TECHNIK SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Technikum nr 4 Transportowe Sosnowiec, ul. Kilińskiego 31 tel
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.

Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK”
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
Informatyka to bardzo nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Nie wymaga poświęceń, gdyż większość informatyków to pasjonaci. Wymaga.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Sześciolatek idzie do szkoły
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE w ZS Nr 1 w Olkuszu
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
MÓJ ZAWÓD.
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Technik teleinformatyk
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Specjalność: Strategie podatkowe
REFORMA EDUKACJI
Kwalifikacyjne kursy zawodowe
Szkoły Branżowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wolinie
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
WOPiK Wentylacja ogólna, pożarowa i klimatyzacja
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
TECHNIKUM BUDOWLANE.
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
MONTER SIECI, INSTALACJI I URZĄDZEŃ SANITARNYCH
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo, Busko-Zdrój, ul. Rehabilitacyjna 1
Technik chłodnictwa i klimatyzacji
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

TECHNIK SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ 311412

dynamicznie rozwijającym się obszarem związanym z szeroko POTRZEBA KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE TECHNIK SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ ZWIĄZANA JEST Z: dynamicznie rozwijającym się obszarem związanym z szeroko pojętymi systemami odbiorczej telewizji satelitarnej, naziemnej oraz sieciami kablowymi i telekomunikacyjnymi. rozwijającą się infrastrukturą telekomunikacyjną, teleinformatyczną i elektroniczną poszukująca fachowców z danej branży. odpowiedzią na zmiany zachodzące w otoczeniu gospodarczo-społecznym, na które wpływają: globalizacja procesów gospodarczych i społecznych, rosnący popyt na nowe techniki i technologie, a także wzrost oczekiwań pracodawców w zakresie poziomu wiedzy z zakresu cyfryzacji. 2

TECHNIK SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ TO ZAWÓD POTRZEBA KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE TECHNIK SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ ZWIĄZANA JEST Z: odpowiedzią na postulaty firm telekomunikacyjnych, którym tacy fachowcy są potrzebni zaspokojeniem potrzeb pracodawców z innych branż dla, których technicy wykształceni zgodnie z dotychczasowym programem nie spełniają wymagań np.: telewizji kablowych i producentów sprzętu wykorzystywanego przez te sieci TECHNIK SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ TO ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ, CO POTWIERDZAJĄ M.IN. OPINIE PREZESA URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ ORAZ KONFEDERACJI LEWIATAN. 3

SPECYFIKA PRACY TECHNIKA SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ : Praca technika szerokopasmowej komunikacji elektronicznej dzieli się na dwa etapy: - praca w terenie (przy uruchamianiu terminali TV naziemnej, kablowej i satelitarnej) - praca w laboratorium lub biurze projektów, przy opracowywaniu danych dostarczanych z terenu , konfigurowaniu urządzeń sieciowych i terminali 4

GŁÓWNE ZADANIA TECHNIKA SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ : Obszarem działalności dla danego zawodu są systemy odbiorcze telewizji satelitarnej, naziemnej oraz sieci kablowe w ramach których absolwent nabywa umiejętności: montowania oraz konserwowania urządzeń; użytkowania urządzeń; naprawy systemów odbiorczych; uruchamiania i utrzymania terminali i przyłączy abonenckich ; montowania i eksploatacji; administrowania sieciami. 5

E.35. Montaż i eksploatacja szerokopasmowych sieci rozległych Proces kształcenia Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zdobycie umiejętności w dwóch kwalifikacjach: E.34. Montaż i eksploatacja instalacji odbiorczych telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej E.35. Montaż i eksploatacja szerokopasmowych sieci rozległych 6

Proces kształcenia KWALIFIKACJE E.34 i E.35 OBEJMUJĄ ZAGADNIENIA Montażu i uruchomienia instalacji telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej 2. Administrowanie instalacjami telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej oraz ich konserwacja 3. Naprawy instalacji telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej 4. Montażu i uruchamiania zewnętrznych sieci szerokopasmowych 5. Administrowanie sieciami wchodzącymi w skład systemów sieci kablowych oraz ich konserwacja 7

Proces kształcenia Zakres przedmiotów zawodowych dla TECHNIKA SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ wykorzystanie zawodowego języka obcego, programów komputerowych zdobywanie doświadczenia na fachowym sprzęcie jaki posiadamy, odbywanie praktyk zawodowych w branżowych zakładach pracy zapewniają wiedzę potrzebną współczesnemu technikowi do podjęcia pracy zawodowej. Obowiązujące przedmioty ogólnokształcące i zdobycie matury umożliwiają również kontynuację nauki na wyższych uczelniach, np.: Politechnika Śląska lub AGH w Krakowie (na różnych wydziałach) oraz wielu innych uczelniach w Polsce. 8

Wyposażenie szkoły kształcącej w zawodzie technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej : Jako szkoła zawodowa posiadająca bazę dydaktyczną pozwalającą kształcić uczniów w zawodzie TECHNIK INFORMATYK I TECHNIK ELEKTRYK oraz wcześniej w zawodach TECHNIK TELEKOMUNIKACJI, TECHNIK TELEINFORMATYKI I TECHNIK ELEKTRONIK chcemy wzorem Ministra Cyfryzacji oraz Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej uruchomić jako PIERWSZA szkoła w naszym mieście i miastach ościennych nowy kierunek TECHNIK SZEROKOPASMOWEJ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, który łączy te 3 ostanie zawody w jeden spełniający potrzeby pracodawców. 9

Wyposażenie szkoły kształcącej w zawodzie technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej : Szkoła podejmując się kształcenie w zawodzie technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej powinna posiadać następujące pomieszczenia dydaktyczne: pracownię elektrotechniki i elektroniki, pracownię instalacji systemów odbiorczych telewizji satelitarnej i naziemnej oraz sieci kablowej, pracownię systemów światłowodowych Każda pracownia powinna być wyposażona w stanowisko komputerowe dla nauczyciela podłączone do sieci lokalnej z dostępem do Internetu, z drukarką i ze skanerem oraz z projektorem multimedialnym. 10

Wyposażenie szkoły kształcącej w zawodzie technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej : Jako szkoła zawodowa posiadamy: pracownię elektrotechniki i elektroniki pozwalającą poznać podstawowe zagadnienia dla danego zawodu pracownię telekomunikacyjną umożliwiającą zapoznanie ucznia z zasadą działania podstawowego wyposażenia w sieciach szerokopasmowych pracownię informatyczną umożliwiającą administrowanie sieciami wchodzącymi w skład systemów sieciowych wykwalifikowaną kadrę w branży elektronicznej , telekomunikacyjnej i informatycznej ZE WZGLĘDU NA NOWĄ SPECYFIKACJĘ ZAWODU MAMY W PLANACH DOPOSAŻYĆ PRACOWNIE STOSOWNIE DO POTRZEB BIEŻĄCYCH ZE ŚRODKÓW WŁASNYCH 11

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej Nauka zawodu trwa 4 lata w technikum na podbudowie gimnazjum a po reformie edukacyjnej 5 lat na podbudowie szkoły podstawowej Uczeń poza uczeniem się przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych realizuje 4 tygodniową praktykę zawodową odbywaną w branżowych zakładach pracy z którymi pragniemy podjąć współpracę na szerszą skalę Kształcenie praktyczne może odbywać się w: pracowniach szkolnych, placówkach kształcenia praktycznego, placówkach kształcenia ustawicznego oraz podmiotach stanowiących potencjalne miejsca zatrudnienia absolwentów szkół kształcących w zawodzie. 12

Zatrudnienie absolwenta: Absolwenci którzy ukończą tę specjalność w zależności od realizowanej specjalności mogą podjąć pracę w: w telewizjach kablowych, firmach dostarczających Internet do firm i gospodarstw prywatnych, zakładach pracy przy produkcji sprzętu stosowanego przez sieci szerokopasmowe, zakładach telekomunikacyjnych przy projektach sieci i infrastruktury organach administracji publicznej przedsiębiorstwach eksploatujących systemy teleinformatyczne firmach świadczących usługi telekomunikacyjne firmach projektujących i wdrażających nowoczesne rozwiązania teleinformatyczne 13

Zatrudnienie absolwenta: Absolwenci kształcący się w tym zawodzie posiadają dodatkowo umiejętności stanowiące podbudowę do poszukiwania pracy w branżach pokrewnych takich jak : monter sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, technik telekomunikacji, technik teleinformatyk, technik elektronik, 14

Współpraca z podmiotami Po analizie lokalnego rynku pracy i zapytaniach skierowanych do lokalnych firm specjalizujących się w danej branży chęć współpracy z naszą szkołą wyraziły następujące firmy: z Rudy Śląskiej z Chorzowa 15