ORGANIZACJA PRACY W CUW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki wobec ZUS  Po podpisaniu umowy o dobrowolne ubezpieczenie z NFZ, ubezpieczony powinien złożyć we właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.
Advertisements

DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
EFaktor S.A. Prezentacja produktowa Dla kogo faktoring?
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
USTAWA O POMOCY PAŃSTWA W WYCHOWYWANIU DZIECI Program Rodzina 500 +
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
WYKŁAD 4. DR KRZYSZTOF JONAS Rachunkowość. Operacje gospodarcze. Każde zdarzenie, które nastąpiło w danym okresie i skutkuje zmianami w strukturze bądź.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Ewidencja finansowo- księgowa Biblioteka Pedagogiczna.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Lokata terminowa : jej posiadacz w zamian za wyższe oprocentowanie, zobowiązuje się nie podejmować środków z rachunku lokaty, przez czas określony w umowie.
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
Olsztyn, 8 września 2016 r. MAŁY RUCH GRANICZNY. 2 OKRES OSOBY KRAJOWE RAZEM KRAJOWE OSOBY ZAGRANICZNE RAZEM ZAGRANICZNE ŁĄCZNIE KRAJOWE I ZAGRANICZNE.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
DOCHODY POBIERANE PRZEZ NUS NA RZECZ JST
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Sprawozdanie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierżoniowie za 2016 rok
Adres korespondencyjny
Nowy wzór świadectwa pracy – jak wypełniać poszczególne punkty
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA Barbara Denisiuk.
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Adres korespondencyjny
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Proces wygaszania kapitałowego filaru systemu emerytalnego
Wykład 4. Dr Krzysztof Jonas
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Wygaśnięcie decyzji art. 162 § 1 kpa
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
22 ZAGROŻENIA Czyhające na Ciebie podczas kontraktowania Energii Elektrycznej i Gazu Co zrobić, aby uniknąć kłopotów, nieprzewidzianych sankcji i kosztów.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Przychody i koszty działalności
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
FUNDUSZ POŻYCZKOWY „NOWY MAŁOPOLSKI PRZEDSIĘBIORCA”
Finansowanie programu
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
Odmowa stwierdzenia nadpłaty VAT płatnikowi (komornikowi sądowemu) Wyrok WSA w Poznaniu I SA/Po 1112/ 16 Dr Adam Zdunek.
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
Gospodarowanie odpadami
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

ORGANIZACJA PRACY W CUW DOCHODY BUDŻETOWE

Dochody budżetowe: Grzywny i inne kary od osób fizycznych (obowiązek szkolny) Wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz z wyżywienia w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego Wpływy z różnych opłat (duplikaty świadectw i legitymacji) Wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych Wpływy z usług (wyżywienie w szkole, sprzedaż biletów wstępu na basen) Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych (złom, makulatura, wyposażenie) Wpływy z odsetek (z tytułu nieterminowych płatności, bankowych) Pozostałe wyżej nie wymienione (odszkodowania, wynagrodzenie płatnika, surowce wtórne)

§ 0570 – grzywny z tyt. niewykonania obowiązku szkolnego Dyrektor Jednostki sprawuje kontrolę nad spełnieniem obowiązku szkolnego – Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji Przekazywanie pisemnej informacji do CUW o nałożonych kosztach upomnień (dotyczy tylko tych upomnień do których nie wystawiono tytułów wykonawczych) JEDNOSTKA

Wzór pisma dot. przekazania informacji o nałożonych kosztach upomnień (do których nie wystawiono tytułów wykonawczych) – do 3 dnia nast. miesiąca Katowice, dnia………….. Dział Księgowości Centrum Usług Wspólnych Informuję, że w miesiącu……………..wysłano następujące koszty upomnień z tytułu niezrealizowania obowiązku szkolnego: L.p. Imię i Nazwisko Opiekuna Imię i Nazwisko Dziecka Adres zamieszkania Data wysłania upomnienia Kwota do wpłaty   ……………………………………………. (podpis i pieczęć Dyrektora Jednostki)

§ 0660 / 0670 – wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz z opłat za wyżywienie w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego Program „PrzedsQola” Wprowadzenie umowy na pobyt dziecka w przedszkolu Wprowadzenie aktualnej listy obecności Wprowadzenie aktualnego kalendarza na dany miesiąc Zatwierdzenie wprowadzonych danych do 3 dnia miesiąca Wydrukowanie informacji dot. wysokości wpłaty i przekazanie jej opiekunowi W przypadku stwierdzenia błędów skutkującym dokonaniem korekty przypisu, odpisu lub przeksięgowaniem wpłaty – złożenie pisma do CUW JEDNOSTKA

§ 0750– wpływy z tytułu wynajmu pomieszczeń JEDNOSTKA Wystawianie faktur zgodnie z zawartą umową najmu oraz z przepisami Ustawy o VAT Dokładnie oznaczenie na fakturze wykonanej usługi np. wynajem sali gimnastycznej, wynajem powierzchni pod automat etc. Wystawianie not księgowych – po centralizacji VAT dla usług świadczonych pomiędzy jednostkami budżetowymi Przekazanie jednego egzemplarza faktury lub noty księgowej do CUW (do 10 dnia miesiąca – faktury z datą wystawienia w bieżącym miesiącu, nie później niż do 3 dnia bieżącego miesiąca za miesiąc poprzedni)

Wzór Faktury

Wzór noty księgowej

UMOWY NAJMU I KALKULACJA Dyrektor Jednostki zawiera umowę najmu – zgodnie z Uchwałą Rady Miasta, Zarządzeniami Prezydenta oraz Procedurą Wydziału Edukacji Projekt umowy najmu wraz z kalkulacją należy przekazać do CUW w celu sprawdzenia danych w niej zawartych (wyznaczony pracownik CUW oraz Radca Prawny) Dyrektor Jednostki odpowiada za dane zawarte w umowie najmu, zwłaszcza za te stanowiące podstawę do wyliczenia stawek czynszu Zaakceptowana przez pracownika CUW oraz Radcę Prawnego umowa, przekazywana jest do Wydziału Edukacji w celu dalszej weryfikacji

§ 0830– wpływy z usług (np. stołówka szkolna) Jednostka Pracownik Jednostki przekazuje do CUW sprawozdanie żywnościowe – do 5 dnia miesiąca za m-c poprzedni, w którym należy wyszczególnić dla kogo, po jakiej stawce i w jakiej ilości wydano obiady w danym miesiącu

ILOŚĆ WYDANYCH OBIADÓW Wzór pisma dot. przekazania informacji o wydanych w danym miesiącu obiadach w stołówce szkolnej – do 5 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni Katowice, dnia………….. Dział Księgowości Centrum Usług Wspólnych Informuję, że w miesiącu……………..wydano następująca ilość obiadów w stołówce szkolnej: ILOŚĆ WYDANYCH OBIADÓW CENA WARTOŚĆ MOPS Uczniowie Personel pedagogiczny Personel niepedagogiczny    RAZEM: ……………………………………………. (podpis i pieczęć Dyrektora Jednostki)

Zwroty nadpłat za obiady: Przelewem bezpośrednio na konto rodzica / opiekuna – na podstawie polecenia przelewu sporządzonego przez jednostkę; w przypadku wypłaty środków dla kilku odbiorców zewnętrznych – na podstawie „polecenia wypłaty przelewem” z załączoną tabelą, w której należy wymienić wszystkie osoby którym zostaną zwrócone środki wraz z numerami rachunków bankowych i kwotami Gotówką w kasie CUW – wypłacaną pracownikowi jednostki – na podstawie „polecenia wypłaty w kasie” sporządzonego przez jednostkę (wymagane jest posiadanie upoważnienia do odbioru środków, wystawione przez rodzica); w przypadku wypłaty środków dla kilku odbiorców zewnętrznych – na podstawie polecenia wypłaty z załączoną tabelą, w której należy wymienić wszystkie osoby, którym zostaną zwrócone środki pieniężne Poprzez pomniejszenie wymaganej wpłaty w następnym miesiącu (odpis)

Wzór polecenia przelewu / wypłaty w kasie

§ 0920– wpływy z tytułu odsetek Pracownik CUW nie później niż na koniec każdego kwartału, dokonuje naliczenia w programie księgowym odsetek od nieterminowych płatności i przekazuje do Jednostki noty odsetkowe Pracownik Jednostki przekazuje noty odsetkowe kontrahentom

WINDYKACJA NALEŻNOŚCI – wg Procedury Monitoringu i Windykacji Należności JEDNOSTKA Bieżące monitorowanie wpłat od kontrahentów po 30 dniach od upływu terminu płatności Jednostka wysyła do kontrahenta wezwanie do zapłaty Po upływie terminu wskazanego w wezwaniu do zapłaty Jednostka kieruje wniosek do Radcy Prawnego o wyliczenie kosztów sądowych i egzekucyjnych Złożenie wniosku do Radcy Prawnego o wszczęcie procedury sądowej i zabezpieczenie środków w planie na pokrycie opłaty sądowej Dalsze postępowanie zgodnie z w/w procedurą – Pracownicy CUW / Radca Prawny Umorzenie – na podstawie Uchwały Rady Miasta – do 30 tys. zł – Dyrektor jednostki na podstawie otrzymanych dokumentów (wniosku od Radcy Prawnego o możliwości umorzenia lub od komornika sądowego) składa do CUW „Oświadczenie Wierzyciela” informujące o dokonanym umorzeniu

Dziękuję za uwagę!