Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Praktyczna nauka zawodu
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich powracających z zagranicy.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Dziecko romskie w szkole
Kształcenie dualne.
Zatrudnianie nauczycieli
Podstawa prawna: Artykuł 13 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty zgodnie z nim szkoła i placówka publiczna umożliwia uczniom podtrzymywanie.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r.

Pełna nazwa Szkoły brzmi: Prywatna Szkoła Podstawowa „NAJA SZKÒŁA” (zwana dalej Szkołą) i jest szkołą niepubliczną w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 59) zwanej dalej Ustawą. Szkoła ma siedzibę w Wejherowie 84-200 Wejherowo, ul. Przemysłowa 20A. Organem Prowadzącym Szkołę jest osoba fizyczna – Artur Jabłoński zam.: 84-103 Czarny Młyn, ul. Franciszka Żaczka 7. Organ prowadzący Szkołę odpowiada za całokształt jej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Nadzór pedagogiczny nad Szkołą pod względem realizacji programu dydaktycznego i wychowawczego sprawuje Pomorskie Kuratorium Oświaty w Gdańsku. Nauka w Szkole trwa osiem lat. Szkoła prowadzi oddział przedszkolny dla dzieci 5- i 6-letnich. Społeczność szkolną tworzą: Pracownicy Szkoły, Uczniowie i ich Rodzice (prawni opiekunowie).

Głównym celem Szkoły jest rozwój intelektualny i psychofizyczny Ucznia jako osoby, poprzez wprowadzenie w świat wiedzy naukowej, kultury i sztuki, zdobycie umiejętności w swobodnym posługiwaniu się wiedzą, rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zdolności, przygotowanie do samodzielnego wyboru kierunku dalszej edukacji, aktywnego udziału w życiu społecznym oraz podtrzymania i rozwijania języka kaszubskiego i własnej tożsamości etnicznej.

Szkoła realizuje cele i zadania zawarte w Programie Wychowawczym-Profilaktycznym uchwalonym przez Radę Rodziców po uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną, ze szczególnym uwzględnieniem języka kaszubskiego oraz tradycji i historii Kaszub. Szkoła zmierza do osiągnięcia ideału wychowawczego jakim jest człowiek o wszechstronnie rozwiniętej psychice, miłujący wolność, odznaczający się wysokim poczuciem odpowiedzialności i szanujący godność własną i innych, szanujący tożsamość kulturową innych i swoją własną oraz podtrzymujący tradycję kulturową Kaszub. Zajęcia edukacyjne prowadzone w dwóch językach: polskim oraz kaszubskim, będącym drugim językiem nauczania. Nauka języka angielskiego od klasy I odbywa się w poszerzonym zakresie.

Szkoła prowadzi naukę języka kaszubskiego dla wszystkich uczniów placówki. Po złożeniu deklaracji przez rodzica w chwili zapisywania dziecka do Szkoły nauka języka kaszubskiego staje się obowiązkowa. Jest ona prowadzona w ramach zajęć edukacyjnych jako oddzielne zajęcia oraz zajęcia edukacyjne są prowadzone w dwóch językach: polskim oraz kaszubskim Obok zajęć obowiązkowych właściwych dla szkoły publicznej, Szkoła organizuje obowiązkowe zajęcia dodatkowe w ramach Karnetu I: w klasach I-III: język angielski w różnych formach tematycznych, profilaktyka logopedyczna, zajęcia plastyczne i teatralne, w klasach IV-VIII: drugi język obcy nowożytny, warsztaty radiowe w oparciu o Radio Kaszëbë. Szkoła organizuje także zajęcia nadobowiązkowe pozalekcyjne (świetlicowe) w ramach Karnetu II. W czasie godzin świetlicowych Rodzice (prawni opiekunowie) mają również możliwość wykupienia dodatkowych zajęć z przedstawionej oferty.

Nauczyciel w Szkole może być zatrudniany zgodnie z Kodeksem Pracy lub na podstawie umowy cywilnoprawnej. Nauczyciel zatrudniony na podstawie umowy o pracę, z miejscem wykonywania pracy w Szkole nabywa niektóre uprawnienia Karty Nauczyciela w zakresie określonym ustawą. Nauczycieli zatrudnia i zwalnia, z zachowaniem przepisów ogólnych prawa pracy Organ Prowadzący Szkołę, w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły. Warunkiem zatrudnienia na stanowisku pedagogicznym w Szkole jest posiadanie kwalifikacji pedagogicznych do nauczania w szkole podstawowej, które są ustalone w przepisach Ministerstwa Edukacji Narodowej. Nauczyciel jest zobowiązany do wykonywania innych zadań związanych z organizacją procesu dydaktycznego i opiekuńczo-wychowawczego – w wymiarze do 40 godzin tygodniowo, wliczając w to obowiązujące go pensum dydaktyczne. Zakres zadań określa Regulamin Pracy. Nauczyciel podlega kontroli poprzez obserwacje zajęć, sprawdzanie sal oraz dokumentacji (dzienników, rozkładów materiałów, kryteriów oceniania, wymagań edukacyjnych, planów wychowawczych, arkuszy ocen, konspektów, planów nauczania, protokołów z zebrań, itp.). Praca Nauczyciela podlega ocenie zgodnie z Kartą Nauczyciela. Wynagrodzenie Nauczyciela określa zawarta umowa o pracę lub umowa cywilnoprawna.