metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Gatunki dziennikarskie - informacja -
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Innowacja pedagogiczna
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
KOŁO PLASTYCZNE.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Edukacja Ekologiczna.  konferencja dla nauczycieli Ekologia w nowoczesnej szkole  ekologiczny konkurs literacki na felieton Na ratunek naszej planecie,
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Szkoła Nauczycielem stoi
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Fotografia w pracy nauczyciela
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

cele przedmiotu:

1. zapoznanie z założeniami programowymi oraz z treściami kształcenia w zakresie edukacji plastycznej w klasach IV-VI 2. rozwijanie wśród studentów umiejętności analizy i interpretacji wymagań ogólnych programu edukacji plastycznej w klasach IV-VI

3. rozwijanie wśród studentów myślenia twórczego i metaforycznego poprzez warsztaty prowadzone rozmaitymi technikami plastycznymi 4. wskazywanie studentom innowacyjnych rozwiązań w obszarze realizacji przedmiotu „edukacja plastyczna” 5. wdrożenie studentów do poszukiwania kreatywnych propozycji w realizacji programu kształcenia edukacji plastycznej w klasach IV-VI

oczekiwane efekty kształcenia: WIEDZA: student będzie potrafił twórczo zorganizować proces kształcenia w obszarze edukacji plastycznej wśród uczniów klas IV-VI UMIEJĘTNOŚCI: student będzie potrafił dokonać analizy założeń programowych i dobrać metody oraz techniki kształtujące kreatywność i myślenie metaforyczne uczniów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student będzie umiał korzystać z bogactwa kultury zgromadzonej w różnorodnych obszarach sztuki i będzie potrafił przygotować uczniów do odbioru i współtworzenia sztuki

tematyka zajęć

19. 03 (4 godz. ) Wymagania przedmiotu 19.03 (4 godz.) Wymagania przedmiotu. Cele, założenia i wymagania programowe edukacji plastycznej w klasach IV-VI. Na rozgrzewkę tworzymy małą sztukę ludową 9.04 (4 godz.) Kreska jako forma wyrazu. Warsztaty 2 godz. Ćwiczenia ilustracyjne inspirowane sztuką teatralną, tekstami literackimi, filmem lub muzyką. Warsztaty 2 godz. 23.04 (3 godz.) Zajęcia rozwijające umiejętności obserwacji. 14.05 (4 godz.) Metody i projekty rozwijające myślenie twórcze i myślenie metaforyczne. Warsztaty 28.05 (4 godz.) Plener jako forma ćwiczeń i wykonywania zadań w obszarze edukacji plastycznej. Warsztaty 29.05 (2 godz.) Projektowanie przestrzeni. Warsztaty 11.06 (3 godz.) Zajęcia rozwijające wykonywanie prac za pomocą różnorodnych technik i narzędzi. Foto. Farby. Kolaż. Warsztaty 25.06 (3 godz.) Organizacja wystawy prac plastycznych uczniów klas IV-VI – rola wystawy i umiejętności nauczyciela edukacji plastycznej. Wystawa indywidualnych prac studentów. Ewaluacja studentów.

Literatura podstawowa: Stopczyk Stanisław/Neubart Barbara — Plastyka. Podręcznik do klas IV-VI, Warszawa, 2014. Lukas Jadwiga/Onak Krystyna — Do dzieła. Program nauczania plastyki w klasach IV-VI, Warszawa, 2012. Literatura uzupełniająca: Mazur Anna/Boguszewska Anna — Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin, 2013. Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży — Mazur Anna/Boguszewska Anna (red.), Lublin, 2013.

cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną

2. Aktywność na zajęciach ćwiczeniowych (8 zajęć x 3 punkty) O ocenie końcowej z zaliczeń decydują dwa elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 50 punktów: Portfolio z: konspektem jednej godziny zajęć z przedmiotu edukacja plastycznej w dowolnie wybranej klasie IV, V lub VI o dowolnej tematyce trzema wykonanymi różnymi technikami przez studenta przykładowymi pracami powiązanymi z realizacją planowanej lekcji MAX 26 punktów 2. Aktywność na zajęciach ćwiczeniowych (8 zajęć x 3 punkty) MAX 24 punkty (ostatnie zajęcia 9.07 nie są punktowane)

Oceny: 2.0 0-29 3.0 30-34 3,5 35-38 4.0 39-42 4,5 43-46 5.0 47-50

Przebieg zaliczenia: PORTFOLIO należy złożyć NAJPÓŹNIEJ do dnia 11 czerwca. Wybrane prace zostaną zaprezentowane i omówione na wystawie na zajęciach ćwiczeniowych 25 czerwca. Wtedy też odbędzie się ewaluacja PORTFOLIO i całego semestru. Wszyscy, którzy będą musieli lub chcieli poprawić konspekt albo prace mogą je przynieść na ostatnie zajęcia 9 lipca.

konsultacje soboty 17.15-18.00 p. 334b bud. C lub mail: ania@kozuh.net strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)