Edukacja Globalna w III b.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady zdrowego odżywiania "W zdrowym ciele zdrowy duch"
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
ORIGAMI Autor: Justyna Loryś. Origami jest to chińska sztuka składania papieru, uznawana za tradycyjną sztukę japońską, ponieważ tam właśnie zaczęła się.
1 O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło „ Jest jeden aspekt, pod którym zwierz ę ta przewy ż szaj ą cz ł owieka-
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
Kuchnie obcych krajów w naszym mieście- Kuchnie obcych krajów w naszym mieście- kuchnia chińska i wietnamska.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
ul. Gałczyńskiego 6 tel/fax:
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
Oferujemy sprzedaż ręcznie wytwarzanych przez nas kartek na różne okazje (mi. na Boże narodzenie, Wielkanoc itp.). Kartki wykonywane będą z powszechne.
Historia Znaleziska archeologiczne wskazują, że jedwab wytwarzano już w starożytnych Chinach od roku około 2700 lat p.n.e.Chinach Chińskie.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Bajkowy wąż Praca wykonana przez uczennice: kl. 2b – Aleksandrę Czyżowicz i 3 – Martynę Staszczyk Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ekonomiczne Bobry ® Ekonomiczne Bobry to miniprzedsiębiorstwo działające na terenie II Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Pniewskiego w Gdańsku.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
Dzień Nauczyciela  Obchodzone w tym dniu święto to rocznica upamiętniająca powstanie w 1773 roku Komisji Edukacji Narodowej (KEN), która została utworzona.
KORZYSTANIE PRZEZ UCZNIÓW Z POSIŁKU W STOŁÓWCE SZKOLNEJ NA PODSTAWIE ANALIZY ANKIET PRZEPROWADZONYCH P RZEZ K OMISJĘ R EWIZYJNĄ R ADY M IEJSKIEJ W O LECKU.
System edukacji w Polsce
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Szkoła Sportowych Talentów
Sprawozdanie z realizacji działań pilotażowych w roku szkolnym 2016/2017 w ramach innowacji programowej „Mały mistrz programowania” Zespół Szkół nr 8.
Projekt „Lekki tornister”
Kalendarz Chiński.
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
WARSZTATY EKOLOGICZNE
Dzień Chłopaka w III b.
Schematy blokowe.
Informacja o maturze w 2018 roku
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Bezpieczni na drodze.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Domy Świata Ludzie mieszkają w różnych zakątkach naszej planety. W zależności od miejsca zamieszkania każdy dom jest inny.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Tydzień Hiszpański w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku 16 – 20 X 2017r.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Rzecznik Praw Dziecka.
Specjalność środkowoeuropejska filologia polska, studia 1 stopnia
Spotkanie z położną „Od poczęcia do narodzin” w Grupie 0c
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
ZADANIE NA DOBRY POCZĄTEK
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INSTRUKCJA.
Zrealizowana w ramach lekcji plastyki metodą projektu
Edukacja globalna w szkole podstawowej
Instrukcja.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Styczeń 2019 Po śniegu, po śniegu Dzieci maszerują. Wesoło, wesoło
Zapis prezentacji:

Edukacja Globalna w III b

Edukacja Globalna jest edukacją, która otwiera ludziom oczy i umysły na świat oraz uświadamia konieczność podejmowania działań na rzecz większej sprawiedliwości, równości i zagwarantowania respektowania praw każdego człowieka. Uczniowie klasy III b zainteresowali się problematyką różnorodności świata, wielokulturowością oraz powiązaniami łączącymi ich z całym światem. Wyruszyli w podróż po krajach Azji, największego i najludniejszego z kontynentów, który zamieszkuje ponad 60% mieszkańców naszej planety.

Zajęcia rozpoczęto od prezentacji mapy świata, położenia poszczególnych kontynentów , przypomnienia ich nazw , przyporządkowania im zwierząt zamieszkujących dane terytorium.

Po zapoznaniu się z tekstami informacyjnymi dotyczącymi państw Azji , uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każda z grup miała za zadanie wykonanie prezentacji wybranych państw.

Po wykonaniu plansz Japonii i Chin, uczniowie wykorzystując zdobytą wiedzą, zaprezentowali kolegom swoje prace.

Bogactwo kulturowe państw to także poznawanie rozmaitych dzieł materiałów, opowiadań, gier i zabaw. Jak wszystkie dzieci, również najmłodsi Chińczycy i Japończycy mają swoje tradycyjne gry i zabawy, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Podczas zajęć wychowania fizycznego , uczniowie poznali japońską zabawę bieżną „ Cheetal, cheetah” oraz chińską grę „ Hong - Lui - Ten”, które dostarczyły im wiele radości.

Do chińskiej gry Hong-Lui-Ten potrzebny był sędzia, zaopatrzony w kolorowe karty, który ustalał zasady przemieszczania się uczestników. W tej roli Julka wypadła znakomicie.

Święto Wiosny, czyli Chiński Nowy Rok to najbardziej znane i popularne w Chinach, tradycyjne święto, podczas którego Chińczycy ,przy akompaniamencie bębnów i petard maszerują w korowodzie ze smokiem. Wykorzystując opakowania i rolki po papierze toaletowym, na zajęciach plastycznych, uczniowie wykonali chińskiego smoka .

„ Origami” to japońska sztuka składania papieru „ Origami” to japońska sztuka składania papieru. Według instrukcji nauczyciela uczniowie stworzyli kolorowe ptaki, którymi ozdobili klasę.

W krajach południowo-wschodniej Azji : Wietnamie, Chinach, Laosie, Indonezji mieszkańcy noszą stożkowy kapelusz, wyplatany z palmowych liści, nazywany „ non la”, który ma wiele zastosowań. Może służyć za miskę do ryżu lub naczynie na wodę. Podczas zajęć technicznych uczniowie III b wykonali kapelusze „ non la” z papieru.

Kolejnym sposobem poznania kultury danego kraju jest słuchanie muzyki i nauka tańca. Wykorzystując papierowe wachlarze , kapelusze oraz podkłady muzyczne , uczniowie stworzyli własne choreografie i zaprezentowali układy taneczne.

Dziewczęta przedstawiły taniec japońskich gejsz, chłopcy - chiński „taniec smoka”.

Podczas zajęć uczniowie poczuli się prawie, jak mieszkańcy krajów azjatyckich. Przekonująco wcielili się w rolę uczniów wietnamskiej szkoły, gdzie w szatni zamiast kurtek wiszą kapelusze.

W Polsce mieszka wielu Wietnamczyków i stanowią oni najliczniejszą grupę obcokrajowców w naszym kraju. Podstawą diety mieszkańców Wietnamu jest ryż. Kolejnym zagadnieniem , jakie realizowała klasa III b były powiązania łączące ich z tym krajem i całym światem. Uczniowie próbowali ustalić pochodzenie produktów, które codziennie spożywają.

Po narysowaniu produktów, które jedli i pili w ciągu ostatnich dni, uczniowie zapisywali w tabelach te, które ich zdaniem pochodzą z Polski i te, pochodzące z zagranicy.

Następnie poznali pojęcie food miles , dowiedzieli się, skąd sprowadzane są niektóre produkty spożywcze, jaką odległość muszą pokonać, aby trafić na polskie stoły oraz co można zrobić, żeby ograniczyć food miles.

Na zakończenie uczniowie wypełniali karty pracy będące podsumowaniem zdobytej podczas zajęć wiedzy. Beata Strzałkowska wychowawca klasy III b