Matura z matematyki w 2015 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Matura z matematyki w roku 2015
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
I LO Bytów STRATEGIA DZIAŁANIA:  CEL  ETAP (STUDIA)  ETAP (REKRUTACJA)  ETAP (MATURA)  DZIEŃ DZISIEJSZY.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian szóstoklasisty
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zapis prezentacji:

Matura z matematyki w 2015 roku Praca z informatorem – kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa Agnieszka Perczak perczak@womczest.edu.pl

Kierunki realizacji polityki oświatowej Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych

Zmiana w zapisach podstawy programowej. Nowe uwarunkowania Zmiana w zapisach podstawy programowej. Zmiana w sposobie realizacji podstawy programowej. Zmiana w formule egzaminu maturalnego. Dobre recenzje zmian dokonanych w arkuszu dla poziomu podstawowego: nauczycieli w szkołach, nauczycieli akademickich, uczniów.

Centralny Zespół Ekspertów Matematycznych Przez prawie trzy lata opracowywał propozycję zmian. Testowane były różne koncepcje struktury egzaminu i rodzajów zadań. W wyniku analizy opracowań wyników testowania i wielogodzinnych dyskusji zaproponowano koncepcję egzaminu, która znalazła odzwierciedlenie w Informatorze.

http://www. cke. edu. pl/index http://www.cke.edu.pl/index.php/aktualnosci-left/101-sprawdzian-2015-matura-2015-przkladowe-zestawy-zadan/251-matura-2015-przykladowe-zestawy-zadan http://www.cke.edu.pl/files/file/Matura-2015/Informatory-2015/Matematyka_p.pdf

Wykorzystanie Informatora w szkole Przede wszystkim przeczytać i samodzielnie rozwiązać zadania . Wolno powielać. Warto skserować fragmenty np. treści zadań bez rozwiązań. Zwrócić uwagę na różne metody rozwiązań, również w kontekście dostosowania ich do możliwości uczniów swoich uczniów.

Zadania w Informatorze Zadania zamknięte. Zadania z kodowaną odpowiedzią. Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi. Zadania otwarte rozszerzonej odpowiedzi. …

Ważny zapis w Informatorze Zadania w Informatorze: nie wyczerpują wszystkich typów zadań, które mogą wystąpić w arkuszach egzaminacyjnych, nie ilustrują wszystkich wymagań z matematyki zawartych w podstawie programowej.

Jakie zadnia z kombinatoryki i rachunku prawdopodobieństwa?

Poziom rozszerzony

KOMBINATORYKA czyli o sztuce zliczania Czego uczyć? Jak uczyć? …może korzystając z pomysłów dr hab. Wojciecha Guzickiego

Podstawowe zasady kombinatoryczne Zasada równoliczności Przypuśćmy, że elementy dwóch zbiorów skończonych A i B można połączyć w pary (a, b) tak, ze spełnione są następujące własności: w każdej parze (a, b) element a należy do zbioru A i element b należy do zbioru B, każdy element zbioru A znajduje się w dokładnie jednej parze (a, b), każdy element zbioru B znajduje się w dokładnie jednej parze (a, b). Wówczas zbiory A i B maja tyle samo elementów: |A| = |B|.

Zasada równoliczności Ile jest liczb trzycyfrowych podzielnych przez 7 ? Ile jest liczb trzycyfrowych podzielnych przez 17 ? Ile liczb trzycyfrowych daje resztę 1 przy dzieleniu przez7 ? Ile liczb trzycyfrowych daje resztę 6 przy dzieleniu przez7 ? Ile liczb trzycyfrowych daje resztę 4 przy dzieleniu przez7 ?

Zasada dodawania Przypuśćmy, ze możemy wykonać dwie czynności. Pierwsza z nich kończy się jednym z m wyników, druga kończy się jednym z n wyników. Żaden z wyników pierwszej czynności nie jest jednocześnie wynikiem drugiej czynności. Załóżmy następnie, ze wykonujemy jedną z tych dwóch czynności. Otrzymamy wówczas jeden z m+ n wyników. Z reguły dodawania łatwo wynikają dwa ważne wzory (szczególne przypadki tzw. zasady włączeń i wyłączeń) |

Zasada mnożenia Przypuśćmy, ze możemy wykonać dwie czynności. Pierwsza z nich kończy się jednym z m wyników, Druga- niezależnie od wyniku pierwszej kończy się jednym z n wyników. Załóżmy następnie, ze wykonujemy obie czynności- najpierw pierwszą , a potem drugą. Otrzymamy wówczas jeden z m*n wyników. Wynikiem wykonania obu tych czynności jest oczywiście para (a, b), gdzie a jest wynikiem pierwszej czynności i b jest wynikiem drugiej czynności.

Reguła mnożenia i dodawania razem Pełen wykład dr. hab. Wojciecha Guzickiego na temat rozwiązywania zadań z kombinatoryki oraz 55 zadań do głębszej analizy wyślę zainteresowanym nauczycielom ( z sugestią Autora, żeby się nimi dzielić ) Proszę o maila na adres: perczak@womczest.edu.pl Dziękuję za uwagę