ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
MATURA 2016.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2017 Na podstawie OKE Jaworzno Opracowanie Własne:
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
MATURA 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Raport Kompetencje językowe Szczecina
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ Rok szkolny 2016 - 2017 ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ JĘZYK ANGIELSKI KLASA I LO WRZESIEŃ ROK SZKOLNY 2016 / 2017

Opracował: mgr Dawid Chyłła WSTĘP Test diagnozujący został przeprowadzony w klasach pierwszych kontynuujących naukę języka angielskiego w liceum i technikum. Diagnoza sprawdzała umiejętności językowe uczniów w zakresie czytania, pisania, gramatyki i leksyki w języku angielskim. Celem testu było opracowanie i wdrożenie działań, które mają za zadanie wyrównanie poziomu wiedzy uczniów klas pierwszych. Uzyskane wyniki stanowią materiał porównawczy do obserwacji pracy i postępów uczniów w ciągu roku szkolnego oraz w kolejnych latach w cyklu kształcenia.

ANALIZA WYNIKÓW Zestaw składał się z 9 zadań badających umiejętności wynikające ze standardów wymagań egzaminacyjnych z języków obcych. BADANIE EFEKTÓW KSZTAŁCENIA W KLASACH PIERWSZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO a) OPIS ZESTAWU: Test zawierał zadania sprawdzające znajomość czasów i konstrukcji gramatycznych, zasób leksykalny, odbiór tekstu czytanego, umiejętność budowania wypowiedzi pisemnej. Do diagnozy przystąpiło 13 uczniów klasy I LO.

Opis zadań: Gramatyka: Wybór prawidłowej odpowiedzi w danym kontekście. Zapisanie odpowiednich wyrazów w podanych zdaniach. Słownictwo: Identyfikowanie słów w zdaniach na podstawie kontekstu i pierwszych liter wyrazów. Zaznaczenie prawidłowej odpowiedzi, uzupełnianie zdań (odbiór tekstu czytanego). Udzielanie odpowiedzi na pytania (budowanie wypowiedzi pisemnej).

Klasa I najwyższy wynik: 74,73% średni wynik: 35,22% najniższy wynik: 15,78%

WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Gramatyka: najwyższy wynik: 76,66 % średni wynik: 38,7 % najniższy wynik: 20 %

WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Czytanie: najwyższy wynik: 100% średni wynik: 53,8% najniższy wynik: 0 %

WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Słownictwo: najwyższy wynik: 60 % średni wynik: 31,9 % najniższy wynik: 10 %

WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Pisanie: najwyższy wynik: 50 % średni wynik: 2,53 % najniższy wynik: 0 %(12 uczniów nie podjęło próby wykonania zadania

Wnioski W oparciu o analizę przeprowadzonego testu diagnostycznego, uczniowie klasy I LO uzyskali całościowo średni wynik: 35,22 % prawidłowych odpowiedzi, z czego najwyższy wynik stanowi 74,73 %, a najniższy 15,78 % możliwych punktów. Należy zauważyć różnice w umiejętnościach językowych w zakresie języka angielskiego. Najmniej trudności sprawiło uczniom wykonanie zadania sprawdzającego umiejętność czytania ze zrozumieniem (średni wynik: 53,8 %). Trudniejsze okazały się zadania gramatyczne (średni wynik: 38,7 %) oraz leksykalne (średni wynik: 31,9 %). Najwięcej trudności sprawiło uczniom wykonanie zadania sprawdzającego umiejętność pisania (średni wynik: 2,53 %), aż 12 osób nie podjęło próby wykonania zadania.

Wnioski W dalszej pracy z uczniami klasy I LO należy: powtórzyć wszystkie dotychczas omawiane zagadnienia gramatyczne, stopniowo rozszerzając zakres ich użycia; stopniowo poszerzać zasób słownictwa, co pozwoli uczniom wykształcić umiejętności poprawnego tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych; systematycznie ćwiczyć umiejętności rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, przygotowując tym samym młodzież do pisemnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego