„Podziel się Edukacją”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek- najlepsza inwestycja
Advertisements

Człowiek – Najlepsza inwestycja
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW „EUROPA W NASZEJ SZKOLE”
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE OFOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1984 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA ORGANIZACJA.
Aktywna edukacja.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
„Szkolne Centrum Nauki”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski otrzymał
Szkoła Współpracy.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
EUROPEAN VOLUNTARY SERVICE (EVS) CZYLI WOLONTARIAT EUROPEJSKI
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„ Wolontariat i prawo - z czym to się je
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

„Podziel się Edukacją” Fundacja „Kultury Świata”

Fundacja „Kultury Świata” (FKS) Co robimy? (www.kulturyswiata.org) Projekty współpracy na rzecz rozwoju (profilaktyka raka szyjki macicy w Senegalu) Projekty wolontariatu zagranicznego (jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego - Kamerun) Projekty edukacji globalnej (warsztaty międzykulturowe)

Międzynarodowa współpraca na rzecz rozwoju (MWR) Zasadniczym celem współpracy na rzecz rozwoju (ang. development cooperation) jest zredukowanie poważnych dysproporcji rozwojowych pomiędzy krajami rozwiniętymi a rozwijającymi się krajami Afryki, Azji, Ameryki Łacińskiej czy Europy Wschodniej. Źródło: www.gdrg.org.pl

Projekt w Senegalu (2011) Cel projektu: profilaktyka zachorowania na RSM i leczenie zmian przedrakowych u kobiet mieszkających na przedmieściach Dakaru Działania projektu: zakup specjalistycznego sprzętu, szkolenia dla personelu medycznego i dziennikarzy, akcja informacyjna w mediach, badania diagnostyczne

Wolontariat zagraniczny Wolontariat, którego celem jest wspieranie bezpośredniego zaangażowania polskich obywateli w pomoc mieszkańcom państw rozwijających się oraz upowszechnienie w polskim społeczeństwie wiedzy o problemach, z jakimi te państwa się zmagają. Żródło: www.polskapomoc.gov.pl

Projekt w Kamerunie (2010) Cel projektu: podniesienie kompetencji językowych dzieci i nauczycieli przedszkola w Bertoua (centralny Kamerun) Działania projektu: opracowanie i zakup materiałów edukacyjnych; interaktywne zajęcia języka ang. z dziećmi; interaktywne zajęcia języka ang. i warsztaty z nauczycielami

Program „Podziel się Edukacją” Założenie: Korepetytorzy – wolontariusze przekazują fundacji równowartość części swojego wynagrodzenia (min. jedna lekcja w miesiącu) na program stypendialny dla dzieci i młodzieży w Tanzanii i w Kambodży

Cel programu Powszechna edukacja to najlepsza droga do zbudowania mądrego społeczeństwa, które samo będzie potrafiło rozwiązywać swoje problemy. Stypendia dla młodzieży to nie pomoc doraźna, ale inwestycja w przyszłość o długofalowych skutkach.

Sposób przyznawania stypendiów Stypendyści zostaną wytypowani przez organizacje w krajach docelowych: Tanzania (Teachers’ Resource Center) Kambodża (Cambodian Children Orphanage for Learning & Training) Potrafią one lepiej ocenić potrzeby na miejscu i zagwarantują, że powierzone pieniądze zostaną wydane zgodnie z przeznaczeniem. Są to organizacje, z którymi FKS realizuje również inne projekty

Teachers’ Resource Center (TRC) Centrum Doskonalenia Nauczycieli działające przy urzędzie miasta w Moshi (północna Tanzania). Jest instytucją kształcącą nauczycieli wszystkich szkół (podstawowych i średnich) miasta i dystryktu Moshi. W 2011 roku pomogliśmy w odnowieniu budynków TRC

Cambodian Children Orphanage for Learning & Training (CCOLT) Sierociniec i szkoła nauki języka angielskiego usytuowane w biednej dzielnicy Phnom Penh (Kambodża). W sierocińcu na stałe przebywa około 20 wychowanków, w szkole uczy się około 120 dzieci i młodzieży. W 2011 zrealizowaliśmy wspólnie projekt wolontariatu zagranicznego. Wolontariuszka uczyła języka angielskiego w CCOLT.

Kto może wziąć udział w programie osoby, które dobrowolnie i świadomie zechcą sumiennie i systematycznie wykonywać pracę na rzecz FKS (programu) osoby bardzo dobrze znające język/i obce (doświadczenie w nauczaniu języków obcych nie jest warunkiem koniecznym) osoby specjalizujące się w innych dziedzinach, pragnące udzielać korepetycji (np. nauczanie historii, matematyki)

Schemat odpowiedzialności Fundacja Umowa o dzieło Korepetytor Fundacja nie ingeruje w relacje korepetytor – uczeń ! Korepetytor ustala z uczniem zasady współpracy (wysokość wynagrodzenia częstotliwość zajęć) jak przy klasycznych korepetycjach Uczeń UWAGA: Fundacja podpisuje z uczniem umowę o świadczenie usług edukacyjnych

Obowiązki wolontariusza rzetelne wykonywanie przyjętych na siebie zobowiązań systematyczny kontakt z koordynatorami programu – raz w miesiącu  przestrzeganie warunków umowy w, regulaminu oraz zapisów deklaracji

Prawa wolontariusza umowa, zaświadczenie o współpracy z FKS możliwość uczestniczenia w innych projektach FKS (np. wolontariat zagraniczny pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów) informacja o sposobie wydatkowania pieniędzy z programu – wysokość zgromadzonej sumy, jaka jej część to koszty operacyjne, a jaka wysokość stypendium; dostęp do raportów organizacji partnerskich informacja o działaniach realizowanych przez organizacje partnerskie możliwość korzystania z materiałów informacyjnych i edukacyjnych FKS kontakt z innymi osobami zaangażowanymi w projekty współpracy rozwojowej i edukacji globalnej FKS newsletter o warsztatach, szkoleniach i spotkaniach organizowanych przez FKS i inne instytucje współpracy rozwojowej i edukacji globalnej udział w spotkaniach z innymi uczestnikami programu, ekspertami w celu wymiany doświadczeń i rozwoju osobistego/zawodowego

Kiedy mogę zacząć współpracę? gdy znajdę ucznia i ustalę z nim warunki współpracy gdy upewnię się, że relacja z uczniem będzie trwała gdy ustalę z koordynatorem programu zakres i charakter moich obowiązków gdy podpiszę dokumenty programu (umowa, deklaracja, regulamin)

Kwestie formalne Deklaracja jest ważna pół roku od daty podpisania Ja, .... deklaruję wpłatę wartości .... zajęć korepetycji w miesiącu na konto Fundacji Kultury Świata (numer konta) na cele programu „Podziel się edukacją”. Deklaracja jest ważna pół roku od daty podpisania

Kwestie formalne: regulamin Opisuje zasady udziału w programie Określa prawa i obowiązki wolontariusza Regulamin podpisuje wolontariusz i przedstawiciel fundacji – obie strony powinny przestrzegać regulaminu Regulamin podpisywany jest w momencie wejścia do programu i obowiązuje przez cały okres uczestnictwa w programie

Kwestie formalne: umowa o dzieło Zawierana na pół roku Reguluje stosunki z fundacją Korepetytor musi dopilnować, żeby uczeń wpłacił należność za lekcje na konto fundacji (po pięciu lekcjach) – fundacja podpisze też z uczniem umowę o świadczenie usług edukacyjnych, która to ureguluje Fundacja wypłaca całość (pomniejszoną o podatek) korepetytorowi, który następnie wpłaca deklarowaną darowiznę Korepetytor przedstawia fundacji kartę pracy

Kwestie formalne: umowa o świadczeniu usług (fundacja – uczeń) Uczniowie powinni wpłacać opłaty za lekcje na konto fundacji, a zatem rozbudźmy w nich poczucie przynależności do programu! Podkreślajcie swój udział w programie i to, że uczeń też będzie jego częścią (np. w ogłoszeniu o korepetycjach) Umowa będzie głównie zobowiązywać ucznia do płacenia za zajęcia

FAQ Q: Czy szukając uczniów, powinnam/powinienem informować ich o programie? A: Nie ma takiego obowiązku, ale może to stanowić dodatkową zachętę dla potencjalnego ucznia. Poza tym działania promocyjne wskazane:)

Q: Czy mogę udzielać korepetycji online / w innym mieście Q: Czy mogę udzielać korepetycji online / w innym mieście? A: Oczywiście. Sprawy techniczne związane z udzielaniem korepetycji pozostają w gestii wolontariusza. Jeśli mieszkasz w innym niż Warszawa mieście, będziemy utrzymywać kontakt mailowy / telefoniczny/ przez Skype. Sprawy formalne (podpisanie umowy) można załatwić korespondencyjnie.

Q: Co jeśli uczeń zrezygnuje. A: Poinformuj koordynatora Q: Co jeśli uczeń zrezygnuje? A: Poinformuj koordynatora. Jeśli chcesz pozostać w programie, znajdź innego ucznia.

Q: Co jeśli zechcę wyjechać / przerwać działalność na jakiś czas i nie będę mieć dochodu? A: Żaden problem. Poinformuj nas, żebyśmy wiedzieli dlaczego ustały wpływy.

Q: Co jeśli chcę zrezygnować Q: Co jeśli chcę zrezygnować? A: Powiedz nam o swojej motywacji, rozważ inne aktywności w ramach Fundacji. Jeśli jesteś zdecydowana/-y, złóż pisemną rezygnację.

Jak inaczej mogę się zaangażować? - zostań ambasadorem programu, namów kilka osób do złożenia deklaracji, np. członków swojej rodziny, przyjaciół, znajomych - polub naszą stronę na portalu Facebook: http://www.facebook.com/FundacjaKulturySwiata - masz może jakiś inny pomysł ?

CZAS NA PYTANIA…

Jeśli masz do nas pytania, napisz: Koordynatorka Programu: alicja.minda@kulturyswiata.org Kwestie formalne: aleksandra.gutowska@kulturyswiata.org Poszukiwania ucznia: kinga.kozminska@gmail.com