy się, w jaki sposób możemy wzmocnić pozytywne aspekty jego uczenia się, a w jaki wyeliminować trudności.

Jak stosować procedurę? Wybór i obserwacja grupy uczniów. Obserwujemy wybraną grupę na początku – formułujemy wnioski dotyczące każdego z obserwowanych uczniów. Wnioski a działania Zebrane wnioski hierarchizujemy pod kątem wagi i łatwości zmiany. Opracowujemy konkretny plan działań. Skuteczność wdrażanych zmian Podczas wdrażania działań zbieramy dowody na skuteczność zmiany. Obserwujemy w tym czasie wybraną grupę uczniów: zasada cienia, własne obserwacje prowadzącego, nagrania. Jeśli działania się sprawdziły, wprowadzamy je na stałe.

Korzyści / efekty Uzyskujemy postęp w osiągnięciach uczniów Widzimy konkretnie, z czego ten postęp wynika. Prowadzimy efektywny dialog z uczniem - poprawa relacji nauczyciel – uczeń. Bardziej obiektywne spojrzenie na ucznia. Kierowanie działań do konkretnego ucznia - realna indywidualizacja nauczania.