Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Advertisements

Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Dane przedsiębiorstwa :  Zakład Krawiecki Kasia Skrzypecka  Chorzów, ul. Armii Krajowej 53  Telefon: 
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Artur Szymon Michalski – Zastępca Prezesa Zarządu NFOŚiGW Warszawa Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Aktualna oferta finansowa.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Pomorski Broker Eksportowy
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Logowanie do systemu eod
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Jakość przyciąga.
Sprzedaż produktu lub usługi
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Czy staż zawodowy to klucz do kariery?
Szkoły Branżowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wolinie
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
- efektywne wsparcie doradcze
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Międzynarodowy Rynek Pracy
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Zapis prezentacji:

Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Oś priorytetowa II - Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.12 Zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych

Rekomendacje zmian dla sektora Przemysłu Mody Rafał Kunaszyk 13 czerwca 2017 r.

Przeprowadzono badanie pracowników/pracodawców z sektora przemysłu mody W badaniu wzięły udział: 50 %mikroprzedsiębiorstw 30% małych przedsiębiorstw 20 % średnich przedsiębiorstw

W przeważającej części firmy reprezentowały przemysł tekstylny i odzieżowy

60% badanych uznało, że ich przedsiębiorstwo nie stosuje żadnych innowacji 40% badanych określiło innowacje w firmie technologiczne w zakresie parku maszynowego, rozwiązań IT

Problemy w branży najczęściej wskazywane przez respondentów: Brak wykwalifikowanej kadry (90% respondentów), brak młodej kadry, deficyt w zawodach: technolog produkcji odzieży, szwaczki, prasowaczki, kadrowe Sezonowość w branży oraz brak płynności finansowej

Ponad 85% badanych uważa, że firma stosuje indywidualne podejście do klienta w zakresie: realizacji indywidualnych, dedykowanych zamówień oraz indywidualnej komunikacji z klientem, indywidualnego podejścia do każdego klienta

100% badanych uważa, że kształcenie musi być dostosowane do panujących trendów: Uwzględnienie IT, projektowanie 3D – 72% Nowe kierunki rozwoju materiałów (elementy ekologii, zdrowia, nanotechnologii) – 57% Uwzględnienie IT w projektowaniu – 43% Szycie na miarę pod indywidualne zamówienie klienta – 43% Odzież SMART – 15%

Respondenci dostrzegają potrzebę podnoszenia kwalifikacji pracowników w zakresie nowych trendów: Ponad połowa przedsiębiorstw chciałaby zwiększyć kompetencje zatrudnionych już pracowników w systemie nieformalnym Ponad 70% badanych chciałby przyjąć nowe osoby, które ukończyły kierunki dostosowane do potrzeb i wyzwań rynkowych

Jak może się rozwijać branża (według respondentów): Uwzględniając nowe trendy w tworzeniu produktów dla klienta 85.71% Dostosowując system edukacji do zmieniających się potrzeb pracodawców z branży 85.71% Szukając nowych nisz rynkowych (np. design hotelowy) 71.43% Dostosowując się do zmieniających się potrzeb klienta 57.14%

Rekomendacje dla branży: przekształcenie przemysłu tekstylno−odzieżowego w innowacyjny przemysł mody oparty na wiedzy, wykorzystujący nowe technologie stosowanie innowacyjnych, pragmatycznych i ekonomicznych rozwiązań dla klienta dostosowanie programów kształcenia do potrzeb rynku pracy, rezygnacja z nieelastycznych standardów kształcenia i zastąpienie ich nauczaniem praktycznym, zorientowanym na zatrudnienie absolwenta obserwacja rynku i trendów światowych

Dziękuję za uwagę http://www.konsultacjespoleczne.eurokreator.eu/ankiety/index.php?sid=68639&newtest=Y&lang=pl Rafał Kunaszyk rafal.kunaszyk@eurokreator.eu