Animacja społeczno – kulturowa jako specjalność kształcenia studentów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
Advertisements

OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI MIASTEM WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nauczania indywidualnego
Typy i rodzaje placówek
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
PROJEKT INTERDYSCYPLINARNY URZĘDU m.st. WARSZAWY WARSZAWA PRZYJAZNA SENIOROM Warszawa, kwiecień 2009 r.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
PRACA SOCJALNA.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Opracował J. Stryjkowski
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Katedra Katechetyki i Teologii Pastoralnej (sala 46) na którym powstają prace licencjackie i magisterskie... TEO-NORÓW prowadzone przez ks. Radosława Chałupniaka.
OFERTA III SEKTORA SKIEROWANA DO RODZIN W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM.
Indywidualne nauczanie
Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej ( ) Aktywna Pomoc Społeczna - Konferencja Pracowników Socjalnych 7-9 listopada.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
AKTYWNOŚCI SENIORALNE Fundacja Inicjatyw Społeczno – Kulturalnych FORUM LIDER LOKALNEJ KOALICJI NA RZECZ STAREGO PRZEDMIEŚCIA I GŁÓWNEGO MIASTA Fundacja.
„UMCS dla Samorządu”, Lublin r
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Co dalej…..
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
PORADNICTWO ZAWODOWE w WIELKIEJ BRYTANII
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
„Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie studia licencjackie (I stopnia)
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Działania podejmowane na rzecz dzieci romskich w ramach Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce na terenie woj. lubuskiego.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Pedagogika, studia II stopnia
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
Edukacja Fizyczna w Późnej Dorosłości specjalność na kierunku Wychowanie Fizyczne studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kształcenie specjalne
Komplementarność EFS z PO PŻ
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Animacja społeczno – kulturowa jako specjalność kształcenia studentów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

Animacja Społeczno – Kulturowa jest jedną ze specjalności na kierunku pedagogika – chodzi w niej o wychowawcze/edukacyjne oddziaływania w środowisku – głównie w obszarze i poprzez kulturę na płaszczyźnie szeroko rozumianej aktywności społecznej człowieka

Animacja Społeczno-Kulturowa jest więc Pedagogiką społeczną i pedagogiką twórczości – w której chodzi o pobudzanie do twórczych działań i takiej twórczej obecności człowieka: dzieci młodzieży, dorosłych i osób starszych – w przestrzeni życia społecznego. Jest więc to pedagogika stymulowania rozwoju społecznego i pobudzania społecznego uczestnictwa Często akcentuje się tu problematykę czasu wolego

Animacja Społeczno – Kulturowa charakterystyka pedagogiczna - umiejscowienie opieka wsparcie ped. społeczna - działania edukacyjne w społeczna pomoc środowisku ANIMACJA pobudzanie do działania KULTURA edukacja kulturalne (wychowanie) kulturowa twórczość kreatywność ped. twórczości - działania edukacyjne odkrywanie na gruncie dziedzin sztuki Animacja społ. – kult. pojęta głównie jako wychowanie uzyskuje swoją charakterystykę przede wszystkim na gruncie pedagogiki społecznej i pedagogiki twórczości

Akcentując w strukturze Animacji Społeczno Kulturowej zagadnienie kultury i sztuki należy powiedzieć iż: odwołuje się ona do uzdolnień i możliwości jakie posiada każdy człowiek - szczególnie widocznych w obszarze różnych sztuk ( muzyka, taniec, teatr, film, malarstwo, rzeźba itp), by je pobudzać i przy ich pomocy organizować środowisko życia człowieka. Chodzi tu jednak również o twórczą i aktywną obecność człowieka w środowisku lokalnym – jego miejscu życia

Uprawnienia do wykonywania jakiego zawodu zdobędziesz wybierając specjalność animacja społeczno-kulturowa?

Pedagog animacji kulturalnej według Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12.11.2012 w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy Dz. U. z dnia 19 listopada 2012 r. poz. 1268. z późn.zm numer zawodu 235911 dodatkowo przygotowanie pedagogiczne w rozumieniu §1, p.3 Rozporządzenia MEN z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (…) (Dz. U nr 50, poz.400 z późn.zm.)

numerem 2359 Other teaching professionals not elsewhere classified W Unii Europejskiej Zgodnie z Międzynarodowym standardem kwalifikacji ISCO-88 opracowanym przez Międzynarodową Organizację Pracy i rekomendowaną przez Eurostat do stosowania w krajach Unii Europejskiej pod numerem 2359 Other teaching professionals not elsewhere classified

Uprawnienia zdobyte są czasowe czy dożywotnie? Pedagogika animacja społeczno-kulturowa gwarantuje dożywotnie uprawnienia 

Potencjalne miejsca pracy

tradycyjne, instytucje miejsca pracy inne w przyszłości rzeczywiste instytucje i grupy własna działalność gospodarcza tradycyjne, instytucje

„TRADYCYJNE” Centrum Kultury Teatr Polski Pałac Młodzieży Młodzieżowe Domy Kultury Gminne Ośrodki Kultury Mass Media (Telewizja, Internet, Radio, Prasa) Biblioteki

Rzeczywiste Animacja społeczno-kulturalna jest metodą aktywizacji społecznej różnych środowisk. Ma na celu integrację wewnętrzną społeczności. Inicjuje ją animator bądź grupa animatorów, na zlecenie władz, stowarzyszeń społecznych lub wyznaniowych.

Animacja społeczna kulturowa to: oddziaływania, które mają na celu ułatwienie jednostce i grupie udziału w bardziej aktywnym i twórczym życiu, tworzenia kultury, łatwiejsze porozumiewanie się z innymi, współudział w życiu środowiska

udziału w bardziej aktywnym i twórczym życiu, tworzenia kultury, „życiu w społeczeństwie” zatem praca z kim?

Ale również

aktywnym i twórczym życiu osób m.in: w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w placówkach socjalizacyjnych w placówkach resocjalizacyjnych w stowarzyszeniach, fundacjach w domach pomocy społecznej w placówkach medycznych i leczniczych

Animacja społeczno-kulturowa to również:

Własna działalność gospodarcza organizacja wypoczynku dla biur turystycznych organizacja imprez dla zakładów pracy organizacja domowych zabaw rodzinnych prowadzenie własnego muzeum, organizacja i prowadzenie zabaw karnawałowych w szkołach , klubach,

Inne w „zależności od przyszłości”

Przygotowanie do pracy w zakresie różnych specjalności (ról) animatora społeczności lokalnych, animatora teatru, animatora tańca, animatora plastyki, animatora turystki i rekreacji, animatora arteterapii. animator zajęć fotograficznych

Studenci Animacji odbywają praktyki m.in. w: Centrum Kultury Teatr Polski Centrum Sztuki Współczesnej Centrum Promocji i Kultury Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury WOK, MDK, GOK, Pałac Młodzieży Telewizja Kujawy , Radio „Pik” Centrum Zabaw Rodzinnych „Family Park” Fundacja „Wiatrak” Biblioteki Świetlice środowiskowe

nie jest dla wszystkich!!! uwaga Nasza specjalność nie jest dla wszystkich!!! Zapraszam na nią ludzi którzy chcą aktywizować środowiska różnych grup. Nie musisz być liderem możesz być nawet nieśmiały ale musisz chcieć działać