CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Advertisements

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. G. Morcinka ul. Jankowskiego Ruda Śląska Tel/fax (032)
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE NOWĄ FORMĄ ZDOBYWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH Opracowanie: Luiza Monika Truchel ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Jana Ruszkowskiego.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
UL. PERLA ŁÓDŹ TEL./FAX (042)
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
System edukacji w Polsce
zmiany od września w naszych placówkach
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
NABÓR W POWIECIE KOŚCIERSKIM ROK SZKOLNY 2017/2018
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
kształcących w zawodach
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
SYSTEM EDUKACJI W WIELKIEJ BRYTANII
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
CV Liceum Ogólnokształcące
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Baza technodydaktyczna System oświaty w Finlandii Kształcenie w szkołach zawodowych Nabór do szkół zawodowych Baza technodydaktyczna System oceniania w szkole zawodowej Dokumentacja szkolna

System oświaty w Finlandii Szkoła podstawowa - 9 lat Szkoła zawodowa – AMMATTIOPISTO - 3 lata Liceum ogólnokształcące – 3 lata Po szkole zawodowej można iść na studia (po zdaniu egzaminów występnych) Po liceum ogólnokształcącym Z MATURĄ, uczeń uzyskuje dodatkowe punkty gwarantujące przyjęcie na studia Nauka jest bezpłatna, nie ma rozróżnienia na ZSZ i technikum Szkoła zapewnia pomoc dydaktyczną oraz wsparcie finansowe – bezpłatne posiłki, podręczniki, dowóz do szkoły

Kształcenie w szkołach zawodowych Program modułowy Zawodu uczy się na programach modułowych, z czego 80% to kształcenie praktyczne i 20% ogólne Przedmioty ogólne Matematyka, fizyka, chemia, biologia, j. angielski, fiński lub szwedzki - do wyboru przez szkołę wspomagająco dla zawodu, liczba przedmiotów zależy od zawodu Język angielski zawodowy W szkole zawodowej dodatkowo realizowany jest język angielski zawodowy (branżowy) W cyklu kształcenia istnieje możliwość dobrania dodatkowych przedmiotów

Nabór do szkół zawodowych Szkoły zawodowe znajdują się pod bezpośrednią opieką Ministerstwa Edukacji Są to szkoły zrzeszone w federacjach szkolnych na danym terytorium Zdecydowana większość uczniów - powyżej 60% - wybiera szkoły zawodowe Istnieje system doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych Fińska szkoła zawodowa ma określoną liczbę miejsc i tylko tylu uczniów może przyjąć

Nabór do szkół zawodowych Uczniowie słabsi i niezdecydowani na zawód mogą zostać przyjęci na 1 dodatkowy rok – do obserwacji zajęć oraz na zajęcia wspierające Przy naborze do szkół brane są pod uwagę oceny z kształcenia podstawowego Każde dziecko musi być przyjęte do jakiejś szkoły - w marcu w elektronicznej rekrutacji wybiera 3 zawody, które chciałoby wykonywać Nie ma szkół prywatnych

Baza TechnoDydaktyczna Pełne wyposażenie technodydaktyczne zapewnia państwo Uczniowie poza nauką w szkole odbywają praktyki zawodowe w przemyśle w 3 klasie – co najmniej 1 miesiąc Uczeń szkoły zawodowej musi mieć potwierdzone certyfikatem nabyte umiejętności po klasie drugiej, co warunkuje praktykę W ramach działalności gospodarczej uczniowie szkół zawodowych wykonują płatne usługi, (szkoła w RAAHE roczny budżet dochodów własnych - 2 mln. Euro)

Baza technodydaktyczna Pracownie i warsztaty wyposażone są w komputery, projektory, tablice interaktywne, kamery, rzutniki oraz sprzęt odpowiedni do nauki zawodu

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna Nauczyciele zawodu posiadają zazwyczaj doświadczenie z przemysłu

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

Baza technodydaktyczna

System oceniania w szkole zawodowej Rok podzielony jest na 5 semestrów do 40 dni nauki każdy Nauka rozpoczyna się 15 sierpnia, kończy 31 maja Kształcenie obejmuje 120 kredytów (kursów) obowiązkowych – z czego 90 kończy się praktycznym egzaminem (1 kredyt -30 godzin) 20 kredytów to przedmioty obowiązkowe ogólne, 10 kredytów to przedmioty wybierane przez ucznia 90 kredytów kształcenia zawodowego to kształcenie praktyczne, w tym 20 kredytów – staże u pracodawcy 2 kredyty przeznaczone są na pracę końcową i 5 kredytów na przedsiębiorczość

System oceniania w szkole zawodowej Absolwenci szkoły zawodowej mogą podjąć studia w wyższej szkole zawodowej po zdaniu egzaminów wstępnych System oceniania jest elektroniczny, świadectwa wydawane są po trzecim roku kształcenia Nad zaliczeniem kredytów obowiązkowych czuwa sekretariat szkoły

Dokumentacja szkolna Szkolna baza danych jest rozbudowana i zawiera: dane osobowe uczniów i nauczycieli modułowe programy nauczania, modułowy układ godzin, system przekazu informacji między dyrekcją szkoły, a nauczycielami kalendarz wydarzeń formy dokształcania nauczycieli system oceniania i klasyfikacji rocznej

Dziękuję za uwagę