Wizerunek jako forma komunikacji publicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBORY PARLAMENTARNE.
Advertisements

Ewolucja schematu komunikacji językowej
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
Komunikowanie jako proces społeczny
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Katedra Marketingu Usług
KULTURA ORGANIZACYJNA
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Edukacja medialna.
Metodologia badań wydatków reklamowych
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Podział i funkcje mass mediów
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikowania się.
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody komunikacji ludzi
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas
Modele zachowań wyborczych
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Czynniki strukturotwórcze
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Diagnoza otoczenia związków zawodowych i płynące z niej uwarunkowania
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Kultura polityczna.
Zapis prezentacji:

Wizerunek jako forma komunikacji publicznej Urban Weronika socjologia UAM

Czym jest wizerunek ? To obraz danej osoby, produktu wytworzony w oczach jego otoczenia Wizerunek jest: uproszczeniem, sloganem. oscyluje pomiędzy wyobraźnią a rzeczywistością. jest syntetycznym profilem osobowościowym. stanowi reakcję na zgłaszane zapotrzebowanie tworzy emocjonalne więzi

Transfer pojęcia wizerunek P. Kotlera i S. Levy Sfera ekonomiczna Sfera społeczna Wizerunek marki, produktu Wizerunek polityka a. pełniącego funkcje b. kandydata Wizerunek przedsiębiorstwa Wizerunek partii Wizerunek reklamowy Wizerunek instytucji państwowych

Rynek polityczny współcześnie definiowanej polityki Partie polityczne Grupy nacisku Politycy Machina wyborcza Strategia działań Wizerunek

Znaczenie wizerunku w sferze publicznej To relacja miedzy pragnieniem a rzeczywistością Wywołuje pożądane skojarzenia na poziomie emocjonalnym Ma zapewnić poparcie polityczne Jest determinowany przez reguły polityczno prawne Zależy od obowiązującego systemu wyborczego Zależy od obowiązującej kultury politycznej

Komunikacja w sferze publicznej oznacza: Zarządzanie informacją, jej przekazywanie, odbieranie, przetwarzanie w obrębie środowiska społecznego Proces zachodzący w określonym kontekście społecznym, masowym, międzykulturowym Proces kreatywny, dynamiczny, wielofazowy, celowy i świadomy Łączy uczestników określonymi stosunkami

Wizerunek w komunikacji publicznej Tworzony jest z nastawieniem na masowy odbiór Jest plastycznym pojęciem, posiada narzędzia do jego realizacji w międzykulturowym kontekście Cechuje go interakcyjność, łączenie podmiotów specyficznymi więziami Świadomość, kreatywność są gwarantem sukcesu wyróżniającej się oferty

Schemat procesu komunikacji politycznej POLITYK NADAWCA WYBORCY ODBIORCA WIZERUNEK KOMUNIKAT KANAŁ SPRZEŻENIE ZWROTNE SZUMY KONTEKST

Schemat procesu komunikacji politycznej Kontekst w jakim ma miejsce komunikacja ( miejsce, czas, aspekt kulturowy, atmosfera) Sprzężenie zwrotne to odpowiedź, mówiąca o zauważeniu, zrozumieniu komunikatu np. wybory

Schemat procesu komunikacji politycznej Uczestnicy przyjmują rolę nadawcy (polityk, kandydat) i odbiorcy ( opinia Odbiorcy jako podmiot komunikacji politycznej Odbiorcy jako przedmiot komunikacji politycznej ( perswazja, manipulacja)

Schemat procesu komunikacji politycznej Komunikat struktura złożona ze znaków, symboli, znaczeń osadzonych kulturowo Niesie ze sobą szereg informacji, wartości, emocji przekazanych do odkodowania. Nie powinien naruszać w swojej treści obowiązujących zasad

Schemat procesu komunikacji politycznej Kanał dostarczyciel komunikatu od nadawcy w stronę odbiorcy Tworzą go : Symbole i znaczenie Obrazy Środki masowego przekazu

Schemat procesu komunikacji politycznej Środki masowego przekazu media masowe same decyduję, co i w jaki sposób zaprezentuję zestawiają różne informacje liczy się długość częstotliwość i sposób prezentacji informacji polityk odbierany jest przez obywateli w ich własnych domach

Schemat procesu komunikacji politycznej sposób prezentacji w telewizji komunikatu wizerunkowego determinuje wyobrażenia wyborców relacja różnorodnych mediów z podmiotami politycznymi „metaprzekazy”, czyli ramy interpretacyjne stasowane przez odbiorców programów telewizyjnych

Schemat procesu komunikacji politycznej Szumy szumy zewnętrzne; temperatura, hałas, uszkodzony odbiornik radiowy; szumy wewnętrzne; predyspozycje uczestników procesu, stereotypy, uprzedzenia; szumy semantyczne; związane z kodem blokującym odkodowanie komunikatu przez odbiorcę np. gwara

Wizerunek jako forma komunikatu POŚREDNIK KANAŁ ODBIORCA WYBORCY NADAWCA POLITYK KOMUNIKAT SZUMY Sprzężenie zwrotne I Opóźnione sprzężenie

Wizerunek jako forma komunikacji publicznej Ze względu na swój wieloaspektowy charakter stanowi element wspólny komunikowania publicznego oraz politycznego Jest narzędziem wykorzystywanym w procesie przekazu informacji.