1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
„Programowanie czas zacząć”
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
INFORMACJA O REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH LUB BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA NA ROK SZKOLNY 2018/2019.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Zapis prezentacji:

„Szkoła możliwości”. Podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017.

1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.

88 organów prowadzących 307 szkół 1 991 653 zł.

2. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.

Czy zatem programowania powinno się uczyć od najmłodszych lat? „[…] programowanie jest alfabetem XXI w.” Marc Prensky* Czy zatem programowania powinno się uczyć od najmłodszych lat?

nauka programowania w szkołach szerokopasmowy Internet w szkołach program „Aktywna Tablica”

Założenia pilotażu Cel szczegółowe pilotażu: Czas pilotażu: 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w praktyce szkolnej wprowadzenia programowania do szkół w formie innowacji pedagogicznej.  Cel szczegółowe pilotażu: Testowanie dostępnych rozwiązań wprowadzających nauczanie programowania do edukacji formalnej, w tym programów nauczania opartych na projekcie nowej podstawy programowej oraz rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli, Uruchomienie narzędzi wsparcia dla nauczycieli informatyki i edukacji wczesnoszkolnej ułatwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego.

3.Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości

Szkoła wiodąca „PRYM” „Nauczyciel wychowujący do wartości” Promowaniu idei wolontariatu szkolnego Wycieczki do miejsc historycznych związanych z dziedzictwem kulturowym

połączenie programu wychowawczego i programu profilaktyki w jeden dokument zawierający treści wychowawcze i profilaktyczne Zwiększenie dodatku funkcyjnego  dla nauczycieli pełniących funkcję wychowawcy klasy

4. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

wprowadzanie systemu dualnego w szkołach w kształceniu zawodowym doradztwo zawodowe uzależnienie finansowania branżowego szkolnictwa od zapotrzebowania na rynku pracy wprowadzanie systemu dualnego w szkołach w kształceniu zawodowym

Centra Kształcenia Praktycznego w każdym powiecie opinie urzędów pracy o kształceniu w zawodzie utworzenie „Korpusu Fachowców” Fundusz Rozwoju Edukacji Zawodowej (FREZ)

Najważniejsze założenia do zmian w systemie oświaty

Zmiany struktury szkolnictwa 8-letnia szkoła podstawowa, 4-letnie liceum ogólnokształcące, 5-letnie technikum 5 – letnia szkół branżowa Drugi stopień (2 lata) Pierwszy stopień (3 lata) Zmiany struktury szkolnictwa

wprowadzenie diagnozy funkcjonalnej jako podstawy wsparcia dziecka z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF). powołanie wiodących poradni psychologiczno-pedagogicznych placówka specjalistyczna

zwiększenie wsparcia małych szkół oraz wzmocnienie roli małych szkół jako ośrodków kulturalno-społecznych współpraca z organizacjami pozarządowymi

wprowadzenie obowiązku oceny pracy nauczycieli i rozszerzenie trzystopniowej skali oceny pracy nauczyciela uwzględnienie udziału doradcy metodycznego w procedurach awansu zindywidualizowanie długości ścieżki awansu nauczyciela w zależności od jakości pracy nauczyciela wydłużenie pierwszego stażu z 9 miesięcy do 1 roku i 9 miesięcy, zindywidualizowanie długości ścieżki awansu nauczyciela w zależności od jakości pracy nauczyciela przygotowanie oferty doskonalenia zawodowego dla np.(…) asystenta ucznia obcojęzycznego w Krajowy Plan Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli

Co Nas czeka od września….

Od 1 września 2016 r. wszystkie dzieci 6-letnie oraz wszystkie chętne dzieci 5-letnie i 4-letnie mają mieć zapewnione miejsce realizacji wychowania przedszkolnego. Nauka pisania wraca do zerówek Od września obowiązuje również podstawie programowej wychowania przedszkolnego uwzględniono umiejętności z zakresu czytania i przygotowania dzieci do nabywania umiejętności pisania, a także umiejętności matematycznych jako umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w szkole. Nowelizacja dostosuje również wymagania do możliwości psychofizycznych i komunikacyjnych oraz tempa rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych, w tym dzieci z ograniczeniami wynikającymi z niepełnosprawności Od 1 września 2016 r. zniesienie obowiązku prowadzenia „godzin karcianych” w ramach innych zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły. Oceny z religii i etyki znajdą się na świadectwie Od 1 września 2016 r. uczeń, który uczęszcza zarówno na religię, jak i na etykę, otrzyma na świadectwie oceny z obu tych przedmiotów. Obie wliczać się też będą do średniej.

Z dniem 1 stycznia 2017 r. absolwent będzie mógł wnieść odwołanie od wyniku weryfikacji sumy punktów z części pisemnej egzaminu maturalnego do Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego . Odwołanie będzie wnoszone za pośrednictwem dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o wyniku weryfikacji sumy punktów. Możliwość wykonania fotografii pracy egzaminacyjnej podczas dokonywania wglądu z dniem 12 lipca 2016 r. Możliwość ta dotyczy egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie. Od 1 września 2016 r. nowe standardy pracy i wyposażenia młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych i ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych Od 6 kwietnia 2016 r. każdy wyjazd w okresie wolnym od zajęć szkolnych, tj. w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni organizowany jest podlega zgłoszeniu właściwemu kuratorowi oświaty, ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku. Dopuszczalne formy wypoczynku w kraju lub za granicą to w szczególności: kolonie, półkolonie, zimowiska, obozy i biwaki.

 Zmiany w zakresie rekrutacji od 1 września 2016 r. Wobec rezygnacji z przeprowadzania sprawdzianu w klasie VI szkoły podstawowej wynik tego sprawdzianu został zastąpiony nowym kryterium, tj. ocenami z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego wymienionymi na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej. Terminy składania dokumentów, do: 1)publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego i klas pierwszych publicznych szkół podstawowych - określa do końca stycznia organ prowadzący; 2)publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas pierwszych publicznych gimnazjów, klas pierwszych publicznych szkół ponadgimnazjalnych i na semestr pierwszy publicznych szkół policealnych - określa do końca stycznia właściwy kurator oświaty. Z dniem 1 stycznia 2017 r. oceny pracy dyrektora dokonywać będzie organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę Od 1 kwietnia 2016 r. każdy wyjazd w okresie wolnym od zajęć szkolnych, tj. w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni organizowany jest podlega zgłoszeniu właściwemu kuratorowi oświaty, ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku. Dopuszczalne formy wypoczynku w kraju lub za granicą to w szczególności: kolonie, półkolonie, zimowiska, obozy i biwaki.

NOWOŚCI W KONKURSACH PRZEDMIOTOWYCH

„Szkoła możliwości”= szkoła z wyobraźnią „Stawianie nowych pytań, ukazywanie nowych możliwości, rozpatrywanie starych problemów z nowego punktu widzenia wymaga twórczej wyobraźni i oznacza prawdziwy postęp w nauce” Albert Einstein

Innowacja niejedno \ ma imie Rekomendacje Podkarpackiego Kuratora Oswiaty (inowacja z plusem) dla „modelowych” innowacji

PROGRAMY EDUKACYJNE W dniach 29 sierpnia - 30 listopada 2016r. będzie można składać wnioski o dofinansowanie w ramach działania 3.2. "innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji Cyfrowej" Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Ze środków unijnych przeznaczonych na konkurs 124 211 127,00 zł

ROK WOLONTARIATU

Małgorzata Rauch