PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Miejska Sieć Szkół Promujących Zdrowie Miasta Lublin przykładem dobrej praktyki wspierania rozwoju Sieci Szkół Promujących Zdrowie.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 7 w Legionowie
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE RAPORT Z AUTOEWALUACJI W LATACH
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach

AUTOEWALUACJA WYNIKÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Na podstawie publikacji „Autoewaluacja w szkole promującej zdrowie. Metody i narzędzia.” – redakcja Barbary Wojnarowskiej. Rok szkolny 2016/2017

AUTOEWALUACJA Ewaluacja przeprowadzona była w obszarze czterech standardów. Badaniami objęci byli: Uczniowie klas szóstych Nauczyciele Rodzice uczniów klas szóstych Pracownicy, którzy nie są nauczycielami

AUTOEWALUACJA W badaniu klimatu społecznego zbadano dodatkowo uczniów klas: II, III a, III b – techniką „Narysuj i napisz” IV – za pomocą pracy pisemnej

AUTOEWALUACJA Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród społeczności szkolnej – uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły.

STANDARD PIERWSZY Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.

Średnia liczba punktów STANDARD PIERWSZY Wymiar Średnia liczba punktów 1. Uwzględnienie promocji zdrowia w dokumentach oraz pracy i życiu szkoły 5,0 2. Struktura dla realizacji programu szkoły promującej zdrowie 3. Szkolenia, systematyczne informowanie i dostępność informacji na temat koncepcji szkoły promującej zdrowie 4. Planowanie i ewaluacja działań w zakresie promocji zdrowia Ocena łączna

STANDARD PIERWSZY MOCNE STRONY: Nasza szkoła pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć koncepcję pracy szkoły promującej zdrowie w sposób prawidłowy i zgodny z wymogami standardu pierwszego. Wysoki jest poziom znajomości i akceptacji koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie wśród nauczycieli, uczniów, pracowników niepedagogicznych i rodziców. Społeczność szkolna dobrze zna swoją rolę i zadania w tworzeniu SzPZ. PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA: Urozmaicać ofertę działań szkoły dla uczniów, rodziców i pracowników o nowe pomysły rozszerzające wiedzę o koncepcji SzPZ.

STANDARD PIERWSZY

STANDARD DRUGI Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.

Średnia liczba punktów STANDARD DRUGI Badana grupa Średnia liczba punktów Uczniowie 4,5 2. Nauczyciele 4,8 3. Pracownicy niepedagogiczni 5,0 4. Rodzice Ocena łączna

STANDARD DRUGI

STANDARD DRUGI: UCZNIOWIE MOCNE STRONY: Wysoko oceniają wsparcie ze strony nauczycieli, którzy: Traktują ich sprawiedliwie Są dla nich życzliwi Ustalają z nimi reguły pracy na lekcji Dostrzegają to, w czym są dobrzy Pomagają im, kiedy mają kłopoty lub trudności Czują się w swojej klasie akceptowani, są dla siebie życzliwi PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA: Wzmacniać prawidłowe relacje między uczniami.

STANDARD DRUGI: NAUCZYCIELE MOCNE STRONY: Nauczyciele wysoko oceniają współpracę z dyrekcją szkoły. Nauczyciele chętnie ze sobą współpracują, relacje między nimi są dobre, otrzymują pomoc od innych nauczycieli, gdy jej potrzebują. Współpraca z uczniami układa się prawidłowo, czują się lubiani i traktowani z szacunkiem. Większość uczniów przestrzega ustalonych reguł pracy na lekcji. Relacje z rodzicami są bardzo dobre. PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA: Zachęcać nauczycieli do wyrażania zdania i opinii na temat życia i pracy szkoły.

STANDARD DRUGI: PRACOWNICY NIEPEDAGOGICZNI MOCNE STRONY: Bardzo dobrze oceniają stosunek uczniów, nauczycieli i dyrekcji do siebie. Mają satysfakcję z pracy. Prawidłowo oceniają relacje między sobą. PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA: Umożliwić większy udział pracowników niepedagogicznych na rzecz promocji zdrowia.

STANDARD DRUGI: RODZICE MOCNE STRONY: Rodzice bardzo wysoko oceniają: Jasno określone zasady współpracy z rodzicami Życzliwość nauczycieli i dyrekcji Udział w życiu i pracy klasy lub szkoły Udzielanie wyczerpujących informacji o postępach i zachowaniu swojego dziecka Nauczyciele są wobec jego dziecka życzliwi, sprawiedliwi, pomagają mu, kiedy ma jakieś kłopoty PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA: Zachęcać rodziców do większego udziału w życiu klasy i szkoły oraz wyrażania zdania i opinii na temat pracy szkoły.

STANDARD DRUGI PROBLEM PRIORYTETOWY DLA STANDARDU DRUGIEGO: Wzmacniać prawidłowe relacje między uczniami, nauczycielami i pracownikami szkoły.

STANDARD TRZECI Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.

Średnia liczba punktów STANDARD TRZECI Wymiar Średnia liczba punktów 1. Realizacja edukacji zdrowotnej zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego 4,9 2. Aktywny udział uczniów w procesie edukacji zdrowotnej, współpraca z rodzicami i społecznością lokalną 4,6 3. Działania dla poprawy jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej 5,0 4. Edukacja zdrowotna nauczycieli i pracowników niepedagogicznych 4,0 Ocena łączna

STANDARD TRZECI

STANDARD TRZECI MOCNE STRONY: Nasza szkoła w sposób prawidłowy i na wysokim poziomie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności. Edukacja zdrowotna zajmuje znaczące miejsce w działalności szkoły, dyrektor akceptuje jej wartość. Działania są zaplanowane na podstawie diagnozy i ewaluacji W szkole realizowane są zewnętrzne programy profilaktyczne dotyczące zdrowia oraz spotkania ze specjalistami. Nauczyciele regularnie uczestniczą w szkoleniach z zakresu edukacji zdrowotnej i potrafią współpracować w realizacji zadań. Uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczą w ciekawych przedsięwzięciach zdrowotnych. W zakresie współpracy szkoła wykorzystuje zasoby środowiska, angażując w tym rodziców.

STANDARD TRZECI PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: Zachęcać wszystkich pracowników do udziału w warsztatach i szkoleniach prozdrowotnych. Angażować uczniów i rodziców do większego wpływu na wybór treści w zakresie edukacji zdrowotnej.

STANDARD CZWARTY Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.

Średnia liczba punktów STANDARD CZWARTY Wymiar Średnia liczba punktów Wybrane pomieszczenia i ich wyposażenie oraz organizacja pracy 4,9 2. Czystość szkoły 4,7 3. Organizacja przerw międzylekcyjnych 5,0 4. Wychowanie fizyczne oraz aktywność fizyczna członków społeczności szkolnej 4,5 5. Żywienie w szkole 4,8 Ocena łączna

STANDARD CZWARTY

STANDARD CZWARTY MOCNE STRONY: Budynek szkoły jest w bardzo dobrym stanie technicznym i estetycznym, środowisko fizyczne szkoły jest bezpieczne. Szkoła jest systematycznie wzbogacana w odpowiednie meble, stoliki, krzesła oraz pomoce dydaktyczne. Systematycznie zapewniamy środki higieniczne w sanitariatach, pracujemy nad rozwiązaniem problemu nadmiernego hałasu, podczas przerw różnymi metodami i przez wdrażanie różnych projektów we współpracy z samorządem uczniowskim. Posiadamy salę gimnastyczną, właściwie wyposażoną i systematycznie wzbogacaną o sprzęt sportowy. Wysoką ocenę zyskujemy również dzięki placowi zabaw oraz kompleksowi boisk do piłki nożnej, siatkówki i koszykówki. Organizowane są drugie śniadania oraz ciepłe posiłki szkolne dla uczniów z wykorzystaniem zasad racjonalnego żywienia. Szkoła uczestniczy w programach Agencji Rynku Rolnego: „Mleko w szkole” oraz „Owoce i warzywa w szkole”.

STANDARD CZWARTY PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA: Wzmacniać wśród uczniów aktywność fizyczną w celu korygowania wad postawy.

WYNIKI AUTOEWALUACJI STANDARD WYNIK 5,0 4,8 4,6 Ocena łączna I. Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz ich skuteczności i długofalowości 5,0 II. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów 4,8 III. Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie 4,6 IV. Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samo-poczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami Ocena łączna

WYNIKI AUTOEWALUACJI

Dziękujemy za uwagę.