Zespół telematyczny ERA Warszawa,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Zasady polityki regionalnej UE
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Hotel Courtyard – Warszawa
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
System ewaluacji NPR i NSRO
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Narodowa Strategia Spójności
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
1V Konferencja Ewaluacyjna - Warszawa 23/10/2009 Rola ewaluacji ex-post perspektywa EBI Werner Schmidt – Ewaluacja Działań
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia – koncepcja.
Inteligentna specjalizacja jako warunek ex-ante dla programów operacyjnych w latach Marcin Łata Departament Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Ewaluacja – cele, formy, narzędzia Justyna Ratajczak Spotkanie konferencyjno-szkoleniowe dla członków Komitetów Monitorujących maja 2009.
Przygotowali: Anna Farion Dariusz Droździel
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
OGÓLNOPOLSKI SYSTEM WSPARCIA DORADCZEGO DLA SEKTORA PUBLICZNEGO, MIESZKANIOWEGO ORAZ PRZEDSIĘBIORCÓW W ZAKRESIE EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ORAZ OZE NA.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
KIM JESTEŚMY BOOSTEE-CE NASZ CEL BOOSTEE-CE
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

Zespół telematyczny ERA Warszawa, 12-13.09.2017. 04/12/2017 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) Analiza oddziaływania w kontekście TAF TSI (analiza kosztów/korzyści)   Zespół telematyczny ERA Warszawa, 12-13.09.2017.

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) Jakie są nasze cele? Analiza ex-post TAF TSI Przestrzeganie zasad metodologii WE w zakresie oceny oddziaływania Zbieranie danych dotyczących wymiany doświadczeń za pośrednictwem: regionalnych warsztatów, specjalnego narzędzia informatycznego. Warunek wstępny: dostateczny poziom wdrożenia funkcji TAF TSI Status: obecna analiza koncentruje się na kwestiach wdrożeniowych i stopniowo będzie uzupełniana o dowody odnoszące się do skutków 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Czego zainteresowane strony oczekują od TAF TSI? Oczekiwane skutki pozytywne (na podstawie informacji zwrotnych z 3 warsztatów regionalnych) poprawa jakości danych => podejmowanie lepszych decyzji i skuteczniejsza praca podmioty mogą się komunikować za pomocą zharmonizowanych protokołów łatwiejszy dostęp do informacji, uproszczona wymiana informacji => zwiększenie efektywności harmonizacja i optymalizacja procesów (np. procesu składania wniosków) konwergencja między głównymi podmiotami – przedsiębiorstwami kolejowymi (RU), zarządcami infrastruktury (IM) i posiadaczami wagonów (WK) ulepszenie systemu monitorowania i śledzenia Warunki wstępne efektywne kosztowo wdrożenie i łatwe przejście podczas wdrażania TAF należy uwzględnić informatyczny cykl życia zgodność z innymi tekstami prawnymi (np. OPE TSI) i wymogami w zakresie bezpieczeństwa odpowiednia równowaga pomiędzy regulacją a samoregulacją silniejsze zaangażowanie CEO i CIO jest niezbędne w celu zapewnienia podejmowania odpowiednich decyzji w zakresie IT oraz finansowania 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Czego zainteresowane strony oczekują od TAF TSI? Oczekiwane skutki pozytywne (na podstawie informacji zwrotnych z 4 warsztatów regionalnych) poprawa jakości danych => podejmowanie lepszych decyzji i skuteczniejsza praca podmioty mogą się komunikować za pomocą zharmonizowanych protokołów łatwiejszy dostęp do informacji, uproszczona wymiana informacji => zwiększenie efektywności harmonizacja i optymalizacja procesów (np. procesu składania wniosków) konwergencja między głównymi podmiotami– przedsiębiorstwami kolejowymi (RU), zarządcami infrastruktury (IM) i posiadaczami wagonów (WK) ulepszenie systemu monitorowania i śledzenia 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Czego zainteresowane strony oczekują od TAF TSI? Warunki wstępne efektywne kosztowo wdrożenie i łatwe przejście podczas wdrażania TAF należy uwzględnić informatyczny cykl życia zgodność z innymi tekstami prawnymi (np. OPE TSI) i wymogami w zakresie bezpieczeństwa odpowiednia równowaga pomiędzy regulacją a samoregulacją silniejsze zaangażowanie CEO i CIO jest niezbędne w celu zapewnienia podejmowania odpowiednich decyzji w zakresie IT oraz finansowania 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Jakie wnioski wyciągnęliśmy do tej pory? Trudno jest oddzielić skutki i wyzwania związane z wdrażaniem TAF od globalnego środowiska informatycznego na szczeblu przedsiębiorstwa. Przestarzałość istniejących systemów IT daje możliwość połączenia TAF z nowymi inwestycjami IT.  Sugerowane działanie: w ramach komunikacji z podmiotami sektora kolejowego krajowe punkty kontaktowe (NCP) powinny rozważyć reorganizację systemów IT zgodnie z ich cyklami życia w taki sposób, aby zapewnić ich zgodność z TAF. Zarządcy infrastruktury (IM) mogą napędzać proces wdrożeniowy w odniesieniu do funkcji RU-IM (uwaga: przedsiębiorstwa kolejowe (RU) również powinny wykazywać się inicjatywą).  Sugerowane działanie: koordynacja wdrażania TAF jest potrzebna nie tylko pomiędzy państwami członkowskimi, lecz także w ramach państw członkowskich („Jakich korzyści mogę oczekiwać, jeśli zaczynam inwestować w TAF, ale moi partnerzy nadal czekają?”). Stopień złożoności systemów (narzędzi) IT powinien być proporcjonalny do potrzeb informacyjnych (zgodnie z rodzajem przedsiębiorstwa i działalnością biznesową). Problemy finansowe nie wydają się być główną przyczyną niewdrażania.  Sugerowane działanie: podmiotom sektora kolejowego, które mają problemy finansowe, ERA zaoferuje (za pośrednictwem NCP) odpowiednie możliwości finansowania, np. EBI, CEF lub fundusze strukturalne. Podmioty branżowe nie mają dostatecznej wiedzy na temat możliwości zastosowania i zawartości technicznej TAF TSI.  Sugerowane działanie: ERA powinna kontynuować (razem z NCP) rozpowszechnianie WS. Szczególną uwagę należy zwrócić na zapewnienie silniejszego zaangażowania CEO i CIO w celu zagwarantowania podejmowania odpowiednich decyzji w zakresie IT oraz finansowania (celowe rozpowszechnianie informacji). 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Zespół telematyczny ERA Dziękujemy za uwagę! Państwa ZESPÓŁ TELEMATYCZNY ERA kornel.nagy@era.europa.eu mickael.varga@era.europa.eu 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)