T. 28 Stwórz modelowy obraz klienta (Zadanie 2.1)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
InMoST, Analiza architektury metodą ATAM Jerzy Nawrocki
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Miniprzedsiębiorstwo NIEWAŻNE COMPANY zostało założone przez sześcioosobową grupę najlepszych przyjaciół a zarazem ludzi cechujących się wielką ambicją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
POP i SIR POK1 i POK2.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Wykonał: Mgr Inż. Krzysztof Harwacki. Value Mapping for Lean management Sytuacja stanowi mały, prosty przykład zastosowania mapowania strumienia wartości.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
1 Podsumowanie wyników badań zrealizowanych w ramach kampanii edukacyjnej „Moje konsumenckie ABC”
Przedmiot, adresaci działalności Głównym produktem, oferowanym przez firmę Spiritus Vitae jest zestaw do udzielanie pierwszej pomocy, który składa się.
Elastyczność funkcji popytu
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
Struktura kanałów marketingowych
Wyższa Szkoła Bankowa - dr inż. Mirosław Loręcki
Wyniki projektu naukowego
T2. Zarządzanie a sukces firmy.
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
PRAKTYKA ROZWOJU EKSPORTU
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Sprzedaż produktu lub usługi
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Przedszkole Promujące Zdrowie
Języki programowania.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Miniprzedsiębiorstwo
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
P o l i t e c h n i k a K r a k o w s k a Biblioteka Główna / OIN
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Zgłoszenie do konkursu
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
Informacje podstawowe
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Wyniki projektu naukowego
Nazwa firmy Biznesplan.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO ,,POGOTOWIE NAUKOWE’’
Zapis prezentacji:

T. 28 Stwórz modelowy obraz klienta (Zadanie 2.1) - Kontekst zadania 2.1 metodologii Rapid Re. - Procedura rozpoznawania klienta. - Opracowanie modelu klienta w ABC Toy Company - studium przypadku . - Wyniki prac - Wyniki prac, c.d. - Klienci. - Klienci , c.d. - Model klientów ABC Toy Company. - Potrzeby i preferencje klientów w ABC Toy Company. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Kontekst zadania 2.1 metodologii Rapid Re. - Zysk, prestiż, sukces firmy zależy od klienta - Cena: totalne zaspokojenie potrzeb klienta. - Wysoko konkurencyjne i szybkozmienne realia biznesu zmuszają do odpowiedniej obsługi swoich klientów. - niezależnie od innych celów procesu, celem nadrzędnym jest zawsze poprawienie jakości obsługi klienta! - Reengineering merytorycznie musi się rozpocząć od dokładnego poznania i zrozumienia klienta: = Kim on (ona) jest? = Jakie ma potrzeby (lista potrzeb)? = Co jest dla niego (niej) ważne (lista preferencji) ? = rodzaje powiązań wzajemnych klienta z firmą? Obraz klienta. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Procedura rozpoznawania klienta. - Zebranie i zestawienie danych o kliencie, istniejących w firmie (Dział Marketingu). - Sprawdzenie wiarygodności i rzetelności danych. - Ocena, czy posiadane dane są wystarczające ? Jeśli NIEsą: - Zespół reengineeringu musi zgromadzić, wywartościować i zestawić potrzebne informacje. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Metody gromadzenia informacji uzupełniających. - Wywiady z klientami. - Badania klientów i rynku. - Zapraszanie najważniejszych klientów do udziału w pracach zespołu. Uwaga: - Podczas kontaktów z klientem trzeba umieć rozróżnić to, co klient mówi od tego , co klient ma na myśli !!! ( Gdy klient mówi, żeby dany produkt miał niską cenę, to faktycznie oznacza, że chciałby on, aby produkt miał niską cenę, zachowując jednocześnie standardy dotyczące jakości i funkcjonalności działania.) - Pośrednicy nie są klientami końcowymi ! Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Opracowanie modelu klienta w ABC Toy Company - studium przypadku. - Przeprowadzenie wywiadów z: = zastępcą dyrektora ds. marketingu, = kilkoma najlepszymi sprzedawcami (kierownik działu sprzedaży był członkiem zespołu reengineeringu), = pracownikami Biura Obsługi Klienta (BOK). - Przeprowadzenie dyskusji (burzy mózgów) na comiesięcznym zebraniu działu sprzedaży. - Odwiedziny u najważniejszych klientów firmy. - Zaproszenie kilku z nich do udziału w pracach Komitetu Doradczego Klientów. (Komitet powołano, by opiniować i zatwierdzać pomysły, dotyczące wizji i implementacji projektu.) Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Wyniki prac. Bezpośrednimi klientami firmy są lokalne i ogólnokrajowe sieci sklepów zabawkarskich i wielobranżowych. Oczekiwania tych klientów: - chcą sprzedawać znaczące ilości zabawek ABC Toy Company, - chcą uzyskać dobrą marzę (ok.. 50%), - nie chcą niepotrzebnych konfliktów. Oznacza to , że: - oczekują towaru dobrej jakości, - atrakcyjnie zapakowanego, - dostępnego wówczas, gdy jest na niego popyt. To z kolei oznacza, że: - zamówienia muszą być zrealizowane na czas, - ponowne , uzupełniające zamówienie, winno być zrealizowane w ciągu 10 dni, - chcą aby na zabawki, produkowane przez ABC Toy Company, był duży popyt. Wynika stąd, że: = produkt musi być reklamowany, = reklama będzie zwyczajowo kontrolowana przez detalistę, = koszty reklamy poniosą: producent oraz sieci sklepów. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Wyniki prac , c.d. Kolejnym warunkiem aby popyt na produkty ABC Toy Company się utrzymywał, jest: - zaspokajanie przez te produkty potrzeb odbiorców końcowych, - uwzględnienie ich preferencji. Przeprowadzone badania rynku, wykazały, że produkty ABC Toy Company trafiają do trzech grup użytkowników: - dzieci, - dorośli, - kolekcjonerzy. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Klienci. Dzieci: - grupa liczna, - zakupy jednostkowe są niewielkie (jedna lub dwie zabawki), - figurka ma przypominać postać ulubionego bohatera, - wymagana jest wysoka trwałość produktu (odporność na niezbyt delikatne użytkowanie). Dorośli: Ponad 80% zabawek, użytkowanych przez dzieci, zakupują dorośli (rodzice, bliscy). Preferencje: - rozsądna cena, - łatwy dostęp (szeroka dystrybucja), - bezpieczeństwo użytkowania. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Klienci, c.d. Kolekcjonerzy. - grupa mniej liczna, - dokonuje większych zakupów (np.. Wszystkie figurki z danej kolekcji), - oczekują dużej różnorodności oferty, - poszczególne „roczniki” zabawek mają się ewidentnie odróżniać, - postulują dbałość o szczegóły, - chcą by figurki były trwałe ( w miarę upływu czasu nie traciły kształtu i koloru). Ostatnim etapem prac zespołu reengineeringu, w ramach tego zadania, było określenie powiązań wzajemnych pomiędzy ABC Toy Company i jej klientami. W rezultacie powstał rysunek 28 - 1. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Model klientów ABC Toy Company. Zapytania, zażalenia ABC Toy Cpmpany Pierwsze zam. Zakup Klient Dorośli Zamówienie ponowne Zapłata Zwrot towaru Zapytanie ofert. Prośba Zabawka Zmiana zam. Zwrot pieniędzy Zawiadomienie Dzieci Wysyłka Faktura Zwrot pieniędzy Zapłata Zwrot tow. Upomnienie Kolekcjonerzy Rachunek za rekl. Zapłata Wyciąg Zakup Potwierdz. odbioru Zapytania, zażalenia Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Potrzeby i preferencje klientów ABC. Klient Dorośli Dzieci Kolekcjonerzy - atrakcyjne opakowanie, - mało defektów, - terminowa, dokładna, pierwsza realizacja, - 50% marzy, - realizacja ponownych zamówień w ciągu 10 dni, - wspólna reklama. - rozsądna cena, - dostępność, - bezpieczeństwo użytkowania. - popularne postacie, - duże podobieństwo, - wytrzymałość. - różnorodność, - różnice między kolekcjami z różnych lat (ale nie w obrębie jednego roku), - dbałość o szczegóły, - trwałość. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Pytania kontrolne. 1. Co powinno być zawsze celem nadrzędnym każdego usprawnianego procesu ? 2. Co jest fundamentalnym problemem reengineeringu ? 3. Co oznacza termin „dokładne poznanie i zrozumienie klienta?” (odpowiedz w postaci pytań !). 4. Wymień trzy główne metody rozpoznawania klienta. 5. Co zawiera model klientów firmy (podaj przykład!)? Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki