Sprawozdanie półmetek kadencji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jarosław Komża KOMŻA KONSULTING
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Związku Miast Polskich
Głos łodzian się liczy, czyli jak angażować mieszkańców w proces zarządzania zasobami publicznymi.
„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Projekt Lubelski.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
DĄBROWSKI BUDŻET PARTYCYPACYJNY 2015
Cel badań – Uzyskanie informacji jaką wiedzę posiadają mieszkańcy Krakowa na temat segregacji odpadów – Uzyskanie informacji w jaki sposób mieszkańcy.
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
Tytuł.prezentacji Gdyński dialog z seniorami – mechanizm refleksyjnego kształtowania przestrzeni miasta, w odpowiedzi na potrzeby osób starszych „Samorząd.
Program wyborczy Andrzeja Szewińskiego Kandydata na Prezydenta Miasta KW Platforma Obywatelska RP.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Budżet Obywatelski Katowice 2015 w liczbach KatowiceLigota-Panewniki Środki zł zł Wniosków zgłoszonych Wniosków głosowanych
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
„Proces odnowy wsi na przykładzie gminy Lubaczów, w kontekście założeń Podkarpackiego Programu Odnowy Wsi” Rzeszów, r. Wiesław Kapel Wójt Gminy.
Projekt Budżetu na 2016 rok Gminy Wiązowna
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
PROJEKT BUDŻETU 2016 R..
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Spotkanie konsultacyjne. Czym jest budżet obywatelski ? Budżet obywatelski - proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję oraz bezpośredni wpływ na decyzje.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Katowice, r.. Podział powierzchni miasta Katowice Emisja zanieczyszczeń powietrza z zakładów szczególnie uciążliwych w latach Emisja.
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA W 2007 ROKU Gdańsk 19.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
Propozycje obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Urząd Miasta Bydgoszczy Bydgoszcz, 3 sierpnia 2016.
WYKONANIE BUDŻETU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO ZA 2015 ROK.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BUDŻET OBYWATELSKI Jastrzębie-Zdrój. proces decyzyjny Mieszkańcy współtworzą budżet danego miasta Budżet partycypacyjny – w Polsce często nazywany „obywatelskim”
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Polska bez smogu. Propozycja ustawy
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Katowice
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2019 ROK
BUDŻET OBYWATELSKI W BIAŁYMSTOKU
PROJEKT BUDŻETU GMINY STRZELCE OPOLSKIE NA 2019 ROK
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Omówienie prac nad realizacją
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Wdrożenie systemu zarządzania jakością powietrza
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie półmetek kadencji Dominik Jaśkowiec Wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa

OBSZARY DZIAŁAŃ Konsultacje społeczne, Dzielnice, Zieleń, Wsparcie działań antysmogowych

BIAŁA KSIĘGIA KONSULTACJI SPOŁECZNYCH Ocena funkcjonowania konsultacji społecznych ocena aktów prawa miejscowego regulujących zasady prowadzenia konsultacji społecznych, ocena zakresu informacyjnego Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Kraków, ocena mechanizmów informacyjnych towarzyszących konsultacjom społecznym, ocena współpracy i współdziałania organów gminy z podmiotami i ciałami opiniodawczymi oraz konsultacyjnymi, ocena współpracy gminy Kraków z organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzenia dialogu społecznego Uchwała inicjująca październik 2015 r. Termin realizacji grudzień 2016 r. propozycje zmian regulacji prawnych prawa miejscowego, propozycje zmian organizacyjnych w obrębie struktury administracji Gminy Miejskiej Kraków, zasady Dobrych Praktyk Konsultacyjnych

KONSULTACJE SPOŁECZNE Częste emocje towarzyszące spotkaniom konsultacyjnym nowych inwestycji Model pożądany projektowanie partycypacyjne warsztaty projektowe Parku Reduta

DZIELNICE MIASTA KRAKOWA DWA LATA FUNKCJONOWANIA DZIELNIC W RAMACH NOWYCH STATUTÓW MONITORING ZAŁOŻEŃ REFORMY zwiększenie udziału mieszkańców w działalności Dzielnic, wzmocnienie pozycji ustrojowej Dzielnic, sprawne ramy organizacyjne, wyższa efektywność realizacji zadań publicznych WYPRACOWANIE OBSZARÓW NOWELIZACJI Propozycja zmian I kwartał 2017r.

DZIELNICE MIASTA KRAKOWA FREKWENCJA WYBORCZA WYKONANIE BUDŻETU LICZBA KANDYDATÓW INWESTYCJE DZIELNIC

WIELOLETNIE ZADANIA INWESTYCYJNE DZIELNIC Rok 2013 – 0 zł, brak możliwości realizacji Dzielnica Rok 2016 Rok 2017 Rok 2018 Rok 2019 Rok 2020 RAZEM I Stare Miasto   II Grzegórzki 454 000 zł 92 000 zł 546 000 zł III Prądnik Czerwony 856 585 zł 635 000 zł 757 000 zł 300 000 zł 2 548 585 zł IV Prądnik Biały 414 000 zł 650 000 zł 100 000 zł 1 164 000 zł V Krowodrza 808 940 zł 673 940 zł 500 000 zł 197 000 zł 2 853 820 zł VI Bronowice 504 000 zł 347 000 zł 790 000 zł 1 641 000 zł VII Zwierzyniec 205 500 zł 195 000 zł 1 400 500 zł VIII Dębniki 425 000 zł 700 000 zł 1 125 000 zł IX Łagiewniki-Borek Fałęcki 800 670 zł 648 432 zł 390 000 zł 1 839 102 zł X Swoszowice 1 479 000 zł 871 000 zł 326 000 zł 2 676 000 zł XI Podgórze Duchackie 912 500 zł 93 782 zł 1 006 282 zł XII Bieżanów-Prokocim 510 000 zł 200 000 zł 710 000 zł XIII Podgórze 775 000 zł XIV Czyżyny 255 588 zł 169 915 zł 425 503 zł XV Mistrzejowice 25 000 zł 220 000 zł 565 400 zł 810 400 zł XVI Bieńczyce 382 487 zł 405 000 zł 787 487 zł XVII Wzgórza Krzesławickie 571 000 zł 280 000 zł 951 000 zł XVIII Nowa Huta 600 000 zł 900 000 zł OGÓŁEM: 9 979 270 zł 6 481 069 zł 4 202 340 zł 1 300 000 zł 22 159 679 zł

NARZĘDZIA PARTYCYPACYJNE: WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW DZIELNIC PRZEZNACZONA NA BUDŻET OBYWATELSKI Dzielnica Rok 2015 Rok 2016 Rok 2017 I Stare Miasto 130 000 zł 70 000 zł 100 000 zł II Grzegórzki 150 000 zł 25 000 zł III Prądnik Czerwony 350 000 zł 300 000 zł IV Prądnik Biały   400 000 zł V Krowodrza 50 000 zł VI Bronowice VII Zwierzyniec 200 000 zł 250 000 zł VIII Dębniki IX Łagiewniki-Borek Fałęcki 95 000 zł 190 000 zł X Swoszowice XI Podgórze Duchackie XII Bieżanów-Prokocim XIII Podgórze XIV Czyżyny XV Mistrzejowice XVI Bieńczyce 40 000 zł XVII Wzgórza Krzesławickie XVIII Nowa Huta OGÓŁEM: 1 525 000 zł 2 520 000 zł 2 355 000 zł

STRUKTURA WYDATKÓW DZIELNIC Dział klasyfikacji budżetowej Rok 2011 Rok 2012 Rok 2013 Rok 2014 Rok 2015 Transport i łączność 26 761 300 zł 27 208 700 zł 18 825 310 zł 19 673 680 zł 22 842 111 zł Turystyka   10 000 zł Działalność usługowa - cmentarze 47 500 zł 31 200 zł 33 000 zł 27 000 zł 23 950 zł Administracja publiczna 4 481 630 zł 4 050 217 zł 3 918 023 zł 3 979 545 zł 875 139 zł Bezpieczeństwo publiczne 1 196 430 zł 1 176 550 zł 1 143 950 zł 1 027 100 zł 1 249 432 zł Oświata i wychowanie 13 191 970 zł 12 900 900 zł 11 038 448 zł 10 921 430 zł 10 839 661 zł Ochrona zdrowia 384 800 zł 282 400 zł 238 950 zł 271 930 zł 254 500 zł Pomoc społeczna 476 800 zł 394 500 zł 318 200 zł 261 700 zł 503 822 zł Zadania w zakresie polityki społecznej 2 426 100 zł 2 514 600 zł 2 112 300 zł 2 143 790 zł 3 016 257 zł Edukacyjna opieka wychowawcza 842 270 zł 859 200 zł 904 500 zł 783 500 zł 1 258 871 zł Gospodarka komunalna 6 392 450 zł 6 349 003 zł 5 512 892 zł 6 255 970 zł 5 714 734 zł Kultura 2 005 700 zł 1 863 530 zł 1 865 490 zł 1 741 260 zł 2 557 667 zł Kultura fizyczna 2 149 950 zł 1 829 200 zł 2 230 000 zł 2 309 900 zł 2 089 855 zł OGÓŁEM: 60 356 900 zł 59 460 000 zł 48 151 063 zł 49 406 805 zł 51 225 999 zł

DZIELNICE MIASTA KRAKOWA WSTĘPNY PROJEKT ZMIAN PRACE W KOMISJI, OPINIE WEWNĘTRZNE KONSULTACJE SPOŁECZNE PRZYJĘCIE NOWELIZACJI Obszary zmian: wzmocnienie roli dzielnic w procesie konsultacji społecznych, realizacja rekomendacji ewaluacji Budżetu Obywatelskiego, deregulacja przepisów związanych z gospodarką finansową, wprowadzenie rezerwy finansowej, nowe przepisy w zakresie komunikacji z mieszkańcami (gazetki dzielnicowe), zmiany porządkowe i organizacyjne

I FILAR RODZINNE OGRODY DZIAŁKOWE Na terenie administracyjnym miasta Krakowa Ogrody Działkowe zajmują obszar 470 ha 1.Śródmieście – 18,5 ha 2. Krowodrza – 116,8 ha 3.Podgórze – 138,5 ha 4.Nowa Huta – 196,5 ha IMPREZY INTEGRACYJNE, DNI OTWARTE, EDUKACJA EKOLOGICZNA, DZIAŁKI PATRONACKIE, ZIELONE SZKOŁY, KLUBY SENIORÓW, KLUBY DZIAŁKOWCÓW, KLUBY RODZICÓW, OGRÓDKI JORDANOWSKIE, SIŁOWNIE, MAŁE FORMY DZIENNYCH WCZASÓW, ROD JAKO PARKI

II FILAR LASY DLA KRAKOWA Na terenie administracyjnym Krakowa lasy zajmują obszar 1431 ha (4.38% pow. Miasta) Struktura własności lasów (powierzchnia ogółem - 1431 ha): • lasy komunalne - pow. 960 ha, • lasy państwowe - pow. 238 ha, • lasy prywatne - pow. 195 ha, • inna własność - pow. 38 ha. Etapy powstawania programu: projekt marzec 2017 r., konsultacje społeczne do końca maja 2017 r., uchwalenie programu wrzesień 2017 r. CEL PROGRAMU: wzrost poziomu lesistości Krakowa do: 8% powierzchni miasta 1200 ha nowych lasów do roku 2040

III FILAR PROGRAM ROZWOJU PARKÓW Rezolucja w sprawie: wywłaszczeń nieruchomości z przeznaczeniem pod budowę parków Zmiana ustawy o gospodarce nieruchomościami uchwała inicjująca 1 kwartał 2017 r. Użytki rolne i tereny ruderalne 13 000 ha (39,7% powierzchni Krakowa) Na terenie administracyjnym Krakowa parki miejskie zajmują obszar 397 ha Urządzonych parków jest 43 Uchwała z sierpnia 2016 r. w sprawie analizy skutków wstrzymania sprzedaży nieruchomości rolnych 1.Śródmieście – 66,83 ha 2. Krowodrza – 129,49 ha 3.Podgórze – 72,6 ha 4.Nowa Huta – 128 ha Pozyskanie nowych terenów na zieleń miejską

III FILAR PROGRAM ROZWOJU PARKÓW Wstępne założenia programu: regulacja stanów prawnych parków w centrum miasta w oparciu o wywłaszczenia np. Park Jalu Kurka, wzbogacenie przestrzeni parków (mała architektura, rośliny egzotyczne czasowo przetrzymywane w zimownikach), multifunkcjonalizm: międzypokoleniowe funkcje wypoczynkowe, sportowe, rekreacyjne, obowiązek partycypacyjnego projektowania nowych i urządzania obecnie istniejących parków (Park Reduta), dobór nasadzeń pod kątem walki ze smogiem (praca prof. dr hab. Stanisław Gawroński Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego) wsparcie dla Kierunków Rozwoju i Zarządzania Terenami Zieleni w Krakowie na lata 2017 – 2030

WSPARCIE DZIAŁAŃ ANTYSMOGOWYCH Rezolucja do PAD w sprawie podpisania ustawy antysmogowej Uchwała wspierająca wysiłki Miasta na rzecz poprawy jakości powietrza realizacja czterech postulatów: opracowanie i upublicznienie interaktywnej mapy urządzeń do spalania paliw stałych obejmującej swym obszarem miasto Kraków, wprowadzenie programu badania jakości spalin będących efektem ogrzewaniu budynków, opracowanie i upublicznienie elektronicznego generatora wniosków składanych w ramach: Lokalnego Programu Osłonowego oraz Programu Ograniczania Niskiej Emisji, opracowanie programu preferencji dla komunikacji miejskiej i innych środków transportu publicznego w Krakowie Uchwała w sprawie rozbudowy sieci MPEC o niskiej efektywności ekonomicznej Uchwała w sprawie likwidacji palenisk, w budynkach będących własnością Miasta, w których źródłem grzewczym jest węgiel lub inne paliwo stałe (lista wstydu)

Dziękuję za uwagę