„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Zespół szkolny w Cegłowie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Co to jest TIK?.
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Technologia informacyjna
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Webquest dla uczniów klasy VI
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
PROJEKT EDUKACYJNY KLASY II B
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
FORMY OCHRONY PRZYRODY W POLSCE Autor: Joanna Chochół Zdjęcia: internet strona
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Na wiejskim podwórku… klasa 1d Monika Downar 22 maja 2019 r.
Zapis prezentacji:

„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!” http://wypadnaweekend.blogspot.com/2011_10_01_archive.html WebQuest adresowany do uczniów klasy VI szkoły podstawowej. Autor: Monika Drozdalska-Hołub

Wprowadzenie Nadchodzi wiosna. Roślinność budzi się do życia. Coraz częściej na swej drodze spotykamy jaszczurki wygrzewające się do słońca, słyszymy śpiew ptaków czy brzęk owadów. Góra Sobień, niewątpliwie wszyscy wiemy, gdzie ona się znajduje, ale czy znamy jej historię, czy wiemy, że tam właśnie znajduje się rezerwat przyrody. Wyobraźcie sobie, że przyjeżdża do naszej szkoły gość, który nigdy tutaj nie był. Spróbujcie zareklamować mu Rezerwat Przyrody „Góra Sobień”.

Zadanie Waszym zadaniem będzie przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat Rezerwatu Przyrody „Góry Sobień”. Ukazanie historii i legend tego miejsca, jego flory i fauny, a co za tym idzie walorów turystycznych. Zadanie wykonujcie w grupach 2-3 osobowych. Korzystajcie z Internetu, ale i innych źródeł. Podczas pracy nie zapomnijcie wskazać źródeł z których korzystaliście. Wykonaną prezentację przedstawicie uczniom naszej szkoły, nauczycielom, rodzicom oraz zaproszonym gościom podczas Festiwalu Nauki w czerwcu 2014 r.

Proces Podzielcie się na dwie grupy. W każdej grupie wybierzcie lidera, który będzie się konsultował z nauczycielem i nadzorował pracę. Zadanie należy wykonać w ciągu jednego miesiąca na dodatkowych zajęciach informatycznych w postaci prezentacji multimedialnej. Prezentacja powinna trwać do 15 minut i zawierać do 15 slajdów.

Proces Grupa I – Historycy Zbierzcie jak najwięcej informacji o ruinach zamku na Górze Sobień. Teksty wzbogaćcie o grafikę. W tym celu wybierzcie się na wycieczkę do Rezerwatu Przyrody „Góry Sobień”, podczas której wykonacie zdjęcia swoim telefonem lub aparatem cyfrowym. Przedstawcie efekty swojej pracy w programie Power Point.

Proces Grupa II – Ekolodzy Spróbujcie znaleźć odpowiedź na pytanie: po co tworzy się rezerwaty? Zbierzcie informacje o florze i faunie naszego rezerwatu. Teksty wzbogaćcie o grafikę. W tym celu wybierzcie się na wycieczkę do Rezerwatu Przyrody „Góry Sobień”, podczas której wykonacie zdjęcia roślin, a może i zwierząt, swoim telefonem lub aparatem cyfrowym. Przedstawcie efekty swojej pracy w programie Power Point.

Źródła www.twojebieszczady.net/den/sobien.php www.twojebieszczady.net/warto/rezerwat_sobien.php www.rezerwaty-podkarpackie.pl/rezerwaty.php http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezerwat_przyrody_G%C3%B3ra_Sobie%C5%84 www.zpkprzemysl.pl www.grupabieszczady.pl

Kryteria oceny Poziom osiągnięć Ekspert 8-10 Zaawansowany 6-7 Rozwijający się 4-5 Początkujący 1-3 Punkty 1-10 Współpraca w grupie Doskonała współpraca całej grupy. Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie w grupie. Większość pracy indywidualnej Całkowity brak współpracy Poszukiwanie i selekcjonowanie informacji Bardzo dobra selekcja zdobytych informacji. Informacja właściwie przetworzona. Właściwe usystematyzowanie zagadnień. Właściwa selekcja zdobytych informacji. Informacja prawidłowo przetworzona. Słaba selekcja zdobytych informacji. Informacja częściowo przetworzona. Informacja nie przetworzona. Poprawność pod względem językowym, gramatycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym Brak błędów, ciekawe słownictwo. Nieliczne błędy językowe i gramatyczne, które nie zakłócają przekazu informacji. Błędy językowe i gramatyczne, które częściowo zakłócają przekaz informacji. Zbyt duża ilość błędów językowych i gramatycznych, które uniemożliwiają zrozumienie przekazywanych informacji. Atrakcyjność wizualna prezentacji Prezentacja długa( do 15 slajdów) staranna z animacją, dźwiękiem i grafiką. Prezentacja dłuższa(do 10 slajdów) staranna z animacją, grafiką i dźwiękiem. Prezentacja poprawna, ale bez włożonego wysiłku, prosta do 8 slajdów. Prezentacja niestaranna, krótka do 3 slajdów.

Podsumowanie Myślę, że po zakończeniu projektu zdobyliście dużo informacji na temat Rezerwatu Przyrody „Góry Sobień”. Wiecie, jaka występuje tam flora i fauna, którą sami fotografowaliście. Poznaliście historię i legendy związane z ruinami zamku. Mam nadzieję, że od teraz będziecie wspaniałymi przewodnikami po Rezerwacie dla przyjezdnych gości.