Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Rodzic jako doradca zawodowy
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
czyli zostań kowalem swojego losu
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Małgorzata Bogdanowicz
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Moja przedsiębiorczość
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
w praktyce pedagogicznej
Szkoła Podstawowa nr 94 im. I Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego.
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11 Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego Warszawa ul. Odrowąża.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Projekty zrealizowane w ZS1
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji 4rd Transnational Project Meeting, Poznań, 17-22.10.2016

Przedmiot „ Podstawy przedsiębiorczości” realizowany jest w szkołach ponadgimnazjalnych: Liceum Ogólnokształcące (60 godzin) Technikum (60 godzin) Zasadnicza Szkoła Zawodowa (30 godzin).

Definicja przedsiębiorczości – „najczęściej przedstawiana jest jako zespół cech osobowościowych oraz proces. Rozpatrując przedsiębiorczość przez pryzmat cech przedsiębiorcy można określić 6 głównych obszarów analizy: Wiara we własne siły. Zorientowanie na rezultaty. Podejmowanie ryzyka. Przywództwo. Oryginalność Myślenie przyszłościowe”. („Być przedsiębiorczym” Podręcznik)

Słownik języka polskiego: „Przedsiębiorczość polega na poszukiwaniu zmiany i jej wykorzystaniu dla osiągnięcia korzyści. Ważnym elementem przedsiębiorczości jest podatność na innowacje i skłonność do podejmowania ryzyka w warunkach niepewności”.

Cel kształcenia Rozwijanie i wzmacnianie u uczniów cech człowieka przedsiębiorczego: Pozytywne nastawienie do życia, Poczucie możliwości wywierania wpływu na otoczenie, Umiejętność komunikowania się i współpracy w grupie, Umiejętność podejmowania decyzji w warunkach ryzyka, Gotowość do ponoszenia skalkulowanego ryzyka, Umiejętność negocjacji, Konsekwencja w działaniu, Kreatywność i zdolność twórczego rozwiązywania problemów, Umiejętność analizy sytuacji, Pewność i zdecydowanie w działaniu Odporność na stres Elastyczność w działaniu. („Być przedsiębiorczym” podręcznik)

Metody i narzędzia dydaktyczne: Metody podające (wykład i pogadanka), Metody aktywizujące (burza mózgów, metaplan, drzewo decyzyjne, debata, dyskusja, wywiad, sesja plakatowa, analiza przypadku, gry dydaktyczne – symulacje, drama – odgrywanie ról, projekt edukacyjny).

Lista umiejętności przedsiębiorczych Rozwinięte kompetencje społeczne – umiejętność komunikowania się, współpracy w grupie, umiejętność negocjacji, elastyczność, pewność siebie, zdecydowanie, pozytywne nastawienie do życia, zaangażowanie, entuzjazm. Umiejętność łączenia wiedzy z różnych dziedzin. Kreatywność. Wytrwałość – zdolność do podejmowania długotrwałego ryzyka, konsekwencja w działaniu. Refleksyjność – uczenie się na błędach. Otwartość na nowe doświadczenia. Umiejętność działania w trudnych warunkach – podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka, szacowanie i akceptacja ryzyka.