w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim Poprawa jakości świadczonych usług medycznych poprzez rozbudowę systemu informatycznego i wdrożenie e-usług w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wydatki ogółem: 3 769 962,98 zł Wydatki kwalifikowane: 3 562 615,01 zł Dofinansowanie: 3 028 222,75 zł Poziom dofinansowania: 85% Wkład własny: 534 392,26 zł Wydatki niekwalifikowane 207 347,97 zł
Koszty projektu 2 mln 177 tys. zł SPRZĘT 525 tys. zł LICENCJE (w zaokrągleniu) 2 mln 177 tys. zł SPRZĘT 525 tys. zł LICENCJE 579 tys. zł WDROŻENIE 195 tys. zł DODATKOWE (oprogramowanie)
Cel projektu Głównym celem projektu jest poprawa jakości i dostępności usług medycznych KCZ poprzez wdrożenie interoperacyjnego systemu teleinformatycznego obsługującego wszystkie procesy informatyczne związane z funkcjonowaniem placówki. Stanie się to w wyniku zakupu sprzętu, wdrożenia systemu oraz uruchomienia nowych funkcjonalności umożliwiających zarządzanie szpitalem, usprawniających obieg dokumentacji medycznej i administracyjnej, a także pozwalających na utworzenie e-platformy Zdrowia dostępnej dla pacjentów i kontrahentów.
Zakres projektu i planowanych działań w KCZ: 1. Zmiana w architekturze i sprzęcie ICT a) wymiana sprzętu użytkowników końcowych b) rozbudowa miejsc przetwarzania danych medycznych c) zmiana platform serwerowych d) dodanie platformy telekomunikacyjnej e) wymiana sieci do przesyłania obrazów medycznych f) rekonfiguracja sposobu komunikacji ze światem zewnętrznym
Zakres projektu i planowanych działań w KCZ (cd.): 2. Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego wspierającego prace szpitala i poradni (e-Zdrowie) 3. Wdrożenie systemów wspierających strefę szarą (e-Administracja) 4. Wdrożenie e-Platformy Zdrowia dostępnej dla pacjentów i kontrahentów 5. Wprowadzenie mechanizmów archiwizacji danych medycznych 6. Podniesienie kwalifikacji kadry z zakresu IT w szpitalu 7. Przeprowadzenie audytu technicznego zainstalowanego systemu wraz z testami
E – usługi dostęp do wyników dla placówek współpracujących z KCZ wprowadzenie systemu komplementarnego względem funkcjonalnych systemów medycznych krajowych i regionalnych (P1,P2, Pomorskie e-zdrowie) ułatwi kontakt między szpitalem a podmiotami medycznymi w szczególności w przypadkach zagrażających życiu (czas niezbędny do konsultacji zewnętrznej ze specjalistą spoza szpitala skróci się z 6h do 1h).
E – pacjent rezerwacja on-line (w czasie rzeczywistym) terminu wizyty przez pacjenta. Dostęp do portalu umożliwi zmianę terminu, anulowanie rezerwacji, sprawdzenie daty i godziny wizyty przesyłanie wiadomości do pacjentów w postaci poczty elektronicznej, wiadomości SMS
Serwery 5 serwerów, które zapewnią sprawny i szybki dostęp użytkowników do funkcji systemu oraz e-Pacjenta 1 macierz dyskowa o łącznej pojemności ponad 100 Terabajtów 16 urządzeń sieciowych 2 urządzenia zabezpieczające rozbudowa platformy zapewnieni niezawodność i wysoką dostępność systemu medycznego
Szpitalny System Informatyczny dokumentacja medyczna będzie dostosowana do wymogów w wersji elektronicznej każdy etap hospitalizacji pacjenta będzie odzwierciedlony poprzez wdrożone moduły systemu medycznego wymiana danych medycznych pomiędzy modułami przyspieszy proces diagnostyczny pacjenta przygotowany zostanie system do podłączenia z systemami krajowymi, Projekt P1, P2, P4, Pomorskie eZdrowie Laboratorium Analityczne, Bakteriologiczne w formie elektronicznej w systemie medycznym oraz portalu e-Pacjent
Sprzęty komputerowe 75 zestawów komputerowych, w tym 10 komputerów przenośnych 10 urządzeń mobilnych 32 urządzenia wielofunkcyjne w chwili obecnej blisko 56% posiadanego sprzętu komputerowego ma 5 lub więcej lat. Zakup urządzeń pozwoli na dostosowanie sprzętu informatycznego do wymogów aplikacji medycznych
Call - center telefoniczna rejestracja z kolejkowaniem rozmów oraz zapowiedziami głosowymi nagrywanie rozmów w czasie rzeczywistym łatwiejszy dostęp do informacji
Informacja 3 infokioski z ekranem dotykowym 10 elektronicznych tabliczek informacyjnych łatwiejszy dostęp do informacji
Wi – fi ponad 150 nowych punktów szpitalnej sieci przewodowej zasięg sieci bezprzewodowej pokryje Szpitalny Oddział Ratunkowy, Oddział Położniczy oraz obszar Biura Obsługi Pacjenta (tj. 32 punkty dostępu)
Strona www innowacyjne rozwiązania usprawniające komunikację między szpitalem a otoczeniem zewnętrznym łatwiejszy dostęp do informacji
System MIGAM system wspomagający komunikację z osobami głuchymi, głuchoniemymi i niedosłyszącymi
Szkolenia dla personelu Szkolenia dla personelu z zakresu: ochrony danych osobowych w służbie zdrowia profesjonalnej telefonicznej obsługi pacjenta
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ