Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

Opiekun osób starszych
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Kreatywne rozwiązania dla biznesu. Szanowni Państwo, Jeżeli chcecie mieć wpływ na region, miasto i to co się dzieje w Państwa okolicy, serdecznie zapraszam.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Zadanie w ramach 10. edycji akcji. Akcja MGMW Akcja Fundacji im. Stefana Batorego i Stowarzyszenia Szkoła Liderów Zainaugurowana w 2002 roku i do tej.
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
Punkty Konsultacyjno-Doradcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin PROMYKI 2017.
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Imię i Nazwisko Afiliacja
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Bądź częścią rozwiązania
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Mój zawód Żołnierz.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Szkoła Promująca Zdrowie
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
TRZECIE spotkanie Zespołu
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Termin realizacji: r. – r.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Marszałek Województwa Podkarpackiego
W 1996, w Lublinie powstało Stowarzyszenie Przyjaciół i Sympatyków Osiedla „Błonie” na skutek inicjatywy mieszkańców tego osiedla.
Międzynarodowy Rynek Pracy
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
REGIONALNY PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO
Postępy w zakresie zapewniania równości osób LGBTI w Unii Europejskiej
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra” „Mamy tę moc!” Rola NGO we wspieraniu zmian wokół zdrowia psychicznego dzieci Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra”

PSYCHIATRIA DZIECIĘCA łączy nas historia! PSYCHIATRIA DZIECIĘCA USA EUROPA Psychiatria dziecięca rozwinęła się dzięki wkładowi organizacji społecznych, mających w zespołach prawników, pedagogów oraz psychologów. Lekarze zostali włączeni w grono specjalistów walczących o dzieci dopiero na ostatnim etapie. Psychiatria dziecięca rozwinęła się z neurologii i była początkowo traktowana jako neuropsychiatria.

kiedyś a dziś Obecnie Świat, podobnie jak w początkach XX w. staje przed koniecznością radzenia sobie z nowymi wyzwaniami. Niepokoje polityczne, konflikty zbrojne, migracje, ale i rozwój nowych technologii, trudności ekonomiczne czy nierówności społeczne powodują, że zarówno środowisko zorganizowane wokół zdrowia psychicznego jak i organizacje pozarządowe powinny zawiązać sojusz, by razem podołać pojawiającym się wyzwaniom.

> matematyka działań SEKTOR RZĄDOWY + SEKTOR PRYWATNY + SEKTOR POZARZĄDOWY > DZIAŁANIA NIEZINTEGROWANE

ZASOBY NGO LUDZIE CZAS I ELASTYCZNOŚĆ CZASOWA INTERDYSCYPLINARNOŚĆ I DIALOGOWOŚĆ dzieci to rodzina i osoby im najbliższe dzieci to system edukacji dzieci to opieka zdrowotna dzieci to rówieśnicy dzieci to profilaktyka MOŻLIWOŚĆ ŁĄCZENIA PRAC RÓŻNYCH SEKTORÓW, W TYM WŁĄCZANIE W DZIAŁANIA SEKTORA BIZNESOWEGO LEGITYMACJA SPOŁECZNA KNOW-HOW, PROWADZONE BADANIA I DIAGNOZY SYTUACJI

co jest potrzebne, by współpraca mogła zaistnieć? Otwartość na współpracę. Skupianie się na korzyściach z dialogu, a nie możliwych trudnościach, szukanie wspólnych rozwiązań. Wspieranie i promowanie współpracujących z instytucjami organizacji. Wspieranie i dotowanie nowoczesnych form promocji zdrowia psychicznego oraz opieki dla osób z trudnościami psychicznymi.

reasumując: MAMY TĘ MOC! Mamy w instytucjach państwowych fantastycznych specjalistów, mamy zasoby ludzi, którzy chcą działać, mamy możliwości pozyskiwania finansowań różnymi drogami. Jesteśmy w stanie wiele zdziałać. Jest jeden warunek: MUSIMY TO ZROBIĆ RAZEM

SERDECZNIE DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ Olga Wasilewska

bibliografia Namysłowska, I. (2012)„Psychiatria dzieci i młodzieży”. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL Orwid, M., Pietruszewski, K. (1993). Psychiatria dzieci i młodzieży, Kraków: Collegium Medicum UJ, wyd I Szafraniec, K. (2011). Raport „Młodzi 2011”. Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Wasilewska, O. (2016). Postawy uczniów szkół ponadgimnazjalnych wobec rówieśników doświadczających zaburzeń psychicznych (praca niepublikowana)