Kompleksowa obsługa gościa hotelowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie Produkcja Serwis Sprzedaż
Advertisements

Opracowała: Irena Kisielewska
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
niemiecki z ekonomią w tle
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Technikum im. Karola Wojtyły w Sułkowicach
MobilePay System autoryzacji płatnego dostępu do usług internetowych.
Program Obsługi Hoteli
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Temat: Organizacja Spotkań i Przyjmowanie Delegacji
Cena: 59 zł brutto To prosty w obsłudze program komputerowy do generowania dokumentów sprzedaży za towary i usługi, przelewów bankowych i dokumentów kasowych.
W obiekcie hotelarskim
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
UWAGA !!! Zaangażowanie się w główny projekt nie wyklucza możliwości zrealizowania, w ramach tego samego projektu, jednego z trzech działań dodatkowych.
Rezerwacja pozycji wypożyczonych INSTRUKCJA. Zarezerwować można pozycję przeznaczoną do wypożyczania która ma status wypożyczona, zamówiona, w opracowaniu.
Zarządzanie projektami
„Jeśli będziesz mi mówił – zapomnę
Instalacja programu Wymagane składniki: System Chart
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Czyli wystawienie zlecenia i jego realizacja (okulary korekcyjne).
Dotacje działalność pożytku publicznego
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Obsługa zaliczek. Czyli wystawianie paragonu fiskalnego dla zaliczki i paragonu końcowego.
STANDARYZACJA W HOTELARSWIE
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
JESIENNO- ZIMOWY PAKIET POBYTOWY DLA DWOJGA. W PAKIECIE: Dwie doby w przestronnym dwuosobowym pokoju Studio Dwa śniadania w formie szwedzkiego stołu Rozgrzewająca.
Jak działa program ? Karta Turkusowa Od pierwszego pobytu w Club Med Karta Srebrna 8000 E albo 80 noclegów w ciągu ostatnich 3 lat Karta Złota E.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Prezentacja usługi Przelewów Masowych dla
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Klasyfikacja usług hotelarskich
Kontrola sprzedaży, zysków, remanent, rejestry VAT, raport kasowy.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
eDeklaracje – dla podatnika
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
TECHNIK HOTELARSTWA.
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
Zamawianie i rezerwacja książek przez Internet
1 Elektroniczny Obieg Dokumentów Akademia im. Jana Długosza W Częstochowie Dofinansowanie projektu badawczego.
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących.
Schemat organizacyjny
ZAWÓD KELNER Szkoła – Zawód – Praca.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Raport obrotów - wzór Służy do sprawdzenia czy wszystkie dokumenty są w systemie (np. zwroty, przerzuty) Aby spełniał swe zadanie – musi być uzupełniany.
BEZPIECZNY WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY LATO 2015 JAK WYBRAĆ DOBRĄ I BEZPIECZNĄ OFERTĘ DLA SWOJEGO DZIECKA ?
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
rola fachowego doradcy
Bezgotówkowe formy rozliczeń.
KONKURS GRANTOWY SAMORZĄDU STUDENTÓW. Ogólne zasady (regulamin samorządu studentów) 1. Komisja Grantowa odrzuca wniosek, jeżeli nie zostało złożone sprawozdanie.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu. Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Novotel Katowice Centrum **** Oferta pokoje 2016 „Idea” Danuta Bujak.
Dr inż. Karolina Bondarowska
LIKWIDACJA NISKIEJ EMISJI – PROGRAM SMOG STOP
Program „Maluch 2013”edycja 2
REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH
Słownik polsko-angielski HOTELARSTWO
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
Dotychczasowe numery rachunków zostaną zamknięte 31 grudnia 2017 r.
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Kompleksowa obsługa gościa hotelowego Projekt Kompleksowa obsługa gościa hotelowego Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Organizacja i technika pracy w hotelarstwie Czynności pracowników hotelu związane z kompleksową obsługą gości hotelowych. Czynności związane z przyjęciem rezerwacji. Czynności związane z przyjęcie gości do hotelu. Czynności związane z opieką nad gośćmi w trakcie pobytu w hotelu. Czynności związane z rozliczeniem i wymeldowaniem gości. Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Organizacja i technika pracy w hotelarstwie Rezerwacja Usługa hotelarska składa się z: usług podstawowych usług dodatkowych nocleg wyżywienie uzupełniające fakultatywne towarzyszące Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Czynności związane z przyjęciem rezerwacji. Rezerwacja usług podstawowych Rezerwacja usług dodatkowych Zakończenie procesu rezerwacji – tj.: sporządzenie i wysłanie potwierdzenia rezerwacji do klienta, sporządzenie i wysłanie innych dokumentów wymaganych w zamówieniu np.: kosztorysu. Wykonanie innych czynności związanych z rezerwacją Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Rezerwacja usług podstawowych – etapy: Spisanie danych dotyczących rezerwacji pobytu na formularzu rezerwacyjnym. Sprawdzenie możliwości rezerwacji pobytu, w terminie wskazanym przez rezerwującego, w grafiku rezerwacji. Zarezerwowanie pobytu - czyli naniesienie rezerwacji na grafik rezerwacji. Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Organizacja i technika pracy w hotelarstwie Rezerwacja usług dodatkowych – etapy: Sprawdzenie możliwości zarezerwowania usług dodatkowych zgodnie z zamówieniem. Zarezerwowanie usług dodatkowych. Zakończenie procesu rezerwacji – czyli: sporządzenie i wysłanie potwierdzenia rezerwacji do klienta, sporządzenie i wysłanie innych dokumentów wymaganych w zamówieniu np.: kosztorysu. Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Organizacja i technika pracy w hotelarstwie Wykonanie innych czynności związanych z rezerwacją – etapy: Poinformowanie odpowiednich służb o przyjeździe gości np.: grupy, VIP-a. Wykonanie dodatkowych czynności związanych z przyjęciem rezerwacji np.: przygotowanie i wysłanie zaproszenia, przygotowanie wstawki i listu powitalnego dla VIP-a. Przygotowanie dokumentów do zameldowania w przypadku grupy. Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Rezerwacja –Dokumenty Formularz/Karta rezerwacji Grafik dysponenta/rezerwacji Potwierdzenie rezerwacji Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Czynności związane z przyjęciem gości do hotelu. Sprawdzenie, w grafiku rezerwacji, czy była dokonana rezerwacja. Zameldowanie gości czyli wypełnienie karty meldunkowej lub wpisanie danych gościa do księgi meldunkowej. Wypełnienie karty pobytu. Poinformowanie gościa o usługach świadczonych w hotelu i gastronomii. Wydanie gościowi karty pobytu oraz kluczy. Otwarcie rachunku gościa. W przypadku grupy dokumenty przygotowuje się przed przyjazdem gości, a klucze i uproszczone karty pobytu wydawane są pilotowi. Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Przyjęcie gości do hotelu - Dokumenty Karta meldunkowa/Księga meldunkowa Grafik dysponenta/rezerwacji Karta pobytu Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Czynności związane z opieką nad gośćmi w trakcie ich pobytu w hotelu. Przyjmowanie zleceń na usługi dodatkowe np.: budzenie, pranie, dodatkowe sprzątanie pokoi, usługa room service, organizacja przerw kawowych, opieka nad salami konferencyjnymi itp. Spełnianie życzeń gości np.: wezwanie taksówki, łączenie rozmów telefonicznych, Udzielanie informacji. Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Pobyt gości w hotelu - Dokumenty NP.: Druk message Kontrolka sejfu depozytowego Zlecenie prania Zlecenie usługi room service Kwit przechowalni bagażu Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Czynności związane z rozliczeniem i wymeldowaniem gości ustalenie zakresu płatnych usług z których goście korzystali, przedstawienie do wiadomości i akceptacji rachunku wstępnego. Rozliczenie pobytu gości. Odebranie kluczy. Ustalenie Statusu dokumentu potwierdzającego zapłatę (paragon fiskalny, faktura VAT). Ustalenie formy płatności Zamknięcie rachunku gościa Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Ustalenie formy płatności gotówka wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę, przyjęcie pieniędzy, wydanie dokumentu potwierdzającego wydanie reszty. karta płatnicza Przyjęcie karty płatniczej i jej sprawdzenie, Wprowadzenie karty do czytnika POS, Uzyskanie autoryzacji. Wydruk voucheru z POS i podpis gościa, wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę. Przelew wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę, Wysłanie dokumentu potwierdzającego zapłatę do płatnika, Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Rozliczenie i wymeldowanie gości - Dokumenty Rachunek wstępny Paragon fiskalny Faktura VAT Organizacja i technika pracy w hotelarstwie

Organizacja i technika pracy w hotelarstwie  Dziękuję za uwagę Organizacja i technika pracy w hotelarstwie