Odkrywanie jak zaangażować osoby nie uczące się w edukację - wykorzystanie technik badania rynku z potencjalnymi studentami Prezentuje Roy Smith z The.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
ENABLE Pilotaż projektu w krajach partnerskich Krakow, 6 września 2011 Stylianos-Manos Andreadis ASSET Technology.
„Na dobry początek – staż”
Enable Szkolenia pilotażowe w Polsce Kraków, 6 września,2011.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
XXI Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP Warszawa, maja 2011r.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizator Regionalne Towarzystwo Rolno-Przemysłowe „Dolina Strugu”
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Dla migrantów czytanie i omawianie przeczytanego materiału spełnia szereg ważnych funkcji – to znany i skuteczny instrument integracji, który idealnie.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Jak robić to efektywnie?
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Odkrywanie jak zaangażować osoby nie uczące się w edukację - wykorzystanie technik badania rynku z potencjalnymi studentami Prezentuje Roy Smith z The MRS Consultancy w imieniu grupy badawczej projektu Enable

Cele 1.Identyfikacja i zrozumienie obszarów zainteresowań kobiet z grupy docelowej. Zakres tematyczny wpłynął na rozwijane w projekcie programy. 2.Identyfikacja pomysłów zgodnych z zainteresowaniami kobiet oraz wskazanie przez nie pożądanych konceptów. 3.Rozwój narzędzi cyfrowych pokrywających się kontekstowo z osobistymi zainteresowaniami, w celu zapewnienia dużej efektywności procesu uczenia się. 4.Gromadzenie narzędzi i sposobów zaznajamiania kobiet z komputerem, oraz aplikacji tych narzędzi w dalszej nauce.

Przebieg Projektu Enable BADANIA Osoby indywidualne MŚP Instytucje kształcenia zawodowego Zaangażowanie uczestników Rozwój oprogramowania Wsparcie w obsłudze Platformy e- learningowej Rozwój narzędzi Szkolenie Liderów Wsparcie online i offline Testowanie Analiza wniosków Evaluacja Zalecenia, Wskazywanie drogi

Przebieg badań Ustalenie grup docelowych Ustalenie wspólnych koncepcji Badanie stosowności konceptów w grupach docelowych Rozwijanie koncepcji i pilotaż

Metodologia Cztery fazy badań Ustalenie grup docelowych – każdy kraj się na nie zgodził Ustalenie koncepcji podczas warsztatów specjalistów, wybranie konceptów które mogły być odpowiednie dla grup docelowych Badanie koncepcji – grupy docelowe – wywiady 1:1 – max 8 osób na kraj partnerski. Rozmowa na temat umiejętności i zainteresowań tych osób Rozwijanie koncepcji i pilotaż Najpopularniejsze koncepcje zostały opisane i zobrazowane –Zastosowano kwestionariusz sprawdzający czy wybrane koncepcje są skuteczne i atrakcyjne *Każdy kraj partnerski prowadził badania oddzielnie

Warsztaty specjalistów Sesje brainstormingowe Metoda grup fokusowych Wkład z organizacji zajmujących się edukacją/szkoleniami Celem było zarekomendowanie koncepcji które były by atrakcyjne dla grup docelowych i które zaangażowałyby te osoby w proces uczenia się

Warsztaty specjalistów – pokrywające się obszary zainteresowań* Opieka nad dziećmi – w różnym wieku Tematy związane z pracą – od tworzenia CV do problemów z powrotem na rynek pracy. Zdrowie – w szerokim zrozumieniu tego pojęcia Zakupy – gdzie robić zakupy, jak kupować online Komunikacja – z osobami o podobnej sytuacji (chat dla niezatrudnionych kobiet), w Polsce i za granicą Projektowanie –Moda –Projektowanie wnętrz –Make up –Projektowanie ogrodu Pojawiły się też inne pomysły które mogły zostać przekute w inne koncepcje – opowiadanie historii, astrologia, wymiana umiejętności, zarządzanie czasem, itp

Grupy docelowe Kobiety powracające na rynek pracy Włochy – kobiety powracające do pracy i mniejszości etniczne Wielka Brytania – kobiety z Somalii Kobiety nie posiadające umiejętności IT i nie posiadające żadnego przeszkolenia formalnego. W rzeczywistości warunek o nieposiadaniu żadnych umiejętności okazał się problematyczny. Każda z osób badanych posługiwała się telefonem komórkowym Liczby przedstawione poniżej pochodzą z badań przeprowadzonych przez partnerów

Grupy docelowe wg partnerów Kraj partnerskiLiczba uczestników Grecja8 Włochy6 Polska7 Rumunia8 Wielka Brytania6 Razem35

Grupy docelowe wg wieku wiekLiczba uczestników Total35

Grupy docelowe wg edukacji EdukacjaLiczba uczestników Nie ukończona szkoła średnia 15 szkoła średnia/technikum13 wyższa edukacja (nie uniwersytet) 4 Uniwersytet3 inne0 razem35

Grupy docelowe - problemy Grupy docelowe pokrywają się z zawartymi w oryginalnej propozycji projektu, jednak podczas badań stwierdzono duże zróżnicowanie kulturowe. Najczęstsze różnice: –Wiek –edukacja –Pochodzenie etniczne: język, stan cywilny –Poziom umiejętnośći ICT

Wywiady z uczestnikami Koncepcje zaproponowane przez specjalistów zostały porównane i wybrano najlepsze pomysły do omówienia w wywiadach 1:1 Podczas wywiadów zbadano te pomysły i porównano je z doświadczeniami, umiejętnościami i potrzebami badanych. Przedstawione poniżej koncepcje to pomysły które sprawdziły się w wywiadach u większości z partnerów

Wywiady z uczestnikami Opieka nad dziećmi –Duże różnice w wieku/potrzeb dzieci w zależności od potrzeb danych kobiet –Lokalne wsparcie dla kobiet opiekujących się dziećmi –Dostęp do oficjalnych informacji Komunikacja –W niektórych przypadkach komunikacja z krajem ojczystym, lub integracja w nowych społecznościach –Z przyjaciółmi i znajomymi –Wymiana wiedzy i umiejętności Praca; –jak wygląda rynek pracy –Baza ofert pracy –Przygotowywanie CV Zdrowie –Poszukiwanie wsparcia w najbliższej okolicy –Dostęp do oficjalnych informacji Projektowanie wnętrz –Różne stylizacje wnętrz/domu Uroda/makijaż –Odkrywanie nowego stylu Moda –Styl –Rozmiary –Zakupy online

Wywiady – wspólne koncepcje Zmiana otoczenia – projektowanie wnętrz Odkrywanie nowego stylu – moda i uroda Zakupy online – jak to zrobić Makijaż – jak będziesz wyglądać zdanym makijażem Nawiązywanie kontaktów – co i jak należy robić Wymiana umiejętności – naucz innych to co ty potrafisz, oraz, ucz się od innych Powrót do pracy – jak wygląda rynek, czego się obecnie spodziewać Autoprezentacja – CV, rozmowy o prace

Vive la difference! różne pomysły z danych krajow Tworzenie www (włoskie firmy not-for-profit) Zarządzanie czasem (Polska) Horoskopy (Rumunia) Sztuka i rękodzieło dla dzieci (Grecja Kontakty z krajem ojczystym (Włochy, UK) Kontakty ze społeczeństwem w nowym kraju – integracja społeczna w UK, Grecji, Włoszech Opowiadanie historii (UK) Gotowanie (UK) Gry edukacyjne(Grecja)

Wnioski Osoby uczestniczące w wywiadach miały bardzo zróżnicowane zaplecze kulturowe/finansowe/wiekowe Mimo tego, głównymi obszarami zainteresowań były: –Opieka nad dziećmi –Zdowie –Praca –Dom –Moda –Uroda Temat certyfikacji szkoleń nie był spójny w całym partnerstwie, dla niektórych uczestników formalny certyfikat był istotny, dla innych niepotrzebny. Kobiety z uboższych środowisk nie wskazały potrzeby certyfikatu, co może ulec zmianie gdy zdobędą doświadczenie. Potrzebne jest wsparcie dla kobiet z uboższych środowisk. Zależne jest to od lokalnej sytuacji. Wsparcie dla grup narodowych może płynąć z różnych źródeł –Centra pomocy –Wsparcie kolegów/trenerów/mentorów. Wsparcie może być online lub na żywo. –Istotne jest zapewnienie działania programów nie tylko podczas kursu, ale również w domu

Rekomendacje z badań Narzędzie do projektowania – idealnie program doprojektowania który mógłby posłużyć do różnych celów –Oparty o grafikę a nie tekst –Pozwalający wyrażać kreatywność użytkownika –Czytelny i łatwy w obsłudze, oparty o wskazówki w formie obrazu –Oferujący nagrodę za starania –Interaktywny –Wspierający uczenie się (z możliwością akredytacji lub certyfikacji)

Dokonywanie wyboru Zespół Enable rozważył zalecenia z badań w kontekście mozliwości technicznych. W trakcie warsztatów w Nowym Sączu wybrano 2 koncepcje które później zostały przetestowane z grupami docelowymi Dla początkowego zaangażowania użytkowników Page designer – projektant stron Personal stylist – osobisty stylista (koncept podnoszący kwalifikacje Photoskills (Picasa) był dostępny tylko dla osób które zostały zaangażowane)

Przykład kwestionariusza

Informacje zwrotne od użytkowników Page Designer uważany jest za potencjalnie bardziej przydatny na dłuższą metę, ponieważ jest narzędziem otwartym i kobiety miały wiele różnych pomysłów na wykorzystanie go. Wnioskiem ogólnym jest fakt, że kobiety mogą wykorzystywać to narzędzie zgodnie z własnymi zainteresowaniami. To collect useful information (on any interesting subject), as a diary, a blog, or a scrapbook; in my leisure time, just for fun; to make photo albums if possible; to share information that is interesting to me with my friends/family (such subjects as news, politics, etc.); to make recipes… Elastyczność narzędzia Page Designer może też pozwolić na szkolenie większego zakresu umiejętności IT, ponieważ pozwała na naukę zarówno bardzo prostych jak i bardziej skomplikowanych rzeczy. Grupa badawcza zarekomendowała dalsze rozwijanie tego programu. Grupa uznała za istotne również to, aby: Narzędzie było w odpowiednim języku Zapewnione było początkowe wsparcie w użytkowaniu programu