Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Szamotuły za okres od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

Gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lipca 2013r.
facebook.com/zmgoapnasz kanał ZM GOAPZapisz kontakt.
Związek Międzygminny „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”
Gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Rychwał
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA
„REWOLUCJA ŚMIECIOWA”
SYSTEM Gospodarowania ODPADAMI KOMUNALNYMI W MIELCU mielec,
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH Sp. z o.o. w Mielcu
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH Sp. z o.o. w Mielcu
Politechnika Krakowska
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
Nowe regulacje prawne w gospodarce odpadami komunalnymi
System gospodarowania odpadami komunalnymi w Bytomiu
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
GOSPODARKA ODPADAMI W ŚWIETLE AKTUALNEGO PRAWA POLSKIEGO I UE ORAZ PLANOWANE ZMIANY Beata B. Kłopotek Łódź, 14 grudnia 2007 r.
Obowiązki gminy, rady gminy, wójta, burmistrza oraz prezydenta miasta w świetle znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Zarząd Województwa Łódzkiego
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA PODSTAWIE OPRACOWANIA REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W POZNANIU (LISTOPAD 2012r.) Urząd Gminy i Miasta,
GOSPODARKA ODPADAMI W GMINIE ORNONTOWICE OD 1 LIPCA 2013 r.
Regulamin utrzymania czystości i porządku w zakresie gospodarowania
Nowe zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z ustawy z 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych.
Spotkanie w sprawie gospodarki odpadami komunalnymi
Uchwała o Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminach – uchwała dostosowująca ten dokument do wymogów wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki.
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
„Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi”
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
NOWE ZASADY GOSPODARKI ODPADAMI W GMINIE POSTOMINO
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
REWOLUCJA ŚMIECIOWA Zadania i obowiązki wynikające ze zmian w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz z.
„O odpadach po nowemu” Zadania gmin oraz prawa i obowiązki mieszkańców w nowym systemie gospodarki odpadami w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu.
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Małgorzata Szymborska.
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Segreguj odpady według nowej zasady
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Cieszyn, dnia.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR 1 LIPCA 2013 r.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
Gospodarka odpadami na obszarze RZGW Gliwice
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
. Lipinki Łużyckie, r.. Liczba złożonych deklaracji 867 w tym:  Liczba deklaracji z segregacją670 /2198 osób /  Liczba deklaracji z brakiem.
1.Cel i podstawa prawna sporządzenia analizy. Analiza została przygotowana w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy Bestwina.
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Nowe obowiązki gmin wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Zmiany, które wymusiło nowe prawo I. I.Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. Z 2015 r. poz.87)
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
„Nowe zasady gospodarowania odpadami” Miejski Zakład Dróg i Zieleni Wołomin ul. Sienkiewicza 1.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
1 Roczne sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W POZNANIU.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Bytomiu Bytom, luty 2015 r.
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa –
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubliniec za 2013 rok.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
System gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Wadowice Wdrożenie – aspekty praktyczne.
NOWELIZACJA ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2012r., poz. 391 ze zm.) Urząd Gminy Brudzew.
PROJEKT PLANU GOSPODARKI ODPADAMI WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO za lata PROJEKT PLANU INWESTYCYJNEGO Zarząd Województwa Podlaskiego Białystok
ANALIZA STANU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE M IASTA I G MINY S ZAMOTU Ł Y PO ROKU OBOWI Ą ZYWANIA NOWEGO SYSTEMU OKRES OD 1 LIPCA 2013 R.
Gospodarka odpadami komunalnymi. opłata odpady umowa opłata odpady umowa opłata ZUO.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022 – cele i wyzwania w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Realizacja „Planu inwestycyjnego”
Nowe ramy prawne systemu gospodarki odpadami komunalnymi
PROJEKT PLANU GOSPODARKI ODPADAMI WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
Zapis prezentacji:

analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Szamotuły za okres od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r.

Region gospodarowania odpadami Miasto i Gmina Szamotuły została przypisana do III regionu gospodarowania odpadami zgodnie z zapisami PGO dla Woj. Wlkp. (Uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego Nr XXV/440/12 w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017 oraz Uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego Nr XXV/441/12 w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017. Wyznaczoną w Regionie III Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) jest ZUO Clean City (64-400 Mnichy k/Międzychodu) jako miejsce zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz Instalacja zastępcza - Składowisko odpadów (Piotrkówko; 64-500 Szamotuły).

Zasady gospodarowania odpadami komunalnymi Zasady gospodarowania odpadami komunalnymi zostały ustalone w tzw. pakiecie uchwał odpadowych: standard gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym: objęcie system nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, brak podzielenia Miasta i Gminy Szamotuły na sektory, ustanowienie selektywnego zbierania: u źródła 4 frakcji odpadów w systemie workowo/dzwonowo/pojemnikowym (papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, odpady biodegradowalne), u źródła 2 frakcji odpadów w systemie mobilnego punktu (odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny), w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) odpadów komunalnych zbieranych u źródła i innych niż zbierane u źródła a będących komunalnymi wytwarzanymi przez mieszkańców. ------------------------------------------------- Uchwała Nr XXV/298/12 Rady MiG Sz-ły z dnia 30.07.2012r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Szamotuły - Uchwała Nr XXX/360/12 Rady MiG Sz-ły z dnia 03.12.2012r. wraz z zmianami: Uchwała nr XXXIII/413/13 Rady MiG Sz-ły z dnia 11.03.2013r. i Uchwała Nr XXXVII/460/13 Rady MiG Sz-ły z dnia 09.09.2013r. Uchwała Nr XXX/361/12 Rady MiG Sz-ły z dnia 03.12.2012r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Uchwała Nr XXX/362/12 Rady MiG Sz-ły z dnia 03.12.2012r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami. Uchwała Nr XXX/363/12  Rady MiG Sz-ły z dnia 03.12.2012r. w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na obszarze Miasta i Gminy Szamotuły. Uchwała Nr XXX/364/12 Rady MiG Sz-ły z dnia 03.12.2012r. w spawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komun. oraz stawki tej opłaty.

Zasady gospodarowania odpadami komunalnymi W pakiecie uchwał odpadowych zostały ustalone: regulamin utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości, termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami, wzór deklaracji dla właściciela nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej, metoda pobierania opłaty – od mieszkańca (w przypadku nieruchomości zamieszkałych). wysokość pobieranych opłat za odpady komunalne,

Zasady gospodarowania odpadami komunalnymi opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości: dla nieruchomości zamieszkałych - opłata „od osoby”: wariant segregacji - 10,50 zł wariant braku segregacji - 15,00 zł dla nieruchomości niezamieszkałych - opłata od pojemnika: wariant segregacji an segregacji A n braku termin i miejsce wnoszenia opłat: miesięcznie, za każdy miesiąc do 15 dnia danego miesiąca, na indywidualnie nadany wirtualny numer konta - płatne na rzecz Miasta i Gminy Szamotuły Wariant/ segregacji braku segregacji 120l 23,25 zł 34,87 zł 240l 41,55 zł 62,32 zł 1100l 139,50 zł 209,25 zł 2,2 m3 597,81 zł 896,71 zł 5 m3 754,21 zł 1131,31 zł 7 m3 865,92 zł 1298,88 zł 10 m3 1033,49 zł 1550,23 zł

Usuwanie i gospodarowanie odpadami komunalnymi Usługą związaną z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych zajmował się Operator wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego na okres od 01 lipca 2014r. do 31 grudnia 2014r.: Konsorcjum firm: Zakład Gospodarki Komunalnej w Szamotułach Sp. z o.o. (ul. Wojska Polskiego 14, 64-500 Szamotuły) oraz Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o. (ul. Górecka 104, 61-483 Poznań). Prowadzeniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanym na terenie składowiska odpadów w miejscowości Piotrkówko zajmował się Zakład Gospodarki Komunalnej w Szamotułach Sp. z o.o. (ul. Wojska Polskiego 14, 64-500 Szamotuły).

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych Miasta i Gminy Szamotuły w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania: odpady komunalne zmieszane transportowane są do RIPOK w Mnichach oraz instalacji zastępczej – składowiska odpadów komunalnych w Piotrkówku. odpady komunalne zielone transportowane są do RIPOK w Mnichach i Dęborzyc k. Pniew zgodnie z zapisem w WPGO.

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Potrzeby inwestycyjne związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi: Lokalizacja jednego dotychczasowego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych się (na terenie składowiska odpadów) w miejscowości Piotrkówko powoduje, że mieszkańcy miejscowości położonych w rejonie dużych wsi takich jak Pamiątkowo i Otorowo zmuszeni są pokonywać większy dystans niż inni by pozbyć się odpadów segregowanych. Rodzi to możliwość niepożądanego mieszania odpadów segregowanych z resztkowymi bądź usuwania odpadów w miejscach na ten cel nieprzeznaczonych. Wniosek: uzasadnionym jest zlokalizowanie dodatkowych PSZOK-ów: dwóch stacjonarnych PSZOK-ów – w rejonie większych miejscowości wiejskich takich jak Pamiątkowo i Otorowo (pozwoli to na zapewnienie względnie równej odległości do nich i między nimi), lub mobilnych PSZOK-ów poprzez zakup specjalistycznych samochodów wyposażonych w pojemniki i kontenery do zbiórki segregowanych odpadów (mobilne PSZOK-i mogą objąć zbiórką większy obszar ale rzadziej niż PSZOK stacjonarny, lub miniPSZOK-i działające tak jak stacjonarne ale na mniejszą skalę.

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Koszty poniesione w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych Miesiąc Wydatki (zł) I 250 227,15 II III IV V VI VII VIII IX X XI XII Razem: 3 002725,80

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Liczba mieszkańców – stan na 31.12.2013r., 31.07.2014r. i 31.12.2014r. Liczba złożonych deklaracji–stan na 31.12.2013r., 31.07.2014r. i 31.12.2014r Różnica między ilością osób zameldowanych i zamieszkałych: na koniec XII.2013r. – 12,7% na koniec VII.2014r. – 13,3% na koniec XII.2014r. – 12,2% Zameldowani 2014 stale i czasowo (na koniec grudnia 18 699 10 666 29 365 Zameldowani 2014 stale i czasowo (na koniec lipca) 19013 10679 29692 Zameldowani 2013 stałe i czasowo 18970 10577 29547 Mieszkańcy Miasto Gmina Razem Liczba osób w deklaracjach do 31.12.2014 16 963 8 805 25 768 Liczba osób w deklaracjach do 31.07.2014 17 006 8 711 25 717 Liczba osób w deklaracjach do 31.12.2013 17 126 8 669 25 795 Liczba złożonych deklaracji do 31.12.2014) 4 249 2 924 7 173 Liczba złożonych deklaracji do 31.07.2014) 3 660 2 703 6 363 Liczba złożonych deklaracji do 31.12.2013 3 599 2 628 6 227 Szamotuły Miasto Gmina Razem

Wykres procentowego udziału osób segregujących i niesegregujących Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Wykres procentowego udziału osób segregujących i niesegregujących do 31.12.2013r. do 31.07.2014r. do 31.12.2014r.

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Liczba właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umowy na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, w imieniu których gmina powinna podjąć działania mające na celu wydanie tzw. decyzji zastępczej. Liczba właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umowy wynosi „0” ze względu na objęcie system odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Ilość odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie Miasta i Gminy Szamotuły - Ilość wytwarzanych odpadów zostaje uwzględniona w morfologii, której w roku 2013 nie zlecono. Przedstawione wyniki dotyczą ilości odpadów komun. odbieranych. Informacja dotycząca odbioru odpadów komunalnych zmieszanych Ilość zebranych odpadów (Mg) Miesiąc 20,60 VII 2013 198,00 VIII 2013 210,10 IX 2013 288,42 X 2013 428,62 XI 2013 442,36 XII 2013 549,86 I 2014 544,20 II 2014 601,50 III 2014 615,40 IV 2014 566,86 V 2014 522,48 VI 2014 562,36 VII 2014 500,08 VIII 2014 599,80 IX 2014 595,62 X 2014 550,74 XI 2014 649,14 XII 2014 8446,14 Razem:

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Ilość odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie MiG Sz-ły Informacja dotycząca odbioru odpadów komunalnych biodegradowalnych Ilość zebranych odpad. (Mg) Miesiąc 0,00 VII 2013 5,50 VIII 2013 26,52 IX 2013 26,24 X 2013 27,60 XI 2013 14,00 XII 2013 7,32 I 2014 9,90 II 2014 15,84 III 2014 13,02 IV 2014 16,16 V 2014 8,62 VI 2014 2,34 VII 2014 3,30 VIII 2014 4,90 IX 2014 6,36 X 2014 4,68 XI 2014 6,24 XII 2014 198,54 Razem:

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Ilość odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie MiG Sz-ły Informacja dotycząca odbioru odpadów komunalnych segregowanych Miesiąc/Rodzaj odpadu VII 2013 VIII 2013 IX 2013 X 2013 XI 2013 XII 2013 I 2014 II 2014 III 2014 IV 2014 V 2014 VI 2014 VII 2014 VIII 2014 IX 2014 X 2014 XI 2014 XII 2014 Razem: Papier (makulatura) (Mg) 13,20 12,68 8,18 9,48 8,06 9,10 8,80 6,32 4,48 13,08 8,24 6,48 12,98 7,56 7,04 7,62 14,78 167,56 Tworzywa sztuczne (Mg) 28,34 28,56 25,66 26,92 21,96 23,26 21,82 21,58 21,42 25,82 26,84 26,54 27,50 26,00 26,82 24,36 22,18 428,88 Szkło (Mg) 52,42 28,94 26,46 23,86 48,90 26,96 33,64 25,90 38,96 15,66 32,20 33,04 10,66 37,72 27,48 24,30 18,74 30,04 413,28

Weryfikacja możliwości technicznych i organizacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi Informacja dotycząca odbioru odpadów komunalnych segregowanych – wykres ilościowy

Osiągnięte w 2012r. wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji i przekazywanych do składowania osiągnięty poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowiska - 83,3% osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papier, metali, tworzyw sztucznych i szkła - 14,2 % osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych - 100%

Osiągnięte w 2013r. wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji i przekazywanych do składowania osiągnięty poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowiska - 88,5% osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papier, metali, tworzyw sztucznych i szkła - 17% osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych - 100%

Osiągnięte w 2014r. wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji i przekazywanych do składowania osiągnięty poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowiska – 43,9% osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papier, metali, tworzyw sztucznych i szkła – 17,2% osiągnięty poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych - 100%

Zestawienie wpływów zadeklarowanych z rzeczywistymi i zaległościami Zestawienie procentowe

Wydział Ekologii i Ochrony Środowiska Małgorzata Kurczewska Dziękuję za uwagę Wydział Ekologii i Ochrony Środowiska Małgorzata Kurczewska