Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Skuteczne zachowania na rynku pracy
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Autor: Adrianna Dzikielewska
narzędzie w językowych pracach projektowych
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Ocenianie Kształtujące
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi zaprasza Państwa na specjalność
Czytanie ze zrozumieniem
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sieć Internet pozwala na tanią i błyskawiczną komunikację. Dzięki temu uczniowie mogą pracować w międzynarodowych grupach, nawiązują znajomości, doskonalą
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
compulsory full-time education
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
Idea oceniania kształtującego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Jak pisać list motywacyjny?
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ĆWICZENIA 5 Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Kurs - OK zeszyt.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?

Efekty uczenia się Co zawiera tabelka?

Efekty uczenia się Wiedza i postawy

Umiejętności i przykładowe sposoby ich mierzenia dla B2 Efekty uczenia się Umiejętności i przykładowe sposoby ich mierzenia dla B2

Efekty uczenia się Student... a. interpretuje pisemnie i ustnie informacje przedstawione w formie graficznej, jeśli dotyczą znanego mu tematu

Efekty uczenia się Student... a. interpretuje pisemnie i ustnie informacje przedstawione w formie graficznej, jeśli dotyczą znanego mu tematu PRZYKŁAD Na podstawie zdjęć omów życie studenckie w Wielkiej Brytanii i porównaj do studiów w Polsce, odnosząc się do doświadczeń własnych i kolegów.

Efekty uczenia się b. wyraża dość swobodnie i poprawnie swoją opinię na tematy znane, oraz związane z tematyką studiów i karierą zawodową, uzasadniając je w dyskusji. PRZYKŁAD Który z przedmiotów najbardziej Cię zainteresował? Gdzie widzisz siebie za 5 lat? Co zmieniłbyś na swoim kierunku studiów? ...

Efekty uczenia się c. dokonuje syntezy przeczytanego tekstu bądź wypowiedzi usłyszanej, na przykład podczas wykładu, prezentacji, programu telewizyjnego, dotyczącej szerokiej tematyki życia społecznego, akademickiego i zawodowego PRZYKŁAD Dotyczy wysłuchanego materiału: Jaka jest myśl przewodnia wypowiedzi? Zaznacz właściwą odpowiedź: a) .... b) ... c) ....

Efekty uczenia się d. tworzy spójny i logiczny tekst na tematy mu znane w postaci opisu, rozprawki, sprawozdania, listu formalnego i nieformalnego.

jak mieszkają studenci w Warszawie. Efekty uczenia się d. tworzy spójny i logiczny tekst na tematy mu znane w postaci opisu, rozprawki, sprawozdania, listu formalnego i nieformalnego. PRZYKŁAD Na podstawie danych przedstawionych na wykresach, przedstaw w formie raportu jak mieszkają studenci w Warszawie.

Efekty uczenia się e. wygłasza, zgodnie z konwencją, prezentacje dotyczące tematów zawodowych i akademickich PRZYKŁAD Przygotuj i wygłoś prezentację, w której będziesz zachęcać maturzystów do studiowania na twoim kierunku studiów

Efekty uczenia się f. nawiązuje rozmowę na tematy codzienne w sposób dość swobodny i zrozumiały, przy użyciu wymaganych kulturowo środków werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach formalnych i nieformalnych, zachowując odpowiedni rejestr językowy

W parach lub małych grupach - ustalcie ... Efekty uczenia się f. nawiązuje rozmowę na tematy codzienne w sposób dość swobodny i zrozumiały, przy użyciu wymaganych kulturowo środków werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach formalnych i nieformalnych, zachowując odpowiedni rejestr językowy PRZYKŁAD W parach lub małych grupach - ustalcie ... - wymieńcie się poglądami ... - podzielcie się wrażeniami ... - opowiedzcie o ...

Korzyści dla studentów Efekty uczenia się Korzyści dla studentów Wiedzą, czego oczekiwać W każdej grupie mogą oczekiwać porównywalnych efektów Ich potrzeby są uwzględniane Mogą lepiej ocenić poziom swojej biegłości Wiedzą dlaczego coś robią na zajęciach Motywacja rośnie

Korzyści dla nauczycieli Efekty uczenia się Korzyści dla nauczycieli Efekty pomagają: Zaplanować zajęcia i wybrać ćwiczenia Ocenić postępy studentów i opracować testy Ukierunkować zajęcia Umożliwiają porównać zajęcia w różnych grupach mimo różnej tematyki Określić, w którym miejscu jesteśmy i nad czym należy jeszcze popracować Pozwalają prowadzić zajęcia według zainteresowań nauczyciela oraz zajęcia do celów zawodowych i akademickich Nie ograniczają nas do jednej metody – ważny jest efekt pracy Każdy nauczyciel może uzupełnić listę tym co uważa za ważne Dają się zmierzyć

Życzymy powodzenia i wspaniałych efektów w pracy z efektami Efekty uczenia się Życzymy powodzenia i wspaniałych efektów w pracy z efektami