Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polska w strefie Schengen
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
Otoczenie polityki społecznej
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej Anna Barszcz.
Bezrobocie w krajach Unii Europejskiej
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej
Znaczenie wartości niematerialnych w aspekcie wyzwań dla rozwoju społeczno- gospodarczego Polski praca zbiorowa pod kierunkiem Rafała Antczaka CASE-Doradcy,
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
KULTURA ORGANIZACYJNA
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Europejski obszar gospodarczy
Cechy charakterystyczne państw rozwijających się
Małgorzata Waligórska 24 listopada 2010 r.
projekt Krajowego Programu Rozwiązywania Problemu Bezdomności .
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Emerytura Obywatelska
Gospodarczo-polityczny związek demokratycznych państw europejskich
* wszelkie oddziaływania władz państwowych (szczebla centralnego, lokalnego, regionalnego) mające na celu: 1. zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego.
Zróżnicowanie społeczno – gospodarcze państw świata
Urząd Miejski w Zabrzu – Badanie wg IRIC
Unia Europejska.
Stymulowanie wzrostu gospodarczego poprzez transfer technologii
INFORMACJA MARKETINGOWA
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Harmonizacja i standaryzacja
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Rachunek dochodu narodowego
Efektywność w strategiach energetycznych
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Integracja polityczna państw świata
Kto handluje z kim?.
MAKRO… Jak to działa? Paulina Błajet, Justyna Brzozowska WGiSR2 CONTENTS: Makroekonomia Wzrost gospodarczy PKB, PNB, DN, NEW Determinanty wzrostu.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
1. 2 Konferencja regionalna POWT Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Wałbrzych, r.
Integracja krajów nordyckich
Wydatki na ochronę zdrowia
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.
Makroekonomia Ćwiczenia nr 2. Dane kontaktowe: Strona domowa: Konsultacje: pon AB 10:20-11:50 środa B 12:00-13:30 L252B czw. A 13:40-15:10.
Globalizacja mierniki
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
1 Polityka gospodarcza Wprowadzenie. 2 Literatura: Zajęcia 2 i 3: „Polityka gospodarcza”, red. B. Winiarski, rozdz.1.1, 1.2 i 1.4, rozdz. 2.1, 2.2, rozdz.
Firmy globalne.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Zapis prezentacji:

Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym A.M. Zarzycka

Otoczenie przedsiębiorstwa Zbiór elementów znajdujących się poza organizacją (przedsiębiorstwem), mający związek z jego funkcjonowaniem (wpływający na przedsiębiorstwo i ewentualnie zmieniający się pod jego wpływem). A.M. Zarzycka

Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym Otoczenie zagraniczne Otoczenie krajowe Cechy przedsiębiorstwa Marketing-mix kraju A kraju B kraju N .. międzynarodowe A.M. Zarzycka

Specyfika otoczenia zagranicznego firmy zmienność szerszy zakres kompleksowość, złożoność burzliwość (turbulentność) A.M. Zarzycka

Elementy otoczenia zagranicznego otoczenie ekonomiczno-rynkowe otoczenie demograficzne otoczenie społeczno-kulturowe otoczenie polityczne i prawno-administracyjne otoczenie technologiczne otoczenie naturalne (geograficzne, przyrodnicze) A.M. Zarzycka

Porównanie zamożności potencjalnego klienta w wybranych krajach (2016) PNB per capita (w USD) PNB per capita wg parytetu siły nabywczej (w dolarach międzynarodowych) 1. Luksemburg 2. Szwajcaria 3. Norwegia 8. USA 18. Niemcy 59. Polska 71. Rosja 75. Chiny 187. Południowy Sudan 105 829 79 577 71 497 57 293 42 326 11 309 8 838 8 260 210 101 936 59 375 69 296 48 806 27 714 26 109 15 423 1 670 A.M. Zarzycka

Wskaźnik Big Maca Cena hamburgera Big Mag firmy McDonald’s (USD) Szwajcaria – 6,35 Polska – 2,30 Egipt – 1,46 2017 A.M. Zarzycka

Wskaźnik rozwoju społecznego (Human Development Index – HDI) - 2015 Norwegia Australia Szwajcaria Dania Holandia Niemcy Irlandia USA Kanada Nowa Zelandia Polska - 36 Nigeria- 188 A.M. Zarzycka

Uwarunkowania kulturowe język religia symbole rola niektórych grup społecznych poziom wykształcenia symbolika barw, liczb, kształtów wzorce konsumpcyjne stosunek do produktów pochodzenia zagranicznego A.M. Zarzycka

Etnocentryzm konsumencki Perspektywa konsumenta Zjawisko preferowania produktów krajowych w odniesieniu do produktów zagranicznych. A.M. Zarzycka

Dystans psychiczny (kulturowy) Perspektywa menedżera firmy eksportującej poczucie niepewności w odniesieniu do rynków zagranicznych i postrzegana trudność pozyskiwania informacji o nich postrzegane różnice pomiędzy kulturą własnego kraju a kulturą kraju docelowego A.M. Zarzycka

Podstawowe wymiary (kryteria) kultury wg G. Hofstede dystans władzy kolektywizm – indywidualizm kobiecość – męskość unikanie niepewności dynamizm konfucjański (stosunek do czasu) A.M. Zarzycka

Klasyfikacja kultur w zależności od kontekstu E.T. Halla Kultury wysokokontekstowe – Francja, Hiszpania, Włochy , Grecja, Polska Kultury niskokontekstowe – Austria, Dania, Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania A.M. Zarzycka

Tendencje zmian w otoczeniu kulturowym homogenizacja uwarunkowań kulturowych powrót do regionalnych tradycji zdrowy styl życia tendencja do bycia pięknym zacieranie się różnic pomiędzy rolą kobiety i mężczyzny A.M. Zarzycka

Dwa podejścia do kultury danego kraju Podejście „emic” Adaptacja działań marketingowych do niepowtarzalnych, unikatowych elementów kultury lokalnej Podejście „etic” Poszukiwanie podobieństw różnych kategorii kulturowych w celu standaryzacji marketingu A.M. Zarzycka

Otoczenie technologiczne postęp technologiczny i rewolucja informatyczna społeczeństwa sieci gospodarka współdzielenia (Sharing Economy) A.M. Zarzycka

Charakterystyka ugrupowań integracyjnych Cechy charakterystyczne Strefa Wolnego Handlu Unia Celna Wspólny Rynek Unia Gospo-darcza Unia Politycz-na Zniesienie taryf wewnętrznych X Wspólna polityka zewnętrzna Swobodny przepływ kapitału i siły roboczej Harmonizacja polityki gospodarczej Integracja polityczna A.M. Zarzycka

Etapy procesu analizy otoczenia międzynarodowego Analiza elementów otoczenia międzynarodowego Analiza trendów Prognoza i analiza wpływu Identyfikacja nowych możliwości Formułowanie wariantów strategii marketingowych A.M. Zarzycka

Literatura uzupełniająca Nowe myślenie w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, red. M. Poniatowska-Jaksch, OW SGH, Warszawa 2015. Sharing Economy (gospodarka współdzielenia), red. M. Poniatowska-Jaksch, R. Sobiecki, OW SGH, Warszawa 2017. A.M. Zarzycka