Planowanie procesu szkoleniowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Selekcja sportowa Dr hab. Tadeusz Ambroży AWF Kraków
Advertisements

Metoda Development Center w praktyce
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
ADAPTACJA I SZKOLENIE JAKO SUBFUNKCJE ZZL
Zarządzanie projektami – pojęcia
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Definicja rachunkowości zarządczej
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
FUNKCJA PERSONALNA.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Wykład 3. wiedza teoretyczna doświadczenie i umiejętności praktyczne specyficzne cechy ułatwiające czy też warunkujące wykonywanie danej pracy – właściwości.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Szkolenie dla opiekunów Centów
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Rozwój zasobów ludzkich
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Ocena projektów inwestycyjnych
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
System ocen pracowników
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Planowanie działań: Harmonogram aktywności logicznej
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Raport po ocenie 360° - fragment
Technologia planowania treningu
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Planowanie procesu szkoleniowego Mgr Małgorzata Wesołowska

Plan Zajęć Instrumenty RZL w organizacji. Pojęcie szkolenia. Rodzaje szkoleń. Proces szkoleniowy. Wykres Gantta – narzędzie zarządzania czasem w projekcie. Planowanie procesu szkoleniowego w organizacji - case study.

Instrumenty RZL Główne instrumenty RZL: szkolenia, przemieszczenia pracowników, strukturyzacja pracy, ochrona i promocja zdrowia, kształtowanie karier.

Szkolenie Szkolenie to ogół celowych i systematycznych działań, mających miejsce w danej organizacji i skierowanych na pogłębianie i poszerzanie określonych elementów zasobów ludzkich, a także na wyposażenie ich w nowe elementy, istotne z punktu widzenia obecnych i przyszłych potrzeb organizacji.

Rodzaje Szkoleń Wyróżnia się 3 podstawowe rodzaje szkoleń: przygotowujące i wprowadzające do pracy, dostosowawcze, zmieniające profil zasobów ludzkich (przekwalifikowanie).

Proces szkoleniowy Proces szkoleniowy składa się z następujących elementów: określenie potrzeb szkoleniowych, opracowanie planu szkoleń, realizację zaplanowanych szkoleń, ocenę przebiegu i efektów szkoleń.

Określenie potrzeb szkoleniowych Identyfikacji potrzeb szkoleniowych dokonuje się za pomocą: analizy dokumentów, obserwacji, badań ankietowych, wywiadów.

Opracowanie planu szkolenia Dobrze opracowany plan szkoleń zawiera następujące elementy: cele szkolenia, analizę sytuacji szkoleniowej, analizę osób uczących się, wybór metod szkolenia, ustalenie budżetu, ustalenie miejsca i czasu trwania, ustalenie harmonogramu, ustalenie zasad kontroli.

Realizacja planu szkolenia Realizację procesu szkolenia można podzielić na 3 etapy: preparacji, właściwej realizacji, implementacji efektów. Faza preparacji: określenie celów, poznanie oczekiwań uczestników i ich stylów uczenia się.

Realizacja planu szkolenia Faza realizacji: właściwa część szkolenia przeprowadzona za pomocą różnych technik: szkolenia na stanowisku pracy (on the job): mentoring, coaching, specjalistyczny instruktaż, powierzanie zadań zleconych, powierzanie zastępstwa na określonych stanowiskach pracy, rotacja na stanowiskach pracy; szkolenia poza stanowiskiem pracy (off the job): zaprogramowany instruktaż, e-learning, analiza przypadku, programy treningowe.

Realizacja planu szkolenia Faza implementacji: działania zmierzające do stosowania nabytej wiedzy, umiejętności i postaw na stanowisku pracy.

Kontrola w procesie szkolenia Model oceny szkolenia Kirkpatricka (ocenianie na 4 poziomach): reakcji, uczenia się, zachowań, wyników. Koncepcja Hamblina wprowadza piąty element, tj. poziom celów ostatecznych (wartości kulturowe i społeczne).

Wykres (diagram) Gantta Filmik

Planowanie procesu szkoleniowego Case study