Promocja szkoły - budowanie wizerunku placówki oświatowej Piotr Broniatowski Pułtusk, 21 marca 2014
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja? Wizerunek i jego funkcje Narzędzia marketing - mix (w ujęciu jednostki edukacyjnej) Budowa pozytywnego wizerunku Analiza sytuacji obecnej Planowanie działań Realizacja Kontrola wyników Podsumowanie
Wstęp – po co szkole promocja? W myśl rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 roku (Dz. U. Nr 89, poz. 845): Działania promocyjne szkoły to obowiązkowy standard jakości pracy placówek oświatowych.
Czym różni się promocja i PR szkoły od działań firmowych na rynku komercyjnym?
Materiał nr 1 Tożsamość szkoły Wizerunek szkoły (image)
Materiał nr 2
Budowa wizerunku – analiza sytuacji obecnej SWOT – co to jest? (Materiał nr 3)
Zespół Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku
Komunikacja z otoczeniem Osobowe kanały komunikacji: Planowanie działań Komunikacja z otoczeniem Osobowe kanały komunikacji: Nieosobowe kanały komunikacji:
Planowanie działań Odbiorcy wewnętrzni: Odbiorcy zewnętrzni:
„Najważniejszy pierwszy krok…” (Anna Jantar) Realizacja „Najważniejszy pierwszy krok…” (Anna Jantar) Pracownicy szkoły to pierwszy kontakt – świadoma rola w budowie wizerunku placówki. Każda osoba na terenie szkoły powinna czuć się mile widziana.
Najczęstsze błędy w zakresie tworzenia wizerunku: Realizacja Najczęstsze błędy w zakresie tworzenia wizerunku:
Najlepszy marketing to … marketing szeptany! Realizacja Najlepszy marketing to … marketing szeptany! Inne formy „reklamy”: social media, strona internetowa, foldery i ulotki reklamowe, artykuły, reportaże w mediach lokalnych.
Szum Komunikat Media Realizacja NADAWCA ODBIORCA Informacja zwrotna Kodowanie Dekodowanie Media Szum Informacja zwrotna Reakcja (odpowiedź)
Kontrola wyników Po zakończeniu działań sprawdzamy zgodność osiągnięć z zaplanowanymi celami, a także wykorzystanie środków (ewaluacja).
Podsumowanie Pytania? Dziękuję za uwagę! Kontakt: broniatowski@gmail.com