Katarzyna Zielińska Tomasz Rojszyczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
1 Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
1 czuć się bezpiecznie – szkoła uhonorowana certyfikatami: Szkoła wyróżniona za bezpieczeństwo oraz Szkoła wyróżniona za wychowanie; Zostając uczniem.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Sejm Dzieci i Młodzieży
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
PROGRAM COMENIUS.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
W jakich aspektach życia (np. kultura, infrastruktura, gospodarka) i dlaczego wspierałbyś swój region, gdybyś posiadał euro z budżetu Unii Europejskiej.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej? -debata.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Sprawozdanie z debaty Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Logo naszej debaty.
Realizacja programu rozwojowego
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Pierwsza edycja Europejskiego Dnia Języków została zorganizowana wspólnie przez Radę Europy oraz Unię Europejską w 2001 roku. Wzięły w niej udział miliony.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Szkoła z tradycją i przyszłością.  Już w 1920 roku - co potwierdzają najstarsi mieszkańcy, w Woli Mieleckiej funkcjonowała szkoła powszechna.  1973.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Katarzyna Zielińska Tomasz Rojszyczyk Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Uni Europejskiej. Katarzyna Zielińska Tomasz Rojszyczyk

„Zjednoczona Europa naszą przyszłością” Logo debaty Hasło debaty: „Zjednoczona Europa naszą przyszłością”

Uczestnicy debaty Pan Bogdan Sośniak – wójt naszej gminy, Pan Grzegorz Zmorek - Dyrektor naszej szkoły, Pan Tomasz Macherzyński - nauczyciel historii, radny, przewodniczący komisji oświaty, członek Powiatowego Zarządu Ligii Obrony Kraju, Pani Małgorzata Sławuta – nauczyciel języka angielskiego i współopiekun Szkolnego Klubu Europejskiego Pani Agata Jabłońska – nauczyciel języka angielskiego, Pani Monika Cipcińska – starszy referent gimnazjum, uczestniczka wizyty studyjnej w Bawarii, nasz ekspert, Pani Izabela Olczyk – skarbnik komitetu rodzicielskiego, Oraz uczniowie

Sandra śpiewa … „Dla ukojenia naszych nerwów” nasza koleżanka z klasy 2c wprowadza nas w nastój liryczny.

Ranking korzyści płynących z członkostwa w UE Według naszych gości i zebranej publiczności ustaliliśmy następującą kolejność Zniesienie granic, Fundusze unijne, Praca, Projekty unijne Nauka, Obywatelstwo europejskie, Turystyka, Demokracja, Awans społeczny, Ochrona zdrowia.

Patryk prezentuje… Nasz kolega zrobił nam fajną prezentacje o tym jak uczymy się w naszej szkole o Europie: Konkursy, językowe, o Unii Europejskiej itp. Wycieczki za granicę, Kuchnie Europy, Dzień Europy, Nasze wyjazdy do Parlamentu Europejskiego w Brukseli Spotkania z wolontariuszami AISAC

Jak nasza gmina korzysta z funduszy unijnych Wójt mówił jakie warunki musi spełnić nasza gmina żeby mogła otrzymać fundusze unijne: Przygotowanie dokumentów Spełnienie wymogów formalnych Wkład własny „Unia Europejska dużo dała dla naszej gminy” Tak powiedział nasz wójt Bogdan Sośniak Dotacje do infrastruktury dróg Rozwój edukacji i wyposażenia sal lekcyjnych

Dlaczego nie korzystamy z dofinansowania unijnego tak jak chcemy? Mało czasu na przygotowanie dokumentów Ograniczony zasób własnych funduszy Słaba wiedza na temat pisania projektów Słabe zainteresowanie projektami unijnymi Zbyt duże oczekiwania

Co zrobić, żeby zachęcić do korzystania z funduszy unijnych Organizować szkolenia Informować o funduszach Organizować spotkania z ludźmi korzystającymi z funduszy Zachęcać do rozwijania umiejętności językowych Zachęcać do udziału w projektach

Szukamy pozytywnych działań Nasz radny Tomasz Macherzyński zwrócił uwagę, że wiele projektów wynika z potrzeb mieszkańców, m.in. orkiestra strażacka wzbogaciła się o instrumenty muzyczne zakupione ze środków unijnych

O czym myśli nasz dyrektor? Najwięcej radości sprawiają mu zajęcia unijne prowadzone w naszej szkole. A dlaczego? Bo : Dostaliśmy 15 nowych laptopów 2 tablice interaktywne 2 projektory multimedialne Pomoce dydaktyczne do nauki różnych przedmiotów Co nam jeszcze obiecano: Nowoczesną pracownie do nauki języków obcych

Z czego się cieszą nasze koleżanki i koledzy? Z atrakcyjnego cateringu Z ciekawych wycieczek unijnych po regionie Z poznawania interesujących zawodów. Z rozwijania własnych zainteresowań.

NAJBARDZIEJ zaintrygowało nas wystąpienie Pani Moniki Cipcińskiej, która okazała się super ekspertem w pisaniu projektów unijnych. Wyjechała na wizytę studyjna w Bawarii. W ramach programu „Uczenie się przez całe życie „ uczestniczyła w wizycie studyjnej w bawarskim miasteczku Wasserburg. Jest to program wymiany doświadczenia osób zaangażowanych w edukacje

Dlaczego uczymy się języków obcych? Bo są nam potrzebne w codziennym użyciu W kontaktach z rówieśnikami z poza kraju Do poprawnej obsługi komputera Do swobodnego poruszania się po świecie Świetnie zdanego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych W taki sposób zachęcały nas i nasza publiczność nauczycielki uczące języków obcych

Rodzice mają głos Pani Izabela Olczyk porównała, co zmieniło się w sytuacji młodzieży przed i po wejściu polski do UE: Łatwiejszy dostęp do edukacji, Mamy większe szanse na znalezienie pracy, Lepsza znajomość języka, Dostęp do Internetu i nowych technologii, Możemy podróżować po świecie bez przeszkód.

Mieszkańcy gminy Mieszkańcy gminy reprezentowani przez Tomasza Macherzyńskiego i Izabelę Olczyk, częściowo korzystają z inwestycji finansowanych z funduszy unijnych, tj. kanalizacja, droga gminna

Ewaluacja Jakie wrażenia odniosła publiczność z naszej debaty? Poznała zasady dobrej debaty Zapoznała się z przykładami dobrych praktyk Wymieniła się z nami swoim doświadczeniem Dowiedziała się czegoś fajnego o Europie Spędziła z nami fajne czas

Do jakich wniosków doprowadziła nas praca w grupach? Pomogła nam wypracować wnioski z debaty, Lepiej nam się debatowało, Wspólnie wykonywaliśmy ćwiczenia aktywizujące, Dobrze się bawiliśmy

Spróbuj rozwiązać :D

Kto nam jeszcze umilał debatowanie. Taniec Ady, Weroniki, Martyny i Patrycji. Pokaz jak ułożyć kostkę Rubika.

Wnioski z debaty 1 Gmina ma wiele korzyści z członkostwa Polski w UE . 2 Głównie wykorzystujemy fundusze unijne na inwestycje w drogi i infrastrukturę. 3 Przed nasza gmina stoi wiele szans związanych z członkostwem w UE. 4 Wart o zachęcać mieszkańców gminy do korzystania z projektów unijnych. 5 Zachęcanie do korzystania z dotacji może się odbywać przez: - Organizowanie kursów szkoleń, - Informowanie ludzi o możliwości otrzymania funduszy, - Pomaganie w wypełnianiu i kompletowaniu dokumentów. 6 Szkoła ma wiele korzyści z funduszy unijnych. 7 Uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i rozwijać swoje kompetencje interpersonalne . Organizowane są wycieczki studyjne. 8 Szkoła dzięki Zajęciom unijnym otrzymała nowoczesne laptopy , a od września zostanie uruchomiona pracownia językowa na 24 stanowiska. 9 Każdy obywatel Uni Europejskiej może napisać własny może napisać własny projekt i starać się o dofinansowanie z UE. 10 Według uczestników debaty największą korzyścią płynącą z członkostwa jest demokracja i zniesienie granic. 11 Najmniejsze znaczenie dla debatujących ma obywatelstwo europejskie, oraz awans społeczny.

12 Trzeba uświadamiać ludzi nt. korzyści płynących z członkostwa w UE. 13 Będziemy rozmawiać z uczniami w szkole nt : Czy wiecie jakie mamy korzyści z członkostwa w UE. 14 Ogłosimy konkurs na najfajniejszy plakat pokazujący nasze korzyści płynące z Uni oraz ilustrujące temat co dają nam języki. 15 Zorganizujemy Tydzień europejski. Od poniedziałku do piątku w naszej szkole będą odbywać się konkursy o tematyce europejskiej ,spotkania z uczniami naszej szkoły. 16 W naszej szkole mamy wiele okazji aby uczyć się o Europie. 17 Organizowane są wycieczki do Paryża i Londynu. 18 Co roku organizujemy w naszej szkole konkurs wiedzy o Uni europejskiej. W nagrodę jeździmy do Brukseli. 19 Języki dają nam wiele możliwości. Możemy podróżować po całym świecie, mieć lepszą pracę, swobodnie porozumiewać się z innymi , poznawać ludzi z całego świata. 20 Przeprowadzimy ankiety wśród uczniów nt :Co dają nam języki oraz Nasze korzyści z członkostwa w UE. 21 Zorganizujemy konkurs języka niemieckiego. 22 Wyjazdy studyjne dają możliwość rozwinięcia swoich zainteresowań, dlatego warto brać w nich udział. 23 Nawiążemy współpracę ze szkołą w Niemczech i zorganizujemy polsko- niemiecka wymianę młodzieży

Dziękujemy: Zaproszonym gościom, Publiczności i uczestnikom, Pani Elżbiecie Smolińskiej – za pomoc, wsparcie i ,,nocowanie’’ z nami w szkole, Pani Aleksandrze Rojszczyk – za pomoc w sytuacjach kryzysowych, Sekretarzom – Sandrze i Gosi, Fotografom – Ani i Dominice, Kamerzyście - Patrykowi.