Autor: Monika Kocur N AUKA GOSPODAROWANIA WŁASNYMI FINANSAMI, C ZYLI A KCJA T YDZIEŃ D LA O SZCZĘDZANIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Światowy Dzień Oszczędzania 2009
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Światowy Dzień Oszczędzania
Konstruowanie budżetu domowego
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Analiza wyników ankiety
Prawa i obowiązki ucznia
Tydzień dla oszczędzania 2012r.. Temat 1 : Zakładanie konta bankowego. 1.Co to jest konto bankowe ? 2.Jaki jest najkorzystniejszy bank? 3.Czy trzeba być
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
r. Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku- Białej.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Sposoby spędzania wolnego czasu i poczucie bezpieczeństwa w szkole
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Quick-School.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Beata Toboła.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Elementy geometryczne i relacje
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
„Idź do sklepu H&M i kup sobie spodnie!“
Zapis prezentacji:

Autor: Monika Kocur N AUKA GOSPODAROWANIA WŁASNYMI FINANSAMI, C ZYLI A KCJA T YDZIEŃ D LA O SZCZĘDZANIA

W RAMACH PODJĘTEJ AKCJI PRZEPROWADZONE ZOSTAŁY NASTĘPUJĄCE DZIAŁANIA : Zaprojektowanie i wykonanie przez uczniów tablicy informacyjnej na temat przeprowadzanej akcji

P REZENTACJE MULTIMEDIALNE I REFERATY Przez cały okres trwania akcji w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości uczniowie prezentowali referaty bądź prezentacje multimedialne na temat pojęć związanych z bankowością oraz form oszczędzania np.: rola pieniędzy w gospodarce, zasady funkcjonowania banków, usługi bankowe, giełdy i rynek papierów wartościowych, wskaźniki giełdowe, zasady inwestowania, fundusze inwestycyjne, rynek ubezpieczeń itp. Zajęcia te przybliżyły uczniom tematykę związaną z bankowością i oszczędzaniem, nauczyły m.in.: rozpoznawać zabezpieczenia na banknotach, możliwości inwestowania zgromadzonych oszczędności oraz ukazały wpływ oszczędzania na życie człowieka. Zajęcia te cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów.

P REZENTACJE MULTIMEDIALNE

Usługi bankowe Zasady funkcjonowania banków Rola pieniądza w gospodarce Zasady inwestowania Giełdy Papierów Wartościowych Rynek ubezpieczeń

Z APROSZENIE EKSPERTA, ANALITYKA P OLSKIEGO P ORTALU F INANSOWEGO BANKIER.PL W ramach akcji TDO zaprosiliśmy gościa Wojciecha Boczonia analityka portalu finansowego BANKIER.PL. Lekcja miała formę pogadanki na temat kont osobistych, kart płatniczych oraz lokat dla młodzieży w przedziale wiekowym 13 – 17 lat. Uczniowie klas pierwszych liceum oraz ich młodsi koledzy mieli okazję zapoznać się z możliwościami zakładania kont osobistych, tzw. haczykami przy wyborze konta lub lokaty jak również z korzyściami i zagrożeniami związanymi z bankowością elektroniczną. Uczniowie mieli możliwość zadawania pytań do eksperta na nurtujące ich pytania związane z oszczędzaniem.

Z APROSZENIE EKSPERTA, ANALITYKA P OLSKIEGO P ORTALU F INANSOWEGO BANKIER.PL

A NKIETA Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów szkoły w pełni przygotowanej i zanalizowanej przez uczniów klasy IIIA LO na temat oszczędzania.

A NKIETA Czy aktualnie posiadasz oszczędności? Tak Nie Czy Twoi rodzice oszczędzają pieniądze? Tak Nie Czy uważasz, że oszczędzanie jest konieczne? Tak Nie Czy dostajesz kieszonkowe? Tak Nie Czy posiadasz swoje konto bankowe? Tak Nie Czy uważasz, że oszczędzanie to dobry pomysł? Tak Nie Czy Twoim zdaniem ludzie powinni oszczędzać? Tak Nie Czy odkładasz pieniądze na jakiś konkretny cel? Tak Nie Czy potrafisz odmówić sobie wydania pieniędzy na przyjemności, gdy masz na celu kupienie czegoś konkretnego Tak Nie Na co wydajesz najczęściej swoje pieniądze? …………………………………………………………………………………… Czego sobie odmawiasz oszczędzając? …………………………………………………………………………………… Jeśli nie oszczędzasz, czy w najbliższym czasie planujesz zacząć? Tak Nie Na co wydasz/wydałbyś zaoszczędzone pieniądze? …………………………………………………………………………………… Z którą z poniższych tez się zgadzasz? Wybierz jedną z odpowiedzi: Posiadanie oszczędności jest dobre, gdy ma się możliwość oszczędzania Posiadanie oszczędności jest możliwe nawet przy niskich dochodach Jesteś uczniem: Gimnazjum Liceum Płeć: Kobieta Mężczyzna

A NKIETA - WNIOSKI

NR ZADANIA GIMNAZJUM KOBIETYMĘŻCZYŹNI TAKNIETAKNIE 181%19%84%16% 29%91%84%16% 366%34%72%28% 445%55%60%40% 59%91%16%84% 691%9%94%6% 781%19%92%8% 872%28%78%22% 966%34%78%22% 1288%12%84%16% NR ZADANIA LICEUM KOBIETYMĘŻCZYŹNI TAKNIETAKNIE 160%40%64%36% 293%7%93%7% 386%14%78,5%21,5% 433%67%73%28,5% 513%87%19%81% 693%7%90%9,5% 793%7%90%10% 873%27%69%31% 973%27%91%9% 1280%20%

A NKIETA - WNIOSKI Z ankiety przeprowadzonej w ZSO 4 dotyczącej oszczędzania możemy dowiedzieć się wielu ciekawych opinii gimnazjalistów i licealistów. Większość uczniów odpowiadając na 1 pytanie stwierdziło, że posiada oszczędności. Kolejna odpowiedź nie była już tak zgodna. Ok 91 % chłopców w liceum uważa, że ich rodzice oszczędzają natomiast 91% dziewczyn gimnazjum się z tym nie zgadza. 70% pytanych sądzi, że koniecznie powinno się oszczędzać. Aż 75% wśród starszej młodzieży otrzymuje kieszonkowe, natomiast ok. 50% młodszych ankietowanych nie posiada, tego typów zasobów. W pytaniu 5 zdecydowana większość odpowiedziała, iż nie posiada konta bankowego. Młodzież prawie jednogłośnie stwierdziła, że oszczędzanie to dobry pomysł. Co więcej podobnie jak w poprzednim pytaniu ok. 90% uważa, że każdy powinien oszczędzać. Ok. 70% ankietowanych odkłada pieniądze na jakiś konkretny cel. Co ciekawsze większość sądzi, że potrafi odmówić sobie przyjemności by nie wydać pieniędzy. Twierdzi tak 81% licealistów, 88% chłopców i 66% dziewczyn gimnazjum. W pytaniu 10 dowiadujemy się na co przeciętna młodzież wydaje swoje pieniądz. I tutaj odpowiedzi są już bardziej zróżnicowane. Uczniowie gimnazjum płci męskiej 31,3% najwięcej wydaje na swoje zainteresowania, 21,5% na jedzenie, 13,7% na ubrania, 7,8% -słodycze, 3,9 na sprzęt sportowy.

A NKIETA – WNIOSKI CD U gimnazjalistek natomiast przedstawia się to zupełnie inaczej. Prawie połowa z nich, aż 45% najwięcej pieniędzy wydaje na ubrania, 17% -jedzenie, słodycze, 11% -kosmetyki, 4% - biżuteria, elektronika, 2% -sprzęt sportowy. U licealistów natomiast sytuacja przedstawia się następująco: 33% kobiet wydaje najwięcej na ubrania i jedzenie, 13% na kosmetyki i słodycze, 7% na imprezy. Zdecydowana większość mężczyzn najwięcej wydaje na ubrania i buty, następnie na jedzenie i inne przyjemności np. na gry. Okazuje się, że młodzież potrafi na wielu ciekawych rzeczach zaoszczędzić czego dowiadujemy się w pytaniu 11. Większa część gimnazjum mówi, że odmawia sobie słodyczy : aż 43% kobiet i 25,4% mężczyzn. 16% gimnazjalistek potrafi zaoszczędzić na jedzeniu i ubraniach. Tylko 11,7% niczego sobie nie odmawia. Ponad połowa licealistów zarówno kobiet i mężczyzn sądzi, że mogą odmówić sobie słodyczy by zaoszczędzić. Większość ankietowanych zgodnie odpowiada, że w najbliższym czasie planują oszczędzić. Młodzież ma wiele ambitnych marzeń które mogłyby się spełnić, dzięki oszczędzaniu. U licealistów są to już bardziej dojrzałe 33% za odłożone pieniądze kupiłaby samochód lub zainwestowaliby w podróże, 13% pytanych marzy o aparacie fotograficznym, 7% inwestycji w dom, szkołę i ubrania. 15,6% gimnazjalistów zainwestowałoby w gry lub motoryzacje, 7,8% w ubrania, 3,9% w telefon, tylko 1,9% w jedzenie. Prawie połowa 40% gimnazjalistek wydawałoby pieniądze na ubrania, 30% na elektronikę i 23% nie wie jak mogłoby wykorzystać zaoszczędzone pieniądze. W 14 pytaniu zdecydowana większość pisze, że posiadanie oszczędności jest realne nawet przy niskich dochodach.

B LOGI Prowadzenie blogów w ramach akcji do którego zgłosiło się kilku uczniów.

G RA P IERWSZY MILION Udział w grze Pierwszy milion

Z ADANIE DOMOWE Zadanie domowe dla uczniów w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości polegające na ocenie usług trzech wybranych przez siebie banków pod kątem oferowanego konta ROR, lokaty 5000 zł na rok czasu oraz kredytu 5000 zł również na rok czasu. Zadanie miało na celu uświadomienie uczniom, iż banki są komercyjne, samofinansowane i ich oferta może się różnić w stosunku do innych banków, iż należy dopytywać o te kwestie które nie są zamieszczone w ulotkach i nie kierować się tzw. owczym pędem przy wyborze banku dla siebie, ponieważ oferta ma być dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta.

31 PAŹDZIERNIKA Ś WIATOWY D ZIEŃ O SZCZĘDZANIA W dniu 31 października, uznanym za Światowy Dzień Oszczędzania w szkole zawiesiliśmy plakaty wykonane przez uczniów, również na drzwiach wejściowych do szkoły oraz zostały przeprowadzane wywiady z uczniami klas gimnazjalnych przez ich starszych kolegów na temat oszczędzania oraz słuszności przeprowadzania takich akcji.

W YWIADY Film 1 Film 2 Film 3 Film 4 Film 5 Ze względu na rozmiar filmy oraz prezentacje multimedialne nie zostały dołączone do sprawozdania

C ERTYFIKAT - PODZIĘKOWANIE